Anchor handling equipment

The windlass is the usual anchor handling device where one machine may be used to handle both anchors. Particularly on larger vessels the split windlass is employed, its construction means that one machine is used for each anchor. The rotating units consist of a cable lifter with shaped snugs to grip the anchor cable, a mooring drum for paying out or letting go of mooring wires and a warp end for warping duties. Each of these units may be separately engaged or disengaged by means of a dog clutch, although the warp end is often driven in association with the mooring drum. A spur gear assembly transmits the motor drive to the shaft where the various dog clutches enable the power take-off. Separate band brakes are fitted to hold the cable lifter and the mooring drum when the power is switched off. The cable lifter unit is mounted so as to raise and lower the cable from the spurling pipe, which is at the top and centre of the chain or cable locker. Details of the snugs used to grip the cable and of the band brake can be seen. Anchor capstans are used in some installations where the cable lifter rotates about a vertical axis. Only the cable lifter unit is located on deck, the driving machinery being on the deck below. A warping end or barrel may be driven by the same unit and is positioned near the cable lifter. (1,000)

Exercise 6. Translate the dialogues and then make up your own one.

A: All the tow lines are made fast.

B: O.K. Dead slow ahead! On the tugs! Commence towing! (several minutes later)

A: Is the berth fitted with fenders?

B: Yes, the berth is fitted with fenders.

A: Is there a 10-ton crane on that berth? We’ve got some heavy lifts.

B: There are two 15-ton cranes on that berth.

A: That’s good.

***

A: As far as I know the type of the “Ro-Ro” depends upon how the ramp is fixed into position.

B: That’s right but only to some degree. You see, we have an angled hydraulically operated stern ramp putting into position when the height of the berth is between 2.0 and 3.5 m.

A: Do you mean that the height of berth No3 doesn’t meet these requirements?

B: No, it doesn’t especially in high water. The height of the berth then will be not more than 20 cm and you can neither load nor discharge the vessel under such circumstances.

***

B: Почему грузчики приостановили выгрузку моего судна?

A: Дело в том, что для выгрузки этого груза им требуется специальное грузовое устройство. Его привезут с соседнего причала через 20 минут.

***

A: Какой привод у Вашей аппарели?

B: У нас электрический привод, однако на некоторых судах он может быть и гидравлическим.

***

A: Где будет выгружаться наше судно?

B: У причала №8, так как он оборудован подвижной приливной аппарелью.

***

A: Как распределяется груз на вашем судне?

B: Наше судно «ро-ро» трехпалубное. Для груза на судне есть внутренние аппарели и подвижные переборки.

***

A: Есть ли на Вашем судне подруливающее устройство?

B: Да, у нас есть носовое подруливающее устройство.

A: Я думаю, что это облегчит Вам маневрирование.

B: Да, конечно, я собираюсь заходить в порт без буксира.

Exercise 7. Choose the right variant.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: