Тема: Основа личной безопасности

Класс

Задания с 20. 03 по 08. 05. 2020

20. 03. 2020

Изучить грамматический справочник МОДУЛЬ 7 на стр. GR 14- GR16

Ex.3, p. 110

Ex. 1,3; p.150

31. 03. 2020

Ex. 1,3,4; p.112

01. 04. 2020

Ex. 5, 6; p. 113

Ex. 7; p. 113 (в тетрадь и подготовить микродиалоги к контролю устной речи)

 

03. 04. 2020

Ex. 3, p.114 (прочитать, перевести текст, ответить на вопросы)

Ex. 5, p. 114 (выписать из текста linking words\phrases, разделив на 5 групп; записать пары синонимы linking words\phrases из упражнения и текста)

Ex. 6, p. 115 (записать в словарь linking words\phrases)

 

07. 04. 2020

1.Повторить правила постановки вопросов по ссылке

https://interneturok.ru/lesson/english/5-6-klassy/unit-2/vse-vidy-voprosov-obschie-spetsialnye-alternativnye-razdelitelnye-otvety-na-voprosy

2.Пройти тренажеры по ссылке

https://interneturok.ru/lesson/english/5-6-klassy/unit-2/vse-vidy-voprosov-obschie-spetsialnye-alternativnye-razdelitelnye-otvety-na-voprosy/trainers

Прислать скрин-шоты результатов

3.Пройти тесты по ссылке

https://interneturok.ru/lesson/english/5-6-klassy/unit-2/vse-vidy-voprosov-obschie-spetsialnye-alternativnye-razdelitelnye-otvety-na-voprosy/trainers

Прислать скрин-шоты результатов

 

4.Прочитать текст. Выписать незнакомую лексику. Поставить 5 вопросов к тексту.

 

Fears and Phobias

 

“Come on, get in quickly!” your friend shouts from inside the lift that should take you up to the top floor of the department store. “Errm… I’ll take the stairs and meet you up there!” you yell back. As the doors close, you feel very relieved. It’s a long way up to the eighth floor, but you don’t care anything to get out of going in a lift!

If this sounds like you, or perhaps heights turn your legs to jelly, you scream loudly if you see even the tiniest spider in the bath or you shake like a leaf if you have to answer a question in class, you’re not alone! The truth is, most of us are at least a little afraid of something – bees and wasps, for example, the dark, or taking exams. So fear is a basic human emotion. In fact, we actually need it to survive. Whenever we meet danger or feel unsafe, the brain reacts, instantly sending signals to activate the body’s nervous system. As a result, we might shake or sweat and our heart starts beating faster in order to pump more blood to our muscles to get us ready for action, such as running away or fighting.

This response is called “fight or flight” and is only turned off when the brain gets enough information to be sure that there is no more danger. What is incredible is that all this can happen in just a few seconds!

Needless to say, fear is not always a good thing! People who have a phobia such as agoraphobia (fear of being in crowded public spaces such as a busy market or a bus), claustrophobia (fear of enclosed spaces like lifts or tunnels), arachnophobia (fear of spiders) or even something unusual like ablutophobia (fear of washing) are extremely afraid of something. This may have developed after a very scary experience. A teenager who was bitten by a dog as a young child, for example, may now be too afraid to walk to school with his friends in case he sees a dog. This is because his brain has remembered the fear that he felt when the dog bit him, so now even just thinking about seeing a dog triggers the same fear reaction. This may embarrass him, cause him to miss out on spending time with his friends or even to be teased by them.

Between 5 and 10% of the population have phobias but there are ways to fight our fears. First of all, it’s important to stop avoiding the scary situation. It may help to make a list of fears from the least to the most scary and then face them one by one. This will not be easy, but when we see that our worst fears didn’t come true, we will realise that they are irrational and there is no real reason to be afraid. Then, we will change how we respond to them and eventually our fears will melt away!

 

08. 04. 2020

1. Пройти тренажеры по ссылке, пройти тесты по ссылке, прислать скрин-шот результата

 

 https://quizlet.com/ru/282748413/spotlight9-module7a-flash-cards/

 

2. Написать письмо другу о своих страхах и фобиях, используя текст.

3. Написать советы, как избавиться от страхов и фобии. Используйте текст

 

10. 04. 2020

1. Пройти тренажеры по ссылке, пройти тесты по ссылке, прислать скрин-шот результата

 

https://quizlet.com/ru/282596367/spotlight-9-module-7-e-flash-cards/

2. Напиши небольшое (120 – 180 слов) эссе на тему за и против запрета жестоких видов спорта (используй текст на стр. 114)

14. 04. 2020

Тема: Основа личной безопасности.

Цель: Систематизировать, расширить и обобщить знания учащихся по теме “Основа личной безопасности”, совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся и развивать метапредметные и межпредметные навыки, создавать условия для развития практического владения языком, развития информационных компетентностей.

Задачи: Осваивать тематическую лексику по теме «Основа личной безопасности»; Развивать грамматических навыков: употребление условных предложений и модального глагола should.

· You will learn how to talk about the ways to protect yourself and avoid dangerous situations.

 

• You will practise using modal verb should, conditional clauses, and words in speech.

1. Look at the words and guess the topic of the lesson.

 

Choose the topic of uor lesson and write down it.

 

Fun activities Your favourite films Self-defence  Eco-helpers

2. Ключевые слова: обрати внимание на фразы, относящиеся к теме этого занятия, запиши их в словарь.


to protect,


self-defence,

self-defence class,

karate kick,

special techniques,

to feel uneasy,

to feel safe,

personal safety,

bullies,

mugger,

to get hurt,

to become violent,

 to trust instincts,

to snatch one`s bag,

to feel safe,

 to reduce the risks,

threatening situation,

to feel being watched,

to put up a fight,

to use common sense,

 to avoid possible attacks,

well-lit streets,

to insult,

local community centre.


3. Посмотри видео, обрати внимание на фразы, относящиеся к теме этого занятия, делай паузы, проговаривай их за диктором. https://resh.edu.ru/subject/lesson/1922/main/

4. Распредели на группы should\shouldn’t https://resh.edu.ru/subject/lesson/1922/train/#172457

5. Выполни тренировочные задания

 https://resh.edu.ru/subject/lesson/1922/train/#172458

6. Match the words with their meanings.






To feel uneasy -


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: