V. Speaking skills

Ex.12. First get ready with Ex. 20, then ask your classmates to answer the following questions to see if they understand every word of the text:

1. Что являлось отличительной чертой брахманизма?

2. Для чего ариями была введена система каст в индийском обществе?

3. Что Ригведа рассказывает о том, как был создан человек?

4. Кого называли неприкасаемыми?

5. Существовало ли деление на группы внутри каст?

6. Что такое «каста»?

7. Какую роль в жизни человека играла принадлежность к той или иной касте?

8. Кто следил за тем, чтобы кастовые законы не нарушались?

9. Что происходило, если кто-то нарушал кастовые законы?

10. Чем мог осквернить себя представитель более высокой касты?

11. Возможен ли был переход из одной касты в другую?

12. Какую роль играла «карма» в жизни индуса?

Eх. 13. Make up a plan of the text, provide each point of the plan with necessary words and word combinations from Ex. 5,6. Compare and discuss your plans with your groupmates.

Ex. 14. Retell the text using your own plan and expressions from Ex. 5,6,13.

Ex. 15. Give the gist of the text in two or three sentences.

Ex. 16. Role play.

Choose roles and make a dialogue on the caste system in India. One of your classmates should give arguments in favor of the caste system.

VI. WRITING SKILLS

Ex. 17. Make up sentences of your own using expressions from Ex. 5,6. Provide similar historical context.

Ex. 18. Give your own definitions for the terms-realia you have found in the text. Do it in writing.

Ex. 19. Topics for essay writing:

1. The caste system in ancient and modern India.

2. The brahmans and their place in the structure of the society.

3. Karma and the problem of social justice.

VII. TRANSLATION SKILLS


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: