Information for teacher

Please observe the student and evaluate the correctness of the task execution:
1. Observe hygiene rules (processed hands in a hygienic manner, processed olive and the bell of the stethoscope);
2. Occupied the right position in relation to the mannequin (stood on the right side of face-to-mannequin, holding the left hand Kept the methodology auscultation of the lungs;
3. He gave a description of the auscultatory pictures of the lungs (bronchial breath, crepitation in the left Chuck area).
4. Determined the syndrome of the lungs (syndrome seal of lung tissue; lobar pneumonia);Recorded the results auscultation of the lungs(PVB)
5. Defined the type of respiratory failure in a patient (PF)
• Restrictive type of respiratory failure alveolar
Abramelin mechanism discharge of mucous-purulent sputum (PF)
• Secondary alteration of alveolocytes with increased vascular permeability of the capillaries of the lungs with the development of purulent exudate by emigration cells fioricetbuyonline. As part of purulent exudate: inflammatory fluid rich in proteins, proteolytic enzymes and dead leukocytes
7. Calculated index tiffno - the ratio of FEV1 to VC.
Answer: in this patient index tiffno = 79%;
index tiffno in norm is not less than 70%.
8. Calculated index Gensler - the ratio of FEV1 to FVC.
Answer: in this patient index Gensler = 80%;
index Gensler in norm is not less than 70%.

Complete the evaluation worksheet student until another student.
Note: do Not set up any additional questions or comments, when a student answers


Scorecard station number 1
"Methodology and interpretation of auscultation. Interpretation spirograms "

Name ___________________________________________________________
Number of student ___________________________________________________
Group ___________________________________________________________
Occupation _____________________________________________________
Option job _______ ___________________________________________

Criteria for implementation Course III discipline Коэффициент Баллы
Невыполнил Выполнил не в полном объеме Выполнил в полномобъеме
     
  Соблюдал правила гигиены. Занял соответствующую позицию по отношению к больному   Follow the rules of hygiene. Took the appropriate position in relation to the patient ПВБ-60% 10%      
  Провел аускультацию в симметричных точках надключичной области и в симметричных точках грудной клетки спереди   Auscultation held at symmetrical points supraclavicular area and symmetrical points of the chest front   10%      
  Провел аускультацию в симметричных участках аксиллярных областей · ·
 

Held auscultation in symmetric plots axillary areas

  10%      
  Провел аускультацию в симметричных точках на уровне надостных ямок, межлопаточных и подлопаточных областях Auscultation held at symmetric points at the supraspinatus fossa, interscapular and subscapular   10%      
  Определил характер дыхательного шума и наличие побочных дыхательных шумов Determined the nature of the respiratory noise and the presence of side respiratory noise   10%      
  Определил синдром поражения органов дыхания и озвучил результаты аускультации легких Defined syndrome respiratory lesions and announced the results of auscultation   10%      
  Определил тип дыхательной недостаточности у больного Identified the type of respiratory failure in a patient ПАТФИЗ 10%      
  Определил механизм выделения слизисто-гнойной мокроты   ·
 

Determined the allocation mechanism mucopurulent sputum

Патфиз 10%      
  Рассчитал и записал значение индекса Тиффно в норме Calculated and recorded the value of the index tiffno in norm   Физиология 2 - 20% 10%      
  Рассчитал и записал значение индекса Генслара в норме Calculated and recorded the value of the index Gensler in norm Физиология 2 10%      

Экзаменатор__________________________________

«__» ____________20___г.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: