Express agreement or disagreement with the following. 1. Hardware is a type of software designed to infiltrate or damage a computer system

1. Hardware is a type of software designed to infiltrate or damage a computer system.

2. A computer virus is a computer program that can copy itself and infect a computer without permission or knowledge of the user.

3. A virus can spread from one computer to another as a part of its host.

4. A worm, however, can spread itself to other computers as part of a host.

5. A Trojan horse is a file that is harmless until executed.

6. Viruses can lead to system crashes and data loss.

7. There are no viruses operating in the Internet today.

8. The first PC virus was a boot sector virus called Worm.

5. Complete the sentences:

1. Types of malware include...

2. A computer virus is …

3. A virus can spread from one computer to another...

4. A Trojan horse is a file …

5. Some viruses damage the computer by…

6.The first PC virus was …

7. Most of these viruses are written…

8. A virus may send a web address link …

6. Answer the following question:

1. What is malware?

2. What types of malware do you know?

3. What is a computer virus?

4. Viruses can modify, can’t they?

5. How can viruses damage computer?

6. What is the difference between viruses, worms and Trojan horses?

7. When was the first virus created?

8. Do viruses operate in the Internet?

9. How can viruses damage a computer through the Internet?

6. Match the words in the A column with their descriptions in the B column:

1. to damage 2. to modify 3. a file 4. a Trojan 5. to delete 6. an audio 7. a system 8. a boot 9. data 10. a pirated a. loss b. crash c. the copies d. a computer e. message f. sector g. files h. system i. horse j. copy

7. Match the passages (1-7) of the text and their subtitles:

Ways of virus damaging.

Microsoft viruses.

Computer viruses.

First viruses.

Worms and Trojan horses.

Infected messages.

Malware.

Speak on malware.

TEXT 8

При работе над текстом Careers формируется компетенция ОПК-5: обладает обладать способностью к подготовке и редактированию текстов профессионального и социально значимого содержания.

В рамках формирования компетенции у студентов вырабатываются следующие умения, навыки:

Уметь

ñ понимать информацию текстов из учебной литературы в соответствии с конкретной целью;

ñ выступать с подготовленным сообщением.

Владеть

ñ навыками оформления речевых высказываний в соответствии с грамматическими и лексическими нормами устной и письменной речи, фонетическими нормами (устная речь) и основными правилами орфографии и пунктуации (письменная речь) иностранного языка, не допуская ошибок, препятствующих речевому общению;

ñ навыком использования двуязычных словарей при чтении различного типа текстов;

ñ профессиональными основами речевой. коммуникации с использованием терминологии данной дисциплины.

При работе над текстом применяются интерактивные технологии: работа малыми группами, решение ситуационных задач.

1. Read and translate the international words without using a dictionary:

operator, computer, programmer, system, analyst, manager, accurate, program, department, terminal, person, machine, routine, disk, mentally, multiprogramming, situation, report, interest, interpret, instruction, installations, problem, document.

2. Read and translate the derivatives:

operate – operator – operation

punch – keypunch

program – programmer – programming - multiprogramming

responsible – responsibility

install – installation

manufacture - manufacturer

place – replace – replacement

3. Study the active vocabulary:

keypunch operator оператор перфорации

reliable – надежный

malfunction – сбой, отказ

to mix - смешивать

emergency situation – непредвиденная ситуация

workload – объем работы

to interpret - переводить

up-to-date - текущий

supervise - контролировать

intermediary - посредник

compiler – компилятор

executive – операционная система

utility routine - обслуживающая подпрограмма

to deal with – касаться, иметь дело с

4. Read and translate the text:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: