V2: Профессиональная лексика

Форма ОКО Т3 004

Государственное образовательное учреждение

Высшего профессионального образования

«Новосибирский государственный медицинский университет

Федерального агентства по здравоохранению и социальному развитию»

(ГОУ ВПО НГМУ Росздрава)

Факультет «Социальная работа»

Кафедра лингвистики и межкультурной коммуникации

УТВЕРЖДАЮ:

Декан факультета «Лечебный»

Проф. Савченко С.В. ________

«__» _________________200__г.

 

ИТОГОВЫЙ ТЕСТ

Иностранный язык

(английский язык)

ГСЭ.Ф.01

По специальности: «Лечебное дело», 060101.65

Форма обучения: очная

 

Курсы: 1-2

Семестры: 1-4

 

Структура теста
Объем банка тестовых заданий  
из них:
открытой формы  
закрытой формы  
на упорядочение  
на соответствие  
Контрольный тест (заданий)  
Предполагаемое время тестирования (мин) 120 мин.

 

 

Новосибирск – 2008 г.

Тест разработан на основании законов РФ «Об образовании», «Об обеспечении единства измерений», «О стандартизации нормативных документов Госстандарта России и международных стандартов IMS, в соответствии с Постановлением правительства Российской Федерации от 20 февраля 2007 г. № 116 «Об утверждении Правил осуществления контроля и надзора в сфере образования». Базовыми требованиями к содержанию тестов являются требования ГОС ВПО по специальности «Лечебное дело» 060101.65, рабочая программа дисциплины ГСЭ.Ф.01 «Иностранный язык», утвержденная 18.04.08 Ученым советом факультета «Лечебный», рекомендации разработчиков тестовых заданий ОКО НГМУ.

 

Фамилия И.О. разработчика (ов) тестовых материалов Должность Ученая степень, ученое звание Кафедра Отметка об обучении в ОКО (№ протокола, дата)
         
Черединова О.В. Ст.преподаватель   Кафедра лингвистики и межкультурной коммуникации Протокол №3 от 07.10.08

 

Тест рассмотрен и одобрен на заседании кафедра лингвистики и межкультурной коммуникации

Протокол №__5_ от «_19__» ___ноября___________ 2008__ г.

Зав. кафедрой: к. филол. н., доц. Извекова Т.Ф. ________________

 

Фамилия И.О. эксперта ОКО Должность Квалификация (№ удостоверения, диплома)
ученая степень ученое звание
       
       
       

 

Тест прошел экспертизу на соответствие установленным требованиям в ОКО

Протокол № _____ от «___» ______________200 __ г.

Начальник ОКО (Фамилия И.О.) __________________ (подпись)

 

Фамилия И.О. Рецензента (ов) Должность Ученая степень, ученое звание СП НГМУ / другое образовательное учреждение
       
       
       

 

Тест рассмотрен, согласован и утвержден на заседании ЦМК

__________________________________________________________(наименование ЦМК)

 

Протокол №____ от «___» _______________200__ г.

Председатель ЦМК (Фамилия И.О., ученая степень, звание) ________________ (подпись)

 

V1: Лексика

V2:Учебная лексика

I:

S:Существительное во множественном числе…

-: tooth

-: child

+: men

-: mouse

I:

S: Слово, где сочетание сh читается как [K]…

-: chest

-: chalk

-: children

+: chemistry

I:

S: Укажите соответствия чтения буквы “u” по правилу:

L1: открытого слога

L2: закрытого слога

L3: третьего типа слога

L4: четвертого типа слога

R1: student

R2: publish

R3: turn

R4: pure

R5: nature

I:

S: Слово не имеющее латино-греческого корня…

-: practice

-: college

-: pensioner

+: magazine

I:

S: We had two lectures …

+: yesterday

-: today

-: tomorrow

-: in a week

I:

S: Мне семнадцать лет.

-: I am seventeen years.

-: Me seventeen years.

+: I am seventeen.

-: I am seventy.

 

I:
S: It takes me three hours to do …

-: a home assignments.

+: my home assignments.

-: home assignments.

-: my house assignments.

I:
S: The Novosibirsk medical institute was … in1935.

-: found

+: founded

-: find

-: fond

I:
S: Глаголом является слово …

-: educated

-: founder

+: hospitalize

-: important

I:
S: Правильным глаголом является …

-: to rise

+: to reсeive

-: to find

-: to get

I:
S: Неправильным глаголом является …

-: to treat

+: to know

-: to cause

-: to prevent

I:
S: There are 9 … in our university.

-: departments

-: blocks

+: faculties

-: deans

I:
S: English is the most important language ….

-: in Europe

+: in the world

-: in a world

-: in world

 

V2: Профессиональная лексика

I:
S: Слово, которое не является названием факультета…

-: medical

+: morphological

-: pediatric

-: stomalogical

I:
S: Слово, которое не является названием мед. учреждения…

+: library

-: hospital

-: clinic

-: maternity home

S: What is a pre-clinical subject?

+: physiology

-: obstetrics

-: surgery

-: therapy

I:
S: Vitamins are very effective in improving our...

-: heart

-: blood

+: health

-: disease

I:
S: What is the symbol of medicine?

-: the poison

-: the cup

-: the dog

+: the snake

I:
S: What is the aim of medicine?

-: prevention

+: healing

-: training

-: diagnosis

I:

S: Слово, которое не является частью тела…

-: chest

-: heart

+: health

-: skull

I:

S: What operation was the first known surgical treatment?

-: amputation

-: dissection

-: transplantation

+: trepanation

I:

S: Who developed the practice of acupuncture?

-: the Egyptians

-: the Romans

+: the Chinese

-: the Indians

I:
S: The Greek physician Galen performed experiment on...

+: animals

-: patients

-: healthy people

-: corpses

I:
S: Слово, которое читается не по правилу…

-: took

-: look

+: blood

-: tool

I:
S: Слово, которое обозначает заболевание…

-: heartbeat

+: smallpox

-: drug

-: cause

I:
S: William Harvey performed many experiments to learn how blood … through the body.

-: appears

+: circulates

-: develops

-: affects

I:
S: What was the first scientific book written by Andreas Visalins on?

-: on chemistry

-: on physiology

+: on human anatomy

-: on surgery

I:
S: …is considered the father of modern surgery.

+: Ambroise Pare

-: Edward Jenner

-: Crawford Long

-: Robert Koch

I:

S: When did the first university medical school appear?

-: in ancient times

-: at the beginning of 20 th century

+: during the middle ages

-: at the end of the 18 th century

I:
S: Слово, которое является симптомом…

-: force

+: fever

-: bowel

-: skin

I:
S: Hippocrates was born in …

-: Egypt

-: Rome

-: China

+: Greece

I:

S: Hippocrates proved that every disease had …

-: the protective reaction

-: the affection of the whole organism

-: the appearance of sputum

+: a natural cause

I:
S: We call Hippocrates...

+: the father of medicine.

-: the father of antibiotics.

-: the father of modern surgery.

-: the father of immunology.

 

 

I:
S: Avicenna lived …

-: in ancient times

-: in the 18 th century

-: during the Renaissance

+: in the 10 th - 11 th centuries

I:
S: Avicenna is known as the author of...

-: the medical encyclopedia

-: the medical oath

+: the cannon of medicine

-: the medical collection

I:
S: Avicenna wrote in...

+: Arabic

-: Greek

-: Latin

-: Tajik

I:

S: Слово, которое не является частью туловища..

-: breastbone

+: thigh

-: pelvis

-: vertebra

I:

S: Слово, которое не является анатомическим термином…

-: joint

-: shoulder

+: research

-: ligament

I:

S: Lower extremity consists of thigh, ### and foot.

+: leg

I:
S: The brain is in the ### cavity.

+: cranial

I:
S: How many bones are there in the skeleton?

-: 250

-: 150

+: 200

-: 100

I:
S: What connects the upper extremity with the trunk?

+: the shoulder girdle

-: the cartilage

-: the pelvis

-: the neck

I:

Q: Расположите названия позвонков в правильной последовательности.

1: cervical

2. thoracic

3: lumbar

4: sacral

I:
S: 35-40% of the body is formed by.

-: the bones

+: the muscles

-: the tissue

-: the vessels

I:
S: The wide muscles form ….

+: the walls of the body cavities

-: the free parts of the extremities

-: the main parts of the trunk

-: the facial musculature

I:
S: Слово, которое не является анатомическим термином…

-: vascular

-: ventricle

-: madiastinum

+: female

I:
S: Слово которое обозначает отдел желудочно-кишечного тракта…

-: valve

+: stomach

-: pleura

-: extremity

I:
S: Where is the mitral valve located?

+: in the left chamber

-: in the right chamber

-: at the point of the origin of the aorta

-: at the point of the origin of the pulmonary artery

I:
S: What are the lungs separated from each other by?

-: the septum

-: the diaphragm

-: the pleura

+: the madiastinum

I:
S: The … of the lungs is 3-4 liters.

-: the weight

+: the vital capacity

-: the size

-: the length

I:
S: The ### is the organ of taste

+: tongue

I:
S: What is the largest gland in the body?

-: the gallbladder

-: the pancreas

-: the spleen

+: the liver

I:
S: Kidneys are the main organs of the ### system.

+: urogenital

I:

S: Укажите соответствия:

L1: valve

L2: chamber

L3: ventricle

L4: heart

R1: клапан

R2: камера

R3: желудочек

R4: сердце

R5: предсердие
I:
S: Pulse becomes rapid … physical exertion.

+: on

-: in

-: at

-: from

I:
S: ### is the main artery of the heart.

+: аorta

I:
S: The most numerous elements of blood are ###.

+: erythrocytes

I:
S: When people …the lungs contract.

-: breathe

+: breathe out

-: breathe in

-: breathe

I:
S: What is the most complicated mechanism of the human body?

-: the heart

-: the stomach

+: the brain

-: the lungs

I:
S: Who studied unconditional reflex?

-: Lesgaft

+: Pavlov

-: Pirogov

-: Setchenov

I:
S: Free oxygen is not favorable for the development of...

-: bacilli

-: aerobic microorganisms

-: cocci

+: anaerobic microorganisms

I:
S: What are microbe cell destroyers?

-: thrombocytes

-: monocytes

+: phagocytes

-: erythrocytes

I:
S: What are the smallest living organisms?

+: viruses

-: bacteria

-: cocci

-: bacilli

I:
S: Предложение, которое соответствует действительности…

-: Virology is a separate science.

-: Virology is a branch of biology.

-: Virology is a dangerous disease.

+: Virology is a branch of microbiology.

I:
S: What was Robert Koch?

-: a German anatomist

-: an English chemist

+: a German microbiologist

-: a French biologist

I:
S: How many discoveries did Robert Koch make?

+: two

-: one

-: three

-: no

I:
S: What did Robert Koch discover?

-: mosaic tobacco disease

-: viruses

-: antibiotics

+: cholera bacteria

I:
S: What is Alexander Fleming considered to be?

-: the founder of virology

-: the discovered of tuberculous bacilli

+: the father of antibiotics

-: the founder of scientific psychology

I:
S: What did D.T. Ivanovsky study to make his discovery?

-: tissues

-: blood

-: mice

+: plants

I:
S: Глаголом является слово…

-: definite

-: consulting

+: complain

-: requirement

I:

Q: Укажите порядок следования компонентов заполнения карточки пациента:

1: patient’s complaints

2: the results of the examination

3: the made diagnosis

4: the administered treatment

I:

S: … admission to the hospital the patient felt bad.

-: at

-: in

-: on

-: by

I:
S: The patient had high temperature and complained ### cough

+: of

I:
S: Before treating a patient the doctor must know …

-: his properties

-: his prescription

-: his wounds

+: his complaints

I:
S: A patient can call in a doctor when …

-: he doesn’t what to go to the polyclinic

-: he wants to receive a sick-leave

+: he has high temperature

-: he is to be examined by a specialist

I:
S: Укажите соответствия информации частям истории болезни:

L1: occupation

L2: mental impairments

L3: traumas

L4: complaints

R1: the identification

R2: the family history

R3: the past history

R4: the history of the present illness

R5: the history-taking

I:
S: On admission to the hospital the physician … the patient’s case history.

-: call in

+: fill in

-; carries out

-: fills out

I:

S: Укажите порядок заполнения истории болезни:

1: the identification

2: the family history

3: the past history

4: the history of the present

I:
S: When a person needs to buy or order medicines he goes ###

+: to the chemist’s

I:
S: Найдите соответствия:

L1: administration

L2: indication

L3: prescription

L4: direction

R1: назначение

R2: показание

R3: рецепт

R4: направление

R5: улучшение

I:
S: What information is not indicated on the drug?

-: the name

-: the dose

-: the usage

+: the administration

I:
S: Some drugs may be …

-: rapid

-: diffuse

-: moist

+: poisonous

I:
S: The mechanism of the development of the disease is ###

+: pathogenesis

I:
S: The patient complained of …

-: bed regimen

-: enlarged spleen

+: cough with sputum

-: dullness in the lungs

I:
S: Coated tongue can be revealed by …

-: x-ray examination

+: visual examination

-: auscultation

-: percussion

I:
S: Laboratory studies do not include …

-: urine

-: blood

+: fever

-: sputum

I:
S: Слово, имеющее отрицательный суффикс…

-: dizziness

-: vomiting

-: irritation

+: breathless

I:
S: What symptom is subjective?

+: malaise

-: edema

-: cough

-: bleeding

I:
S: Слово обозначающее заболевание…

+: pleurisy

-: wound

-: recovery

-: occlusion

I:
S: What can be revealed by x-ray examination?

-: râles

+: shadow

-: breathlessness

-: crepitation

I:
S: Прилагательное, характеризующее слово rale …

-: painful

-: favourable

-: severe

+: moist

I:
S: Bronchitis is ### of bronchi.

+: inflammation

I:
S: A severe form of lobular pneumonia is difficult to differentiate from …

-: peptic ulcer

-: rheumatic endocardites

-: angina pectoris

+: pulmonary tuberculosis

I:
S: Переведите следующие глаголы.

L1: to diminish

L2: to determine

L3: to disturb

L4: to deviate

R1: уменьшать

R2: определять

R3: повреждать

R4: отклоняться (от нормы)

R5: улучшать

I:
S: Which adjective doesn’t characterize pain?

-: moderate

-: acute

+: strict

-: dull

I:
S: What is the most important instrumental study to diagnose heart disease?

-: tomography

-: x-ray examination

+: electrocardiogram

-: cystoscopy

I:
S: What can auscultation reveal?

-: insufficiency

-: overstrain

-: failure

+: murmurs

I:
S: Adonis preparation are administered …

-: to improve sleep

-: to maintain weight

+: to control cardiovascular insufficiency

-: to stimulate body activity

I:
S: Переведите следующие глаголы.

L1: to diminish

L2: to determine

L3: to disturb

L4: to deviate

R1: уменьшать

R2: определять

R3: повреждать

R4: отклоняться (от нормы)

R5: улучшать

I:
S: Which adjective doesn’t characterize pain?

-: moderate

-: acute

+: strict

-: dull

I:
S: What is the most important instrumental study to diagnose heart disease?

-: tomography

-: x-ray examination

+: electrocardiogram

-: cystoscopy

I:
S: What can auscultation reveal?

-: insufficiency

-: overstrain

-: failure

+: murmurs

I:
S: Adonis preparation are administered …

-: to improve sleep

-: to maintain weight

+: to control cardiovascular insufficiency

-: to stimulate body activity

I:

S: Укажите соответствия:

L1: брюшина

L2: подреберье

L3: пупочный

L4: брюшная полость

R1: peritoneum

R2: hypochondrium

R3: umbilical

R4: abdomen

R5: intestine

I:
S: Cholecystitis is the inflammation of ###

+: the gallbladder

I:
S: What symptoms is common to many disturbances of the liver…

-: fever

-; fibrillation

+: jaundice

-: breathlessness

 

V1: Грамматика

V2: Словообразование

I:

S: Существительным является слово …

-: associated

-: excellent

+: confidence

-: special

I:
S: Существительным является …

-: really

+: ability

-: national

-: analyze

I:
S: Слово с отрицательным значением…

-: common

-: valid

-: possible

+: irregular

I:
S: Наречием является слово …

-: particular

+: particularly
-: particularity

-: particle

I:
S: Существительным является слово …

+: development
-: developed

-: develop

-: developing

I:
S: Прилагательным является слово ….

-: restoration

-: particularly

+: continuous

-: located

I:
S: Прилагательным является слово ….

-: estimate

-: exertion

+: responsible

-: dependence

I:
S: Существительным является слово …

-: dependent

-: recognize

+: readiness

-: painful

I:
S: Существительным является слово ….

-: painless

-: immediately

+: occurance

-: favorable

I:
S: Прилагательным является слово…

-: environment

+: feverish

-: property

-: growth

I:
S: Укажите соответствия:

L1: существительное

L2: глагол

L3: прилагательное

L4: наречие

R1: dullness

R2: differentiate

R3: purulent

R4: gradually

R5: thirteen

V2: Местоимения

I:

S: The teacher asked … many questions.

-: I

-: mine

+: me

-: my

I:

S: Местоимение в притяжательном падеже…

+: its

-: him

-: they

-: us

V2: Числительные

I:

S: Порядковое числительное …

-: twenty

+: third

-: sixteen

-: thirty

I:

Q: Распределите числительные в порядке возрастания:

1: nine

2: eleven

3: fifteen

4: fifty

 

V2: Предлоги

I:

S: The operation was performed ### a new method.

+: by

I:

S: Anatomy studies the organs ### the human body.

+: of

I:
S: I get up ### 70’ clock.

+: at

I:

S: He is very good ### biology.

+: at

 

V2: Глагол to be

I:

S: Her son ### a student next year.

+: will be

I:

S: When I studied at school I ### interested in chemistry.

+: was

I:

S: Are you a first-year student?

-: Yes, is it.

-: Yes, he is.

-: Yes, you are.

+: Yes, I am.

I:

S: Were you in Moscow this summer?

-: Yes, you were.

-: Yes, I were.

-: Yes, you was.

I:

S: My friend … a dentist.

+: will not be

-: not will be

-: will be not

-: will be no

V2: Глагол to have

I: Yesterday she was away because she … a bad headache.

-: has

+: had

-: have

-: to have

I:
S: У меня завтра не будет свободного времени.

-: Tomorrow I have no free time.

-: I tomorrow will have no free time.

-: I will no have free time tomorrow.

+: I will have no free time tomorrow.

I:
S: У нас обычно две лекции.

-: We have usually two lectures.

-: We have two lectures usually.

+: We usually have two lectures.
-: Two lectures we usually have.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: