Ко святой блаженной Ксении Петербуржской

О святая блаженная мати Ксение! Под кровом Всевышняго жившая, ведомая и укрепляемая Богоматерию, глад и жажду, хлад и зной, поношения и гонения претерпевшая, дар прозорливости и чудотворения от Бога получившая и под сению Всемогущаго упокоившаяся, днесь же, от славнаго тысящелетия Крещения Руси, Церковь Русская прославляет тя, яко благоуханный цвет.

Предстояще на месте твоего погребения, пред образом твоим святым, яко живей ти сущей с нами, молимся ти: приими прошения наша и принеси я ко Престолу милосерднаго Отца Небеснаго, яко дерзновение к Нему имущая, испроси притекающим к тебе вечное спасение, на благая дела и начинания наша щедрое благословление, от всяких бед и скорбей избавление. Предстани святыми твоими молитвами пред всемилостивым Спасителем нашим о нас, недостойных и грешных. Помози, святая блаженная мати Ксение, младенцы светом святаго крещения озарити и печатию дара Духа Святаго запечатлети, юныя в вере, честности, богобоязненности и целомудрии воспитати и успехи в учении им стяжати. Болящия и недугующия исцели, супругом любовь и согласие ниспосли, монашествующим подвигом добрым подвизатися помози и от поношения огради, пастыри в крепости духа утверди, Церковь и страну нашу сохрани и всех боголюбивых чад в предсмертный час причащения Святых Христовых Таин сподоби, ты бо еси наше скорое услышание и избавление, тебе благодарение возсылаем и с тобою славим Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 

Фрагмент Акафиста святой блаженной Ксении Петербуржской

Кондак 6

Проповедница Евангелия деятельная, о блаженная, явилася еси, чудесы многими свидетельствующи, яко едина есть вера истинная — Святая Православная, и един к Богу путь — добродетельное житие и во гресех покаяние. Тако бо купечестей жене близкую кончину предрекла еси, огнь же в доме жены благочестивыя молитвою твоею угасила еси, рекши: возьми пятак, зде Царь на коне,— потухнет; врача же, кончиною супружницы сокрушенна, утешила еси, подружие верное прозорливо тому пославши. Вся же научила еси непрестанно взывати Богу: Аллилуия.

Икос 6

Воссия в тебе, о мати Ксение, яснейший свет благодати Духа Свята, егда, якоже инии глаголют, пребыла еси негде осмь лет духоносными старцы в подвизе твоем наставляема. Егда же паки во град Петров возвратилася еси, всяческими дары изобилующи, тогда наипаче явилася еси скорбящим — теплое утешение, болящим — врачевание, обидимым — заступление, нищим — обогащение, грешным — обличение и обращение, заблуждшим — на путь истинный возвращение, известия о грядущих или упреждения некоего требующим — истинная пророчица и воли Божией возвестительница, бедствия отвращающая. Вси же, помощь тобою обретшии, благочестно навыкоша вопити тебе тако:
Радуйся, духовную помощь подающая и в насущных нуждех не оставляющая;
Радуйся, во всяцем деле блазе добрая наша споспешнице;
Радуйся, тайне нощию тяжкия камения для строения церковнаго носившая;
Радуйся, купцем и возницем в делех преспеяние чудесне подававшая;
Радуйся, всюду свет утешения и мира расточавшая;
Радуйся, яко всякому месту и дому посещение твое благословение Божие бысть;
Радуйся, страждущим и немощным младенцем, токмо коснувшися, исцеление подававшая;
Радуйся, яко тобою одинокие — подружий, сироты — матерей обретаху;
Радуйся, Царей благочестивых, яко Помазанников Божиих почитавшая;
Радуйся, кровопролитие при Царстем дворе провидевши, горце восплакавшая;
Радуйся, яко, аможе аще ты входила еси, тамо обретаху вси помощь и заступление;
Радуйся, теплая о нас молитвеннице;
Радуйся, блаженная мати Ксение, молений наших скорая послушательнице!














Кондак 7

Хотящим безумным отроком блаженную не токмо злыми словесы поношати, но и камением побити, внезапу устремися на ня, тростию яростне угрожающи. Вемы, о Ксение, яко не плотский гнев на сие подвиже тя, но веление Божие, еже от нас сокровенно, тебе же ведомо есть. Мнози убо делы святых мнятся миру соблазн быти, обаче по Бозе суть соделана. Мним, яко бысть сие, да потщатся людие милостивии от всякия обиды ограждати тя, или во образ ревности твоея противу духов нечистых и злых помыслов, или — да не помыслят ктому сии жестокосердии и инаго кого тако обидети. Мы же, выну гневом греховным и яростию побеждающиися, всеми сими наказани бывше, воспоим Богови: Аллилуия.

Икос 7

Дивни твои глаголи явишася благочестивей Параскеве, еже: гряди на Смоленское кладбище, яко Господь ти сына послал есть. Обаче, верою к тебе понуждаема, скоро тамо тече и обрете новорожденно отроча, матере своея лишившееся, еже возрасте и бысть ей чадо доброе и послушливое, старости же ея упокоение. Таковое твое благодеяние воспоминающе, возглашаху тии:
Радуйся, Божия милосердия к нам посланнице;
Радуйся, яко всеблагий Того промысл тобою явися;
Радуйся, благаго и спасительнаго жития нашего на земли устроительнице;
Радуйся, о достойнем нашем к вечности приготовлении попечительнице;
Радуйся, от деяний погрешительных или пустых нас удержавающая;
Радуйся, благотворити ближним, непрестанне молитися и каятися ны подвизающая;
Радуйся, многажды свое покровительство являющая;
Радуйся, последствия грехопадений наших изглаждающая;
Радуйся, от бед, напастей и обстояний наше ограждение;
Радуйся, наглыя смерти отвращение;
Радуйся, избавления муки вечныя наша ходатаице;
Радуйся, на Страшнем Судищи Господни твердая наша надеждо;
Радуйся, блаженная мати Ксение, молений наших скорая послушательнице!














Кондак 8

Странна и пришелица на земли, о Ксение, пожила еси и, достойне течение скончавши, уз плоти твоея разрешилася еси, да выну со Христом будеши. Егда же на месте подвигов твоих, Смоленстем кладбище, погребению предана была еси, многия тысящи православных тамо притекаху, самую насыпь могильную на всякое лето на благословение разбирающе, земля бо тая обильне чудеса и исцеления источаше. Еще же и каменныя плиты, усердствующими положенныя, на мелкия части раздробиша помощи от тебе требующия. Обаче на лепты, теми оставляемыя, часовня на могиле твоей сооружена бысть, да вси чтущии тя возгласят: Аллилуия.

Икос 8

Весь ум к Богу выну, о Ксение, ты имела еси. Аще же и образ иноческий восприяти недостойною себе помышляла еси, обаче житие поистине равноангельное проводила еси: всецелое от мира отречение, дивную чистоту, превелие самоотвержение, глубину смирения и высоту рассуждения, совершенную воле Божией преданность и любовь показующи, окрест же тебе уже благочестию оскудевающу и самому монашеству немоществовати наченшу. Сего ради вси монаси и целомудрия рачителие, изрядную любовь и веру к тебе имеюще, непрестанно воспевают:
Радуйся, со апостолом и со пророком странницей и пришелицей в земнем изгнании пребывшая;
Радуйся, яко по имени твоему бысть житие твое;
Радуйся, выну ко отечеству небесному текшая;
Радуйся, очи душевнеи непрестанно ко Горнему Иерусалиму имевшая;
Радуйся, со святым Павлом мир себе и себе миру пропявшая;
Радуйся, умершею себе именовавшая, мертвость миру сему и совершенную память смертную показующи;
Радуйся, сыном мира отребие бывшая;
Радуйся, человеком не угождавшая, да истинная раба Божия будеши;
Радуйся, вси ступени Божественныя лествицы совершенства христианскаго претекшая;
Радуйся, деятельными восхожденьми в видение первее и послежде в чертог небесный вшедшая;
Радуйся, яко праведне блаженною именуешися;
Радуйся, яко законне в подвизе юродства подвизавшися, блаженство неизреченное на небесех улучила еси;
Радуйся, блаженная мати Ксение, молений наших скорая послушательнице!

 

МЕСЯЦЕСЛОВ С 14 ПО 20 НОЯБРЯ 2010 года [5] , [6]

 

В соответствии с традицией Восточной Церкви, Месяцеслов включает ос­новные сведения о жизни и духовном наследии не только русских святых, но и святых неразделенной Церкви, вошедших в ее Диптих на вечное поминове­ние. В данном издании учтены печатные и рукописные святцы, месяцесловы Богослужебных книг — Евангелия, Апостола, Псалтири, имена, записанные в Синаксарях, Прологах, Четиих-Минеях, включая Великие Четии-Минеи мит­рополита Макария, а также иеромонаха Троице-Сергиевой Лавры Германа (Тулупова), священника Иоанна Милютина и списки с них, хранящиеся в Московской Патриаршей библиотеке.

При подготовке житийных справок к основным памятям были учтены пре­имущественно агиографические источники и агиографическая литература, входящие в состав Предания Русской Православной Церкви.

Месяцеслов как Диптих Православной Церкви дает осязаемый ответ на вопрос, что есть путь церковного спасения, что есть сама Святая Церковь Хри­стова. В Церкви Ветхозаветной, особенно же в период Евангельской истории и последующей истории Церкви Нового Завета, явлены были миру ученики Христовы, показавшие различные пути и способы стяжания Духа Святого и знаменовавшие собой различные эпохи в истории Церкви.

Каждому чину в Диптихе святых соответствует свой особый вид духовного подвига, особые пути восхождения к святости. Они непосредственно отраже­ны в агиографических творениях. В житиях выработаны конкретные при­емы — целый канон описания святых данного чина. Житийный канон обус­ловлен не литературой, а прежде всего самой жизнью.

Единство подвига предопределяет и единообразие форм описания его в житийной литературе, обусловленное той или иной исторической эпохой. Еще не зная подробностей из жизни святого, по одной только принадлежности его к тому или иному чину (например, святительскому или преподобническому) мы уже предугадываем и в общих чертах можем представить себе вид его подвига.

В месяцеслове хранится то, что запечатлела история Церкви. Но сама ис­тория Церкви в каждый период писалась различно: материалы, способы их отбора и хранения в Церкви были разными. О многих мучениках и подвиж­никах сохранилась память, то есть лишь имя святого, записанное в месяцес­ловах. О других — протокольные записи «Мученических Актов», об иных — лишь безыскусные рассказы о чудотворениях, которыми по смерти просла­вил Господь святых Своих, от некоторых сохранились только немногие, ис­полненные духовной силы изречения.

В святых — средоточие духовной жизни. Она неодинаково раскрывается в разные времена и у разных народов, и Дух Святой по-разному говорит через избранников Божиих. Источник вечной жизни и блаженства праведных — один, но действия Божий, возводящие душу к Богоподобию, многообразны.

В настоящем издании учтены все основные достижения русских агиологов, от святителя Димитрия Ростовского (1709; память 28 октября) до совре­менных продолжателей его дела в Русской Церкви, таких, как протоиерей Александр Державин (1962), раскрывший методы научной работы святителя Димитрия в своем большом исследовании «Четии-Минеи святителя Димит­рия, митрополита Ростовского, как церковно-историческии и литературный памятник»1. Труды самого Ростовского святителя поныне пользуются боль­шой известностью в Русской Церкви2.

Другим выдающимся агиографом был архиепископ Черниговский Фила­рет (Гумилевский; 1865). Он впервые использовал в житиях святых архивные материалы, относящиеся к русским святым3.

Многими трудами по истории Русской Церкви и ее святых прославился вы­дающийся писатель прошлого столетия А. Н. Муравьев (+ 1874). Особенно цен­ны составленные им, по благословению митрополита Московского Филарета (+ 1867), «Жития святых Российской Церкви, также Иверских и славянских»4.

1 «Богословские труды», вып. 15,16. М., 1976.

2 Четии-Минеи (Книга житий святых). В 4-х книгах, Изд. Киево-Печерской Лав­ры. 1689—1705. То же. Изд. 2-е, 1-я книга, 1711. Изд. 3-е, в 4-х книгах. 1754. То же. В 4-х книгах-. М., 1829.

3 Филарет, архиепископ Черниговский. Русские святые, чтимые всею Церко­вью или местно, Опыт описаний их. Т. 1—9. Чернигов, 1861—1865. Изд. 2-е. Кн. 1— 3. Чернигов, 1865. Кроме того, Преосвященному Филарету принадлежат труды: Историческое учение об отцах Церкви. СПб., 1859. Изд. 2-е. СПб., 1882; Святые южных славян. Чернигов, 1865. Изд. 2-е. СПб., 1872. Изд. 3-е. СПб., 1883. Изд. 4-е. СПб., 1894; Святые подвижницы Восточной Церкви. СПб., 1871. Изд. 2-е. СПб., 1885. Изд. 3-е. СПб., 1898; Жития святых, чтимых Православною Церковью, со сведения­ми о праздниках Господских и Богородичных, и о явленных чудотворных иконах. С изображениями святых и праздников акад. Ф. Г. Солнцева. Изд. 1-е. СПб., 1885. То же. Изд. 2-е, доп., т. 1—12. СПб., 1892. То же. Изд. 3-е. СПб., 1900. (Эта работа Преосвященного Филарета включает в себя переработанные материалы предыду­щих книг и является его завершающим трудом в области агиографии.) '' Жития святых Российской Церкви. Также Иверских и славянских и местно чтимых подвижников благочестия, тт. 1—18. СПб., 1855—1868. До 1858 г., месяца мая, загл.: Жития святых Российской Церкви. Также Иверских и славянских.

 















Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: