Поставьте слова так, чтобы получились реплики диалога.
Cathy: Mum, did you have to learn Latin at school?
Mother: No/ we/ not/. But/ we/ have/ French and Spanish/.
Cathy: And/ what/ be/ your school/ like/? Be/ it/ big/?
Mother: No, we went to a small school. I lived in the country at that time, and it was a small village school. But it was very good.
Cathy: You/ like/ PE/?
Mother: Oh yes, but we didn’t have a gym – we did all our exercises outside.
Cathy: Even in winter?
Mother: Yes/, even in winter/. It/ be/ fun/.
Cathy: You/ have/ a TV/ at school/?
Mother: No, we didn’t. We didn’t need it. You can study even without a television or computers.
Cathy: And/ you/ get/ good marks/?
Mother: Oh yes, I left school with only As and Bs.
Представьте как будут учиться ваши дети. Будут ли они ходить в школу или будут обучаться дома? Используйте полезные выражения и составьте ваши предположения об обучении в будущем. Обсудите это со своими друзьями.
Студент 1: Will our children go to school?
Студент 2: No, I think they won’t go to school. They will study at home. Will children have personal tutors?
Студент 1: No, they won’t. I think there won’t be human teachers at all. … … … …
- to have special learning capsules at home
- to study with the help of a computer
- to have special software to check and control their study
- to do all the work on their own
- (not) to cheat at tests
- to have fewer learning hours
- to spend more time on leisure activities
Тексты для ознакомительного чтения
|
|
Text 2a
Прочитайте текст без использования словаря и ответьте по-русски на следующие вопросы.
- Какое спортивное состязание, проводимое между университетами Оксфорда и Кембриджа, является самым известным?
- Появление чего стало результатом регулярных спортивных соревнований между двумя университетами?
- Как появилась гребная гонка со странным названием “bumping –race”?
- Сколько участников в этой гонке, какова её продолжительность, при каком условии присуждается победа?
- Какая награда ожидает победителей в конце гонки?