III Make up 10 sentences with new words and expressions from both parts

IV Answer the questions:

  1. What happened to Coca Cola’s market share in the US and Europe?
  2. What was Goizueta’s decision?
  3. What was Pepsi’s reaction to this move? Why?
  4. What were Coca Cola’s mistakes?
  5. How did the customers react?
  6. What were the results of market research in June?
  7. How did Goizueta decide to solve the situation? Did he succeed?

V Put down the following extracts and translate them in writing:

  1. New Coke could have been a simple line extension………………………from the market completely.
  2. “Pepsi and Cola had been involved…………………. And they have to change.”
  3. Although 4 mln dollars had been spent………………………..test marketing been done on the product.
  4. The decision to withdraw the old style Coke …………………………soft drink in the United States.

VI Make a short report on Cola’s activities in 1980s (7-10 sentences). Keep to the style of TV report.

VII Translate from Russian into English:

В апреле 1985 года на прилавках американских магазинов появились бутылки с новой этикеткой - New Coke. Что тогда началось - трудно даже представить. Американцы вдруг открыли для себя, что кока-кола является национальным достоянием. В офисы Coca Cola ежедневно звонили и писали около 10 тыс. возмущенных американцев, требовавших вернуть нации вкус старой "колы". И в июле того же года Coca Cola восстановила прежнюю рецептуру. После чего на бутылки долгое время клеили этикетки с надписью Coca Cola Classic.

Самое интересное, что эта провальная акция Гозуэты привела к стремительному (почти на 30%) росту продаж оригинального напитка. В прессе появились версии о том, что фиаско "новой колы" на самом деле не что иное, как грандиозная и тщательно спланированная рекламная акция. Когда журналисты попытались выведать у "главного фокусника", так ли это на самом деле, Гозуэта загадочно ответил: "Ну мы не настолько проницательны, но и не совсем уж бестолковые".

Guinness

Part I

Proper names

Guinness James Gulliver

Distillers Company David Brochen

Our Guyle Group Independent Newspaper

Ernest Saunders Lyons

Bells Whisky Company Shenly Industries

Johnny-Walk-a-Whisky Gerald Ronson

Golden Gin Ivan Boesky


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: