Four Seasons Hotel in Central, Hong Kong

Vocabulary

definition to refer set value customer benefit stakeholders needs wants ultimate profitable retain demand involvement employee to satisfy to generate competitor concerted to embrace fair prosperity shareholder to support contribution to deal to expect outcome определение относиться система, ряд, последовательность ценность, стоимость потребитель, потребительский выгода, извлечь пользу заинтересованные лица, стороны потребности желания окончательный выгодный, прибыльный удерживать, сохранить потребность вовлечение, привлечение работник удовлетворять извлекать конкурент совместный охватывать честный благосостояние акционер поддерживать вклад иметь дело с ожидать результат

Find out the English equivalents in the text.

Организационная функция, организация сферы гостеприимства, первоклассный дизайн, удовлетворять потребителя, совместные усилия, потребности и желания потребителей, долгосрочная прибыль, благосостояние компании, персональное обслуживание, извлекать прибыль, ориентированный на потребителя, окончательная цель, совместная работа, результат работы, ориентированный на оказание услуг, использовать имущество высокого качества,.

Match the words.

to ensure clearly concerted effort customer united service-oriented to generate final point ultimate the prosperity of respecting involvement of to serve their customers' employees interests the company the needs and wants profits each other goal attitude the prosperity efforts relationships

Find out if the statements are true or false.

1.The goals of Four Seasons are to satisfy needs and wants of the customers.

2. Marketing is a set of processes for creating and delivering value to shareholders.

3. Profitability – customers’ aim to generate profits by satisfying their customers' demands better than their competitors.

4. Successes in marketing require the involvement of customers from all levels and functional departments to serve their interests.

5. Integrated marketing - marketing is a concerted effort from all personnel within a company.

Visit a hotel in your city. Request information and ask questions about a certain accommodation. Compare two organizations for their customer orientation using similar criteria such as friendliness of employees, product knowledge of employees, helpfulness of employees etc. Share your experience with your classmates. Fill in the chart.

  Name of the hotel Name of the hotel
Address    
Type of acommodation    
Rate per night    
Room facilities    
Room services    
Friendliness of employees    
Product knowledge of employees    
Helpfulness of employees    

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: