Сделайте логическое заключение по тексту

6. Переведите следующие предложения, определите, в каких предло-жениях содержится субъектный инфинитивный оборот:

1) They felt the atmosphere in the room grow tense and left.

2) They want their problem to be discussed at the coming meeting.

3) I don’t bear the ad to be presented in such a way

4) They expect additional profit to be provided.

5) I should like you to participate in the research.

6) I want you to be more patient with the clients.

7) He is known to be a capable student.

8) They are supposed to come in June.

7. Переведите следующие предложения:

1) Я хочу, чтобы вы пришли на работу пораньше.

2) Известно, что это рекламное объявление следует переделать.

3) Сообщили, что они добрались хорошо.

4) Погода, вероятно, не изменится.

5) Говорили, что он не работает в отделе маркетинга.

6) Предполагают, что заседание закончится скоро.

7) Вы, кажется, читали много о рекламе в России.

Прочитайте дополнительный текст и кратко передайте содержание текста.

Product advertising is an important part of the marketing mix. Its aim is to increase sales by making a product or service known to a wider audience, and by emphasizing its positive qualities. A company can advertise in a variety of ways, depending on how much it wishes to spend and the size and type of audience it wishes to target. The different media for advertising include television, radio, newspapers, magazines, the Internet and direct mail. The design and organization of advertising campaigns is usually the job of an advertising agency.

Corporate advertising is not directly concerned with increasing sales of a particular product or service, but more with the brand image, or picture, a company wants to present to the public. Public relations (PR) experts specialize in organizing activities and events which generate positive publicity for companies. Unusual advertising campaigns sometimes get extra publicity for the company by way of media reports about it.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: