Vocabulary

to obtain research gathering to solve to provide to make decision to apply to to conduct variety objective to define intention to determine data observation survey focus group relevant to record to observe speed pertaining perception attribute ambience to rate to divide to expose treatment outcome extraneous revenue to compare to discuss reason to collect to access source secondary primary feedback trade syndicated to track to rely on response получить исследование сбор решать предоставлять принимать решение относиться проводить множество цель определять намерение определять данные наблюдение, обследование соцопрос фокус-группа имеющий отношение записывать обследовать скорость касающийся восприятие качество, свойство, характерная черта окружение, обстановка оценивать, определять делить подвергать обращение результат внешний выручка, доход сравнивать обсуждать причина собирать иметь доступ источник вторичный первичный пожелания, ответная реакция торговый синдикаты следить полагаться на ответ

Find out the English equivalents in the text.

Получать желаемую информацию, проводить исследование рынка, решить специфическую

маркетинговую задачу, цель исследования рынка, проводиться для различных целей, чётко

определить свои намерения, сбор данных, касающийся задачи исследования, первичная

информация, вторичная информация, получить очень быстрый доступ к информации,

быть доступным из существующих источников, пожелания клиентов, официальные источники,

специализироваться на сборе и распространении информации.

Answer the questions to the text.

1. What is a Marketing research?

2. What is the purpose of marketing research?

3. Whatare the primary data collection methods?

4. Whatare thesecondary data collection methods?

The following table summarizes the results of the survey in the San Fransisco restaurant (the numbers are the scores). The owner requires your help to analyze the results of the survey.

1. What are the top four attributes that are important to customers when choosing a restaurant?

2. How does the restaurant perform in terms of these attributes?

Attribute Importance rating Performance rating
  (1 = not important at all; (1 = poor; 5 = excellent)
  5 = very important)  
Timeliness of service 3.87 4.50
Cleanliness 4.34 3.34
Quality of food 4.84 4.60
Menu variety 3.50 4.00
Employee friendliness 4.86 2.85
Atmosphere 4.30 4.33
Value for the price paid 3.56 3.80
     

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: