Поставьте глагол главного предложения в Past Simple и внесите соответствующие изменения в придаточное предложение (правило согласования времен)

a) I know that he will go to the cinema next Sunday.

b) I know that he will have been working on the book for 2 years by the beginning of 1999.

c) Ann says that she comes to our meeting.

d) My uncle writes that he comes to us in May.

 

Переведите следующие предложения, обращая внимание на страдательный залог.

 

a) The goods are placed on board a chip by the seller at a port of shipment named in the sales contract.

b) Traditionally the ship’s rail was considered the critical point of responsibility, that is when all risks of loss damage are transferred from one party to the other.

c) The new system of multymodal shipment in international trade is reflected in the International Commercial Terms.

d) If it is proved the Seller is not liable and execution of a contract is postponed until all the after-effects causing damage are eliminated.

 

 

Комплект тестовых заданий

Введение

 

       Комплект тестовых заданий предназначен для контроля знаний студентов по дисциплине «Английский язык» по разделам: «Грамматика», «Чтение», «Лексика». Тестовые задания разработаны в соответствии с действующей на СТФ рабочей программой дисциплины и могут быть использованы для итогового контроля знаний студентов по дисциплине на I-III курсах соответственно.

 

Таблица 25

Информация о количестве тестовых заданий

№ темы Наименование темы Кол-во заданий
1 Глаголы be и to have 2
2 Артикль 2
3 Местоимения 5
4 Степени сравнения прилагательных и наречий 3
5 Наречия 2
6 Предлоги 4
7 Вопросительные предлржения 3
8 Модальные глаголы 3
9 Условные предложения 2
10 Времена английского глагола 13
11 Чтение  
  2 курс  
1 Имя существительное. 2
2 Артикль 1
3 Местоимения. 5
4 Средства усиления сравнительной степени. Прилагательные another, other и the other 2
5 Наречие. 2
6 Глагол 12

Продолжение таблицы 25

7 Структура предложения. 4
8 Конструкция сложное дополнение. 2
9 Неличные формы глагола б
10. Выражение будущего времени в условных придаточных предложениях 3
11 Чтение. Прочитать тексты и понять содержание 1
  3 курс  
1 Видо-временные формы глагола в действтельном и страдательном залоге. 45
2 Косвенный вопрос 6
3 Степени сравнения прилпгптельных 3
4 Притяжительный падеж существительных 2
5 Безличные предложения 3
6 Неличные формы глагола 6
7 Чтение. Текст 10

 

Критерии оценки результатов тестирования

 

Таблица 26

 

Доля правильных ответов,% Оценка
Менее 55% Неудовлетворительно
От 55 до 70% Удовлетврительно
От 71 до 85% Хорошо
Свыше 85% Отлично

 

       Рекомендации для студентов по выполнению тестовых заданий.

       В течении 40 минут студенты должны выполнить тестовые задания для I и II курса. Тестовые задания дня III курса выполняются 80 минут.

       В лексаико-грамматических тестовых заданиях вы должны напротив правильного ответа поставить знак «+». Тест на понимание содержания текста прочитать и выбрать правильный ответ, поставив знак «+» напротив буквы с правильным ответом. В тесте №1 для студентов III курса в первом тестовом задании необходимо вместо цифр поставить в правильной видо-временной форме, стоящей в скобках глагол. Например; 1 -waved.

 

1 Oranges. Cabbage, and green lettuce________rich In vitamin C/

A) has

B) have

C) is

D) are

 

2 The news he told us________interesting.

A) was

B) were

C) be

D) are

 

3 ____beef Is kind of_____meat.

A) The, the

B) A, the

C) The, -

D) -, -

 

4 Did you tell ____ not to buy that car?

A) he

B) him

C) himself

D) his

 

5 Friends are people______close to us.

A) who is

B) who are

C) which is

D) which are

 

6 No letters again! _____ has written to me for a month.

A) anybody

B) somebody

C) some

D) nobody

 

7 What is the ______ important invention in the twentieth century?

A) much

B) more

C) most

D) much more

8 This bank of the river isn't_______that one.

A) more beautiful

B) beautiful

C) so beautiful

D) so beautiful as

 

9 You look much ___ today.

A) good

B) better

C) the best

D) best

 

10 I got two letters. One was from my father. _____ was from my girl-friend.

A) the other

B) another

C) others

D) the others

 

11 His leg was hurt and he could________walk.

A) hard

B) hardly

C) heavy

D) heavily

 

12 I'd like to ask you ________ questions.

A) very little

B) a little

C) a few

D) little

 

13 My father has lived in Japan__________five years.

A) at

B) on

C) in

D) for

 

 

14 I'll be on vacation_______next week.

A) On

B)-

C) at

D) the

 

15 He _______ her he was tired.

A) said

B) told

C) told

D)spoke

 

16 On a typical day, the average person_______about 48000 words. How many words did you speak today?

A) spoke

B) was speaking

C) speaks

D) is speaking

 

17. It______ since early morning.

A) rained

B) rains

C) had rained

D) has been raining

 

18. 1'm afraid____five minuts ago.

A) leaves

B) left

C) is leaving

D) has left

 

19. While I____ home, it began to rain.

A) walked

B) was walking

C) walk

D) had walked

 

 

20. _____Steve_____ Ann the other day?

A) has, seen

B) does, see

C) did, see

D) will, see

 

21. I___him since 1990.

A) have known

B) know

C) knew

D) had known

 

22 Until yesterday I _________ about it.

A) never heard

B) had never heard

C) was never heard

D) have never heard

 

23. Children ______ by special instructors how to swim.

A) ave taught

B) had taught

C) are taught

D) teach

 

 

24. What are you laughing __________?

A) on

B) at

C) over

D) above

 

25 I'm really angry_____you!

A) With

B) About

C) on

D) over

 

26 _____you do me a favour?

A) may

B) should

C) can

D) need

 

27 It was so late that I____take a taxi

A) was able

B) саn

C) must

D) had to

 

       Тестовое задание на понимание содержания текста. Прочитать текст. Понять его содержание. Отметить знаком

«+» правильный ответ.

 

       In the United States Julia Howe suggested the idea of Mother's Day in 1872. Anna Jarvis of Philadelphia is credited with bringing about the official observance of Mother's Day. But when she died in 1948, at the age of 84, Jarvis had become a woman of great ironies. Never a mother herself, her maternal fortune dissipated by her efforts to stop the commercialization of the holiday she had founded, Jarvis told a reporter shortly before her death that she was sorry she had ever started Mother's Day. She spoke these words in a nursing home where every Mother's Day her room had been filled with cards from all over the world.

 

Перед смертью Анна Джарвис говорила о том, она:

 

А) рада, что праздник «День Матери:» существует.

B) Счастлива, что люди помнят о ней как об инициаторе празднования «Дня Матери»,

C) Сожалеет, что подала идею празднования «Дня Матери».

D) Сожалеет, что ей самой не посчастливилось стать матерью.

 

Ответы к заданиям:

1.D; 2.А; 3. D; 4.В; S.B; 6.D; 7.С; 8.D; 9,В; 10.А; 1LB;

12.С; 13.D; 14В; 15.С; 16.С; 17.D; 18.В; 19.В;20.С;21.А;

22.В; 23.С; 24В; 25.А; 26.С; 27.D; 28.С; 29.D; 30.D; 31.С;

32.С; ЗЗ.А; 34С; 35,D; 36,D; 37.C; 38.D; 39.В; 40.С.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: