Упражнение 13. Найдите в каждом ряду слово, противоположное по значению первому слову ряда

1. inner - outside, out, outward, outer; 2. different - some, equal, something, the same; 3. to facilitate - to prevent, to hamper, to influ­ence, to ignore; 4. within - out, outward, outer, out of, outside

Упражнение 14. Переведите следующие предложения. Определите функции глаголов: shall, should, will, would.

1. The most obvious properties of the ultramicroscopic viruses should be classified according to a) their invisibility with ordinary microscope; b) their refusal to multiply in artificial media; c) their ability to pass filters which hold back the smallest known bacteria. 2. In 1892 D. Ivanovs-ki found that the sap of leaves attacked by mosaic disease would retain its infectious qualities even after filtration. 3. Before the middle of the nineteenth century the word «virus» would be commonly applied to all toxic or poisonous substances. 4. If you examined viruses in the electron microscope, you would see that the particles of each type of virus pos­sessed a characteristic shape and size. 5. If the strains of virus to which people are subjected are too different from thpse in the vaccine, the vaccine will become useless. 6. They shall improve their method of investigation if they want to obtain good results.

Упражнение 15. Переведите на английский язык данные предложения письменно.

1. Вирусы вызывают заболевания у людей, растений и даже микроорганизмов. 2. Вирусы табачной мозаики образуют крис­таллы в форме тонких иголок различной длины. 3. Некоторые вирусы, как показали последние исследования, в своей структуре помимо белка и нуклеиновой кислоты содержат липиды и обо­лочки.

Часть II Слова к части II

consequently ['konsikwgnth] adv еле- moisture ['moistfa] n влага

довательно, в связи с этим pollute [pa'lu:t] v загрязнять

distinction [dis'tirjkfn] n отличие, раз- pollution [pa'lurjn] n загрязнение
граничение


Lesson 14 4> 165 Упражнения

N иражнение 1. Прочтите и переведите следующие слова.

Destructive, microorganisms, chlorophyll, spores, to vary, variety, ocean, especially, polluted, alkaline, reservoir, mucus, mucous

Упражнение 2. Дайте исходные слова, от которых образованы следующие производные. Переведите их на русский язык.

1. occurrence, occurrent; 2. moisten, moisture, moistureless; 3. dis­tinctly, distinction, distinctive, distinctively

Упражнение З. Прочтите текст текст В (10 мин). 1) Разделите его на 2 части соответственно вопросам:

What are bacteria?


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: