Vocabulary

segmentation to divide to comprise to share similarities commonalities to implement propensity to allocate variable psychographic behavioral approach goal suitable to attract to ensure to vary board advertising knowledge preference highlight worldwide female account traveler origin effort to increase frequency сегментация делить включать делиться общие черты, сходство общность, единство выполнять, осуществлять склонность, предрасположенность, стремление предназначать, выделять, размещать переменный фактор, величина психографический поведенческий подход цель подходящий привлекать обеспечить изменяться, отличаться департамент, учреждение, отдел реклама знание предпочтение делать акцент, выделять по всему миру женщина признавать, рассматривать путешественник, турист происхождение усилие, попытка увеличить частота, повторение

Find out the English equivalents in the text.

Разделить на небольшие группы, сегментация рынка, высокая предрасположенность, выполнять различные маркетинговые программы, различные виды переменных факторов, цели проведения сегментации рынка, сочетание переменных факторов, определять потребности специфических сегментов рынка, выбрать подходящие маркетинговые стратегии, предназначаться для туристов женского пола, становиться популярным среди туристов, основанный на происхождении.

Answer the questions to the text.

1. What is Market segmentation?

2. Why do hospitality organizations need to segment the market?

3. What types of variables are commonly used for market segmentation?

4. What things are Geographic variables based on?

5.What things areDemographic variables based on?

6. What things arePsychographicvariables based on?

7. What things areBehavioral variables based on?

Classify your groupmates in this course into different segments using any of the variables discussed in this unit. Explain how you come up with the segments and describe the segments. What strategy suggestions do you have for hospitality marketers?

Name Segment Description -place of living
1. Petrova Anna Geographic variables Rostov on Don
2. Ivanov Peter Geographic variables Volgograd region
3.    
Name Segment Description -family size
1. Fiodorov Boris Demographic variables 5 children
2. Rybin Alex Demographic variables 3 children
3.    

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: