Иоанн Златоуст (344–407)

Иоанн Златоуст по праву считается одним из величайших учителей и проповедников Церкви. Получив блестящее языческое образование, он стал адвокатом, но вскоре порвал с миром, принял монашество и провел шесть лет в пустыне, готовя себя к будущим трудам и подвигам.

Звание священнослужителя было для отца Иоанна званием проповедника. Двенадцать лет он ежедневно проповедовал в Антиохии, затем – в Константинополе, собирая массы слушателей и обращая их ко Христу. Слава о его красноречии распространилась далеко за пределы Восточной Римской империи. За силу проповеди его и прозвали Златоустом.

Иоанн Златоуст является автором чина православного богослужения – Литургии, многих молитв, а также слов и писем.

Став жертвой интриг придворных, недовольных обличениями проповедника, Златоуст был отправлен в ссылку, где и умер.

Слово огласительное [2]

Иже во святых отца нашего Иоанна, архиепископа Константинопольскаго, Златоустаго, Слово Огласительное, во святый и светоносный день преславнаго и спасительнаго Христа Бога нашего Воскресения.

Аще кто благочестив и боголюбив, да насладится сего добраго и светлаго торжества. Аще кто раб благоразумный, да внидет, радуяся, в радость Господа своего. Аще кто потрудися постяся, да воспримет ныне динарий. Аще кто от перваго часа делал есть, да приимет днесь праведный долг. Аще ко по третием часе прииде, благодаря да празднует. Аще кто по шестом часе достиже, ничтоже да сумнится; ибо ничем отщетевается. Аще кто лишися и девятаго часа, да приступит, ничтоже сумняся, ничтоже бояся. Аще кто точию достиже и во единонадесятый час, да не устрашится замедления: любочестив бо Сый Владыка, приемлет последняго, яко же и перваго: упокоевает в единонадесятый час при-шедшаго, якоже делавшего от перваго часа; и последняго милует, и первому угождает, и оному дает, и сему дарствует; и дела приемлет, и намерение целует, и деяние почитает, и предложение хвалит. Темже убо вниде вси в радость Господа своего: и первии, и втории, мзду примите. Богатии и убозии, друг со другом ликуйте. Воздержницы и ленивии, день почтите. Постившийся и не постившийся, возвеселитесь днесь. Трапеза исполнена, на-сладитеся вси. Телец упитанный, никтоже да изыдет алчай; вси насладитеся пира веры; вси восприимите богатство благости. Никтоже да рыдает убожества: явися бо общее Царство. Никтоже да плачет прегрешений, прощение бо от гроба возсия. Никтоже да убоится смерти, свободи бо нас Спасова смерть. Угаси ю, Иже от нея держимый. Плени ада, Сошедый во ад. Огорчи ада, вкусивша плоти его. И сие предприемый Исаиа возопи: ад, глаголет, огорчися, срет Тя доле. Огорчися, ибо упразднися, огорчися, ибо поруган бысть. Огорчися, ибо умертвися. Огорчися, ибо низложися. Огорчися, ибо связася. Прият тело, и Богу приразися.

Прият землю и срете небо. Прият, еже видяше, и впаде во еже не видяше. Где твое, смерте, жало? Где твоя, аде, победа? Воскресе Христос, и ты низверглся еси. Воскресе Христос, и падоша демони. Воскресе Христос, и радуются Ангели. Воскресе Христос, и жизнь жительствует. Воскресе Христос, и мертвый ни един во гробе. Христос бо, восстав от мертвых, Начаток усопших бысть. Тому слава и держава во веки веков. Аминь.

Письма к Олимпиаде [3]

Госпоже моей достопочтеннейшей и боголюбезнейшей диакониссе Олимпиаде, епископ Иоанн, о Господе радоваться


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: