III. Реферирование текста. (35 мин) Направлено на формирование компетенции ОК-5

The nervous cells of the cortex are the most delicate of all the cells of the human body.

It is at the moment of tiredness of the cortical nervous cells that the process of inhibition begins to act. This process does not allow new stimuli to pass to the tired areas of the brain. To provide the smooth work of the brain the nervous cells must be well supplied with oxygen and feeding substances. And for this purpose any human being must have regular complete rest, i.e. (id est = that is) sleep.

When the process of inhibition extends over a great number of cells, spreads widely over the cortex and even over the subcortical areas of the brain one falls asleep.

When one sleeps the vital activity of the nervous system is restored. So sleep is of a great protective significance to the human being.

The man sleeps about one third of his life. Numerous investigations and experiments have shown that sleep is more necessary for the human being than food. One can live longer without food than without sleep.

During a sound quiet sleep the whole activity of the human body changes, the body metabolism decreases, and the respiratory and pulse rates become slower, the body temperature drops. Though the stimuli continue to come into the brain, the inhibited cortical cells do not react to them.

IV. Устная речь (20 мин) Направлено на формирование компетенции ОК-6.

Составьте диалог между журналистом и профессором Преображенским о результатах исследования мозга и нервной системы человека.

V. Ознакомление с примерным вариантом Лексико-грамматической итоговой работы №3. – 10 мин (См. Раздел Контрольные задания)

Тема 2.3.

Microbiology

Занятие 15

Этапы занятия и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

I. Выполнение Лексико-грамматической итоговой работы №3 – 45 мин

II. Изучающее чтение. (45 мин) Направлено на формирование компетенции ОК-5

Задание 1. Выполните упр 5-6 стр 162

Задание 2. Прочтите и переведите текст Viruses стр 162-163

Задание 3. Выполните упр 9-13

II. Работа над грамматикой. (45 мин)

Perfect Tenses

Прочтите теоретический материал § 12 на стр 288-290 Грамматического справочника

Выполните упр 2-3 стр 64, упр 16 стр 68

Занятие 16

Этапы занятия и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

I. Изучающее чтение. (40 мин) Направлено на формирование компетенции ОК-5

Задание 1. Выполните упр 1-2 стр 165

Задание 2. Прочтите и переведите текст What are Bacteria стр 165

Задание 3. Выразите главную мысль каждого абзаца в 1-2 предложениях.

II. Работа над грамматикой. (40 мин)


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: