Интерлюдия. О проектах

Господа, вы так их любите? Проектировщики вам имя! А конторы ваши, типа группы - проектные инсцытуты. Молодцы, проектируйте дальше, на здоровье. Только дайте пройти тем, кто не проектирует, а строит, творит. Кто сделает из ваших картонных проектов Живое и Настоящее.

 

Короче, Гребстель собрал приятелей - опытных, хорошо подкованных музыкантов, прекрасно знающих, КАК - как НАДО сыграть, как ДОЛЖНО звучать, как сделать из текста и мелодии хит. Конечно, у них получается.

Скажу, наконец, о песнях. Хорошие песни, чего там! Кроме "НЛО", в уши западают "Без ума", "Марьюшка", "Лифт", "Кубики-рубики"... Да, почти всё, хитяра на хитяре! Энергично, мелодично, лирично, истерично. Слушается с, прости Господи, удовольствием!

Но, на мой взгляд, такое обрамление для Трейи - НЕ плюс, а минус! Ей бы в команду таких, как она, слегка "взъерошенных", в смысле не без пр.пизди, пацанов-ровесников. У которых, может, инструменты были бы похуже. Может, саунд был бы попроще или "погорбатее"... Зато не было бы мертвящей лощености и вылизанности, которые не спасти никакой истерикой. Глядишь, истерика Трейи-автора дополнялась бы истерикой и юношеским драйвом. НЕ музыкантов-фаготов, но... братьев по оружию?

 

Заключаю.

 

То, что история Трейи, история с Трейей раскручивается ИМЕННО по канонам шоу-бизнеса, я полагаю, можно считать доказанным?

То, что ты только что прочел, - не судилище над вполне приличным таким явленьицем на анемичной отечественной (?) рок-сцене. Трейа - нормальный (о, снова НОРМАЛЬНЫЙ!) продукт - и шоу-бизнеса, и времени. Она вполне могла бы подписаться (да фактически и подписалась!) под такими вот, не ею сказанными словами:

- Может быть, в позиционировании своего творчества не слишком правильно выпячивать болячки, хотя, конечно, такой unique selling point пропустить никак нельзя, и дебютный альбом певицы называется "История болезни".

ЭТО не цинично?! "Может быть"! "НЕ СЛИШКОМ правильно"! А слышится - НОРМАЛЬНО, девка! Даёшь!

"Unique selling point"! Чем тебе не ключевые слова - "уникальное свойство товара"?!?! "Товар". Как это созвучно слову "проект". Не находишь?

Я б сказал, подражая поэту:

- Не продают шизофрению. Но можно песенку продать!

Впрочем, есть и другие слова, снова сказанные не мной:

- Все-таки творчество душевнобольных продается неплохо, тем более, пока свежо.

 

9. Когда я уже собирался поставить точку, мусорная свалка Интернета выбросила еще несколько строк "на тему". А эти строки превратили искомую точку в жирную точку с запятой. Ну, в последний час? путь?

 

Для тех, кто считает вышесгенерированный текст не просто циничным, но надуманным, высосанным из пальца, - ваше слово, товарищ Трейа:

- Ой, ну пресс-релиз не имеет ко мне никакого отношения. Когда я его прочла, у меня был нервный срыв после некоторых фраз - половина того, что там написано, бред и выдумки.

А вот - не выдумки.

Трейу на самом деле зовут Наталья Камлюк. Она (sic!) - студентка московского литературного института им.Горького. Давно уже живет в Москве. Тем не менее, хотела бы выступать в Белоруссии - "все-таки родина", да местный шоу-биз оказался такой же жадный, как российский. В больнице действительно некоторое время лечилась: "пыталась забыть свою несчастную любовь". Но считает, что менеджеры зря выставляют это напоказ: "По-моему, это моя личная жизнь, и я считаю неправильным, что все об этом узнали".

Любит "Мумий Тролль" и хочет познакомиться с Лагутенко. По поводу своей вторичности, а такое мнение вполне жизнеспособно, размышляет:

- Некоторые сравнивают меня с Глюкозой. Когда я первый раз пришла заниматься вокалом (sic!) в консерваторию, мне сказали, что мой голос немного похож на голос Агузаровой. Такое сравнение мне нравится гораздо больше! Еще меня сопоставляют с Линдой, хотя лично мне кажется, что у нас нет ничего общего.

- Как относишься к тому, что тебя называют "бомбой года"?

- Очень плохо. Конечно, любому артисту хочется таких громких слов, но, прежде всего, важно, чтобы твою музыку люди слушали. Но мне пока кажется, что я не стою таких громких заявлений.

 

Видите, никакой не ПРОЕКТ, нормальная талантливая девушка. Стихи (можно найти "в контакте") интересные. Но есть, есть закавыка:

- Я действительно считаю, что любовь и страсть, которые преподносятся как хорошие чувства, на самом деле приносят только несчастья.

Что сказать? Это нормальное (!) заблуждение. Не любви много, СЛОВ И ПЕСЕН о любви МНОГО. Самой любви МАЛО, почти не видать. Искать надо. Дай тебе Бог, Трейа-Наташа, найти и пере-убедиться.

 

Да, если на то пошло, ты, скорее, не МайТрейа, а Коруна.

ЧАСТЬ 34.

- Национализм - это проявление слабости нации, а не ее силы. Заражаются национализмом по большей части слабые народы.

 

РНО (Роскошь нечеловеческого общения)

 

цу) Есть мнение: "Похоже на то, что аффтар считает, что вся рок-лирика должна быть поэзией, как минимум, уровня Йейтса. К счастью, в прогрессив роке, да и вообще в роке, за некоторым исключением, слова - всего лишь один из атрибутов музыки. Могут не нести абсолютно никакого смысла".

На эту темку я уже высказывался. Но почему не повториться. Это ж мать учения, а?

Я НЕ считаю, что в рокенролле тексты должны быть поэтическими эверестами да пиками коммунизма. Как кто-то заметил, "Давай!" или "Fuck off!" уже вполне рокенролльный текст. И, ДА, стиль в изрядном смысле ОПРЕДЕЛЯЕТ, каким быть массиву текста количественно и качественно: что положено Юпитеру-прогрессивщику, не положено быку-панку. НО!

 

Билят! СЛОВА НЕ МОГУТ БЫТЬ АТРИБУТОМ МУЗЫКИ! Ибаста!

 

Ну - КАК с этим спорить - речь идет НЕ о музыке, а О ПЕСНЯХ! Вот, вагнеровский "Полет валькирий", например, равелевское "Болеро", шопеновский "Похоронный марш" - МУЗЫКА. А хоть "В трусиках красных" Серебряной Свадьбы, хоть "Tiger" ZombieZoo - ПЕСНЯ! Как ни верти! И я все время говорю О ПЕСНЯХ. В которых, бесспорно, есть та или иная музыка. Но, как бы глупо это ни звучало, СЛОВА из них НЕ выкинешь. И слова, конечно, МОГУТ не нести никакого смысла, но НЕ ДОЛЖНЫ!

Шпаковский схохмил: "Для меня музыка - всего лишь один из атрибутов текста". Замечательно. Не зачот даже, экзамен автоматом. Если хотите, можете считать это шуткой. Но в данном случае это не важно. Другое дело, что...

 

йя)...что с текстами? Возьму для примера такой фактик.

Некоторые чересчур "сьвядомыя" и "национальнопродвинутые" господа считают: если местная группа поет НЕ на белорусском, а на русском языке, то эта группа - НЕ белорусская. (Любопытно, они считают ТАК ЖЕ, когда речь идет об английском?) Ход их мыслей мне понятен.

К чему это? К тому, чтобы обозначить, что происходит внутри, когда я слышу местную группу, которая поет по-русски, белорусски, английски, немецки итэдэитэпэ. Нет, для меня группа в зависимости от языка песни НЕ становится русской, белорусской или английской. НО! Группы, которые поют на родных для меня, пусть в неравной степени, русском и белорусском, ЛЕЖАТ В ОДНОЙ КОРОБОЧКЕ что ли. А группы, которые поют на неродных - В ДРУГОЙ.

Причем в первом случае в коробочке с Глюками, Сердцем Дурака, Петлей Пристрастия, Deviation нежнолюбимый Stooges НЕ ЛЕЖИТ. Покоится не В, но рядом.

А вот во второй "коробочке" - вместе с ZZ, тубсами, йебриками, прочими англоязычными - Stooges как раз-таки ЛЕЖИТ. Это не прихоть, непроизвольно.

И не важно в данном случае, что русско- и белорусскоязычные мне, нет, не БЫЛИ, но СДЕЛАЛИСЬ милее. Так вышло: они мне давно ДАЮТ больше, чем западные. От тех я тащусь, отдыхаю, заряжаюсь, увлекаюсь, умиляюсь, плююсь... А с этими, ой, если угодно - "живу и умираю".

Важно, что - давно пытаюсь объяснить - моя внутренняя расстановка англоязычных происходит, НЕ МОЖЕТ не происходить на, выразимся так, "единой лесенке". Это не значит, что на этой "лесенке" наша группа не может стоять выше, чем тамошняя. Может. Но вот ZZ рядом с King Crimson или Yes НЕ СТОЯТ, поскольку коллектив этот даже не вторичный, а третичный или четверичный, хехе.

Ну, до следующего повторения?

 

ык) Каждая нация насмехается над другой, и все они в одинаковой мере правы...

Убогий человечек, не имеющий ничего, чем бы он мог гордиться, хватается за единственно возможное и гордится нацией, к которой он принадлежит... В национальном характере мало хороших черт: ведь субъектом его является толпа.

Артур ШОПЕНГАУЭР dixit.

 

Ну, об убогости и гордости?

 

KRYVAKRYZ - 2009 "МАЛIТВЫ ВАЙНЫ"

ФОРМА.

Вось й Алег Клiмаў "дастаў па пыску". Цi лепей будьзе "атрымаў па мардасах"? Маўляў, "не разумееш ты, дубина, истории ответственный момент". Выключна пра iдэалёгiю, бач ты яго! А дьзе ж пра МУЗЫКУ? Добра, пачнем зь яе.

- А цi чуў ты гэткiя гурты, як Rome цi Von Thronstahl?!

А калi ён ня чуў? Дык "не можно сметь своё суждение иметь"?!

Можна сказаць: спадарства, ня трэба гэтак сур'ёзна ставiцца да вызначэньня "эксьпэрт"! Ня трэба бяз жартаў прымаць правiлы гульнi.

Можна адказаць, як у дапатопным анэкдоце: што гэта ты, шаноўны, свайiм кублам пужаеш? А цi чуў ты, прыкладам, Передвижные Хиросимы? Тихий Уголок? Пекин Роу-Роу? Казма-Казма? Кенгуру? Вось! У цябе сваё кубла, у мяне - сваё! Ня трэба пужаць! Мыўжопужатыя!

Але Клiмаў зрабiўся з цягам часу лянiвы. Дапаможам яму?

 

Акрамя вышэйузгаданых гуртоў, ёсьць й больш (сь)вядомыя - Current 93, Death In June, Allerseelen, Sol Invictus, Der Blutharsch... Адных любiў. Iньшыя так, круцiлiся.

Былы лiдэр мясцовага гурта МММ - спачатку выпiвоха ды наркаман, потым турэмны вязень, потым цалкам праваслаўны, потым зубравец, потым француз - Джэк насiў мне гэных валiзамi. Я паслухмяна слухаў. Пакуль аднойчы ня вырашыў, што галоўнае, што ёсьць у гэтай музыцы, - нават й ня сум, нудота. А слова "нудота" надта падобнае на йiншае - "нудьзiць". То ж бо - бляваць.

Гэта жарт, гы. Жарты ў бок?

Што агульнага ўва Крывакрыжа з узгаданымi гуртамi?

 

Калi зьвярнуцца да найгранага ды насьпяванага Алесем Мiкусам (дакладней, Мiкусям альбо Мiкушам aka Аляксандрам Мiкалаявым) й паплечнiкамi, дык першае, што кiдаецца ў вуха - што... не надта й кiдаецца.

Ну, яно, мо КрКр на самой справе мае дачыненьне да "неаклясыкi". Нудна. Каб ня велiчны АМАЛЬ ШТО гiмн "Крыўю ўслаўляйма" ды ня АМАЛЬ ШТО марш "Белы легiён (дуда)", якiя нагадваюць саундтрэк цiто да новага "Терминатора", цiто да новага "Бравого сердца", дык астатняе гучыць вадьзенька, трывiяльна, нецiкава, аднастайна. Ня затрымлiваецца. Ня чапляе. Быццам камарыны пiск панад вухам. Й нават тое лепшае, што ёсьць у альбоме, псуе голас.

Паслухаць больш уважлiва й нават пiльна? Добра!

 

Калi уважлiва й пiльна, дык болей за ўсё гэта нагадвае пiянерскую суполку ў сярэднiх клясах сярэдняе ж школы. Вунь - сьцяганосец. Вунь - тэй, хто давёў усiм, што можа стукаць па пiянерскiм бубне. Тамака - гарнiст. Вось - пiянэрважатая з скрыпiцай альбо акардэонам. Тут - субтыльны хлапчук за клявiшкамi - старшыня савету дружыны (якога час ад часу пакалочваюць старэйшыя вучнi). Ён шчэ й сьпявае - ломкiм, ужо ня зусiм дьзiцячым, але шчэ й ня дарослым тэнарком. Усё разам - быццам хлопцам й дьзеўкам давялi хатняе заданьне прыдумаць ды прасьпяваць песьнi "барацьбы й пратэсту" на прыкладах з тутэйшай гiсторыйi.

 

Дрэнная асацыяцыя? А вось гэткае?

Вайсковы аркестр, трэцi склад, якi не вельмi пiсьменна намагаецца прайграць у пэуным сэньсе клясычныя - "И вновь продолжается бой! И сердцу тревожно в грудиииииииии..." А таксама "что тебе снится, крейсер "Аврора" (Воiнства), "орленок, орленок, взлети выше солнца" (Крыўю ўслаўляйма) й нават... летку-еньку (напрыканцы Белага легiёну)! А збольшага - палянэзы а-ля Агiньскi (З прошчы) ды пахаронныя маршы а-ля Шапэн.

 

Ёсьць й шчэ параўнаньнi.

...Габрэйскi хлопчык, ушчэнт прыгнечаны татай-маткай...

...У "салоне" - шляхцiц ды шляхяцянка - зьдьзекваюцца з iнструмэнтаў...

 

Не, шаноўныя! Дарк-вэйв цiто дарк-фольк гучыць йiнакш. Гiмны й маршы таксама. З гэткiмi маршамi ворагi могуць спаць у шапку. Хочацца маршаў? Ня трэба далёка хадзiць, паслухайце Казму-Казму з Харкава. Вось там маршы. Франтмэн ляпае па "палкавым бубне" мякькiмi калатушкамi (як яны завуцца?) А трэскат пiянерскага, "працоўнага" - гэта ад злога - цiто расейскага Пятра Першага, цiто немцаў якiх.

Слухай лепей Deviation альбо Чырвоным Па Белым альбо Глюкi. Там гiмнаў ды маршаў паболей. Сапраўдных. А гэтыя "гiмны" - для гiмнастаў.

 

ЗЬМЕСТ.

 

- Ня можа быць анi патрыятычнага мастацтва, анi патрыятычнае навукi.

Гэта ня я. Гэта Гётэ. Але ж увесь час у тым цi йiньшым мейсцы знаходьзiцца нехта, хто лiчыць iнакш. Як у кiнастужцы "Чародеи" - "каждый заблуждается в меру собственных способностей". Наша крайiна нараджае адьзiн гэткi яскравы прыклад за адным. Вось й КрКр...

 

Зважай! Стаяць, калi з табой пан размаўляе! Цi ўжо забыўся на прозьвiшча "Раманаў"?! Бачу: неееее. Павiнен азадак гаспадара памятаць! Слухаць ды занатоўваць! Прыйду - праверу!

Ня падабаецца? Добра, можам паразмаўляць й iнакш.

 

Вось што я, лысаватая, але "белокурая бестия" табе, недачалавеку, скажу:

- Du, minderwertiges Vieh! Achtung! Stramm stehen und zuhoeren!

 

Ну, так, зразумела, гэта йiзноў-ткi змрочныя жарты.

Я - хрысьцьянiн. Малюся за сяброў й за ворагаў. Няхай Гаспадар судьзiць ня чалавека, але ягоныя грахi. Грахоў жа крывiцкiх, цiто расейскіх няма... Як казаў Апостал Павал, "цi маем мы перавагу перад iньшымi? Анi! Бо мы ўжо давялi, што як йудзей, гэтак жа й эльлiн, усе пад грахом".

 

Гэта ўва Караткевiча было, калi ня памыляюся, - "дзякуй Богу, што Ён беларусам рогi не даў, каб бадацца"? Даў, даў пэўнай колькасьцi! Толькi вось з рогамi бываюць альбо жывёлы, альбо... самi ведаеце, хто. Вожкацца ж зь першымi, тым болей, з другiм - фэ! Мавэтон!

 

Апошнiм часам сярод спадароў з рогамi зьявiлiся новыя нацыяналiсты, то ж бо - нэанацысты. Якiя ўцямiлi, што за назоў "Беларусь" мы ў значнай ступенi павiнны дьзякаваць бальшавiкам ды савецкай уладьзе. Вось й вырашылi палезьцi глыбей, да Лiтвы. Але ж й тут нявыкрутка: лiтоўцы з нашае агульнае Лiтвы хуценька зладьзiлi ўласную Летуву. Вось й давялося адшукаць шчэ глыбейшыя карэньчыкi - Крыўю. Вось, Мiкусь ды КрКр - з тамтэйшых.

 

...Панад усiм лётае наш паганскi бог Зьмей.

Крыху нiжэй лунаюць сьцягi, на якiх, так бы мовiць, запаветы дьзядоў.

Пад сьцягамi крочыць Белы легiён.

Куды? На Маскву, вядома ж. "Москву спалi й размовам канец!"

Па вайне зноўку будуць нашыя Твер, Смаленск, Бранск.

Вайна! Няхай у апошняй бойцы, у Рагнароку, загiнуць усе - й багi, й героi (начале зь Мiкусям). Алеж тым, хто прыйдьзе пазьней, будьзе ня жыцьцё - рай на зямлi...

 

Зьмей? Ну, так. Зьмей мае мейсца быць. Вялiiiзны. Й зялёны. Зь йiм тутака нiколi ня развiтвалiся.

 

Дьзяды? Мае, напрыклад, - адьзiн быў НКВДьзiстам, другi быў рэпрэсаваны й памёр. Прадьзед - герой грамадьзянскай, узнагарода - у абласным музэi...

Карацей, калi "легiянеры" гавораць "дьзяды", дык маюць на ўвазе ня дьзядоў, а "дьзяяядоооў".

 

Белы легiён? Ага, зразумелi ужо: мне зь "белымi", як той казаў, "не по пути". Таму што я - анiяк ня белы, анi па жыцьцi, анi па перакананьнях. Я цiто чырвоны, цiто чорны... О! Чорна-чырвоны! Здарова, Крапоткiн ды Махно! Цалкам згодны, Бацька Анёл: "Бi белых ажно пакуль ня пачырванеюць!"

 

На Маскву? Ну, тэж уся Расея вялiкi, нават вялiiiзны дьзякуй скажа таму, хто яе, як Банапартэ, спалiць. Вавiлён, мейсца ўсiх сьмяротных грахоў. Алеж цi дастаткова даўгiя рукi? Га? Калi ўлiчыць, што над Москвай (альбо недьзе побач) - Сьвяты Гэоргiй. Блiзкi, блiжэй ня бывае родьзiч нашага Сьвятога Юрыя - тэй жа сьвяты. Цi здолее Зьмей супраць яго? Дурное пытаньне: каго ж Гэоргiй-Юрый тады топча?!

Зь йiньшага боку, Зялёны Зьмей над Расеяй - значна большы й дужэйшы, чымсьцi наш. Не, ня здолеюць "легiянеры" Маскву змагчы...

 

Вернем Твер, Смаленск ды Бранск? Вось тут зьяўляецца пытаньне цалкам сур’ёзнае. А цi ня здраднiкi гэтыя хлопцы-легiянеры?! Цi ня плоцiць йiм нехта, ня дае мзды, гранты там усялякiя? Чаму ня патрабуюць вярнуць Вiльню ды Коўна? Чаму згадьзiлiся, што Кiеў, Чарнiгаў - ня нашыя?! Чаму ня намагаюцца анэксаваць Кiшынёў й дапамагчы братам з Малдовы?!?! Урэшце, што там зь Беластокам? Колькi шчэ ён будьзе пад панскiм прыгнётам? Нееее, патыхае на здраду!

 

Вайна? Рагнарок? Нешта увесь час круцiцца у галаве. Штосьцi дарэчнае... Ааааа, вось, гэта ж зь йiншага менчука Уладьзiмера Арахоускага й ягонага Северного Сияния: "Верю я, война другая будет, злая карнавальная война"! Здаецца, ува ўсiх "легiянераў" думкi сыходьзяцца.

 

Адпачнем. Паслухаем iньшых, болей дасьведчаных, чымсьцi я.

 

- Нацыя ёсць злучэньне людьзей, якiх злучаюць iлюзiйi аб агульных продках ды агульная нянавiсьць да суседьзяў. У.Iндж.

- Здаровая нацыя гэтак жа ня заўважае сваёй нацыянальнасьцi, як здаровы чалавек - пазваночнiку. Б.Шоу

- Патрыёт ня столькi хоча за што-небудьзь памерцi, колькi некага забiць. Г.Малкiн

- Патрыятызм - упэўненасьць, што твая крайiна лепшая за йiньшыя, таму што менавiта ты ў ёй нарадьзiўся. Б.Шоу

- Патрыятызм - гэта выбiтнае шаленства. О.Уайльд

- Патрыятызм - апошнi прытулак нягоднiка. С.Джонсан

- Ганарыцца тым, што ты рускi, усё роўна, што ганарыцца тым, што нарадьзiўся ўва аўторак. М.Растраповiч

- Патрыятызм - гатоўнасьць забiваць й быць забiтым зь нiчога ня вартых нагодаў. Б.Рассел

- Патрыятызм - разрушальная, псыхапатычная форма йiдыятызму. Б.Шоу

 

Ну, гэта было дьзеля расслабону дый каб вы ведалi, што я таксама магу карыстацца Google'м. Вернемся да нашых бараноў.

 

Знакамiты расейскi, даруйце, пiсьменьнiк Салтыкоў-Шчадрын даўно заўважыў: калi нехта зашмат размаўляе аб патрыятызьме, дык напэўна хоча нешта скрасьцi, цiто ўжо скраў.

Гэта ня афарызм, рэчаiснасьць, якая тычыцца бадай што ўсiх "нацыянальна-вызваленьчых" рухаў. Не, безумоўна, пачынаецца ўсё, як кожная, ня толькi нацыянальная рэвалюцыя, з сапраўднасьвядомых, сьветлых, хэ, "змарнаваных" (то ж бо - з марамi). Але большасьць спiць й бачыць, як адсоўвае убок "iнтэрнацыянальных" чыноўнiкаў ды бюракратаў на розных узроўнях улады, каб заняць йiх мейсца. Й у выпадку перамогi нацрэвалюцыйi хуценька займае! Можа, как пабудаваць сьветлую будучыню? Так, каб пабудаваць гэную... у адной асобна узятае сям'i!

Й адразу пачынае павялiчвацца колькасьць усялякага кiраўнiцтва - мiнiстраў, генэралаў, абл- ды гарвыканкамаўцаў ды йiншых, якiя ня з сошкай, але з лыжкай. Хiба я памыляюся?! Дык, зь якога бадуна ты павiнен караскацца на барыкады дьзеля гэных? "Супрацiў" гэта ня толькi змаганьне супраць йiснуючай дрэннай улады, але й супраць вось гэткай "патэнцыяльнай".

 

Цяпер крышачку аб тым, чые на самой справе нашчадкi "легiянеры" накшталт Мiкуся. Блiжэй да гiсторыйi?

 

...Пад час Руска-польскай вайны 1654-1667 гг. ВКЛ страцiла больш за палову свайiх жыхароў...

Спусташальная Пауночная вайна 1700-1721 гг. каштавала Беларусi каля трацiны насельнiцтва. Пасьля тэй вайны самыя буйныя беларускiя гарады ляжалi зруйнаваныя, у шэрагу рэгiёнаў гарацкое насельнiцтва было вынiшчана практычна ўшчэнт...

...Пад час вайны 1812 года й нашэсьця эўрапейскай армiйi начале з Напалеонам Беларусь моцна пацярпела, загiнула вялiкая колькасьць людьзей...

...Першая сусьветная каштавала гэтай зямлi 1 мільёну 200 тысячаў жыхароў, чытай пяцiны насельнiцтва.

...Другая сусьветная зьнесла з сабой амаль трацiну жыхароў...

...Сталiнскiя рэпрэсii давялi да скону шчэ 300 тысячаў...

Што атрымоўваецца?

А тое!

Бязумоўна, ГЭТАЯ ЗЯМЛЯ мае вялiзную слаўную й у большасьцi трагiчную гiсторыю. Але ЯКОЕ ДАЧЫНЕНЬНЕ сёньняшняя РэБэ, ейнае насельнiцтва мае да Крыўйi ды ВКЛ? Анiякага! Што, акрамя гiсторыйi, засталося ад Крыўйi?

Калi ты лiчыш, што войны забiраюць лепшых, дык хто пасьля йiх застаўся? Горшыя! Калi ёсьць нейкiя "нашчадкi", дык гэта нашчадкi тых, хто, як тараканы, пераседьзеў усе навалы ўва шчылiнах - у дрымучых лясох ды балатах. Альбо нашчадкi здраднiкаў, навалачы, калабарантаў, пафiгiстаў... Й гаварыць, што ў гэтых "горшых" засталася моцная нацыянальная сьвядомасьць, гэта, мякка кажучы, перабольшваньне. Хiба ня жыхары гэная зямлi называлi сябе "тутэйшыя", альбо й увогуле гаварылi: "Я - каталiк, я - праваслаўны", альбо, як ува Караткевiча, напрыклад, "падняпровец"?!

Дык што засталося? "Памяркоўнасьць" засталася. Якая й ёсьць поўная адсутнасьць усялякай, у тым лiку й нацыянальнай сьвядомасьцi.

 

На мейсца нашчадкау Крыўi-Лiтвы прыйшлi... ды, хто толькi ня прыйшоў!

Вось толькi адна "рысачка". Напачатку 1940-х 41% насельнiцтва Менску былi габрэi! У Гомлi габрэяў было 44%, у Вiцебску - 37%, Бабруйску - 42%, Магiлёве - 25%...

Яшчэ "рысачка"? А колькi цёмнавалосых жыхароў, "гракоў" было ў Лiтве? А зараз? Дьзе тыя "бела-русыя"?

Дык, ЧЫЙ ты НАШЧАДАК, Алесь Мiкусь?!

 

Га, ты "духоўны нашчадак"? Тут самае мейсца для аднае гiсторыйкi з рэчайiснасьцi. Мой знаёмы, даволi вядомы беларускi паэт распавёў.

Прыйшоў ён з войска, з ВДВ, пайшоў працаваць на мэблевую фабрыку. Неўзабаве пiць пачаў. Аднойчы зразумеў: "Край!" Трэба знайсьцi нейкi стрыжань у жыцьцi, каб увогуле зь яго ня сысьцi. Й знайшоў. Так бы мовiць, беларушчыну!

Вось, што такое ў рэшце рэштаў "духоўны нашчадак". Блага? Анi, ДОБРА! Але ж гэтае - ня з крывi, ня з душы, а з галавы!

Гэтак жа й я магу ўспомнiць, што маё прозьвiшча - ад "Раман", якое зрабiлася модным на нашай зямлi пасьля таго, як нашыя прапрапрапрадьзяды шчыты-шыльды свае на варотах Царграду прыбiлi. Ды й апасьля, як успомню, зладьзiць рух за зварот Стамбула пад нашую руку ды ўсталяваньня Новай Рымскай Iмперыйi ад акiяну да акiяну! Хiба ня стрыжань?!

А ты можаш "адкапаць" у сябе каранi паўночна- цiто паўднёваамерыканьскiх йiньдьзейцаў й змагацца за адраджэньне йiхных старажытных iмперыяў. Альбо... так, ямайскiх растафары зь йiхным лiгалайзам...

 

Цяпер крыху аб комплексах. Аб крывiчох-лiцьвiнах, маскалях, хахлах ды йiньшых. Аб натуральным жаху, што некаторыя адчуваюць да маскавiтаў.

 

Так, былi часы, калi стваралiся, уздымалiся дый зьнiкалi Iмперыйi. ВКЛ, Польскае каралеўства, Аўстра-Венгрыя, Расейская, Германская, Брытанская, Французская, Атаманская... Усе пералiчваць адукаванасьцi, бязумоўна, ня хапае. Тым больш, нам "патрэбная" толькi частка зь йiх.

Iшоў час. Зь йiм iшла свайiм шэрагам гiсторыя. Лiтва ды Польшча прайгралi барацьбу з больш зубастымi Расеяй ды Германiяй, Прусіяй ды Аўстрыяй. Йiх дьзялiлi ды перадьзельвалi, зьнiшчылi дьзяржаўнасьць...

Што тут можна сказаць? На маю думку, толькi тое, што гiсторыя павярнулася ВОСЬ ГЭТКIМ бокам.

Што тут можна зрабiць? Цiто прыняць гiсторыю, цiто намагацца гiстарычнага рэваншу. Так бы мовiць, прадуктыўны - першы шлях. Другi вядьзе толькi да таго, што ў арганiзьме разьлiецца жэлч ды заб'е яго.

Што сказаць спадарам рэваншыстам? Тое ж, што гавару, калi нехта з "задужа сьвядомых" расейцаў раве, што Расею апанавалi габрэйi, якiя давялi рускiх да жывёльнага стану. Я ня падтрымлiваю гэнага меркаваньня. Але ж, калi гэта на самой справе так, дык рускiя ТАГО ВАРТЫЯ.

Лiцьвiны былi прыгнечаныя ды вынiшчаныя маскавiтамi? Калi элементарна абапiрацца на законы, Боскi ды Дарвiна, робiш выснову: маскавiты былi... дужэйшыя? Больш лiсьлiвыя? Разумнейшыя? Меней цывiлiзаваныя? Больш сквапныя?... Калi падсумаваць усе гэныя й йiньшыя "больш" ды "меньш", атрымоўваецца - БОЛЬШ ЖЫЦЬЦЯЗДОЛЬНЫЯ! "Матери Природе более ценные".

Цi можна ў гэтым выпадку песьцiць у сабе нянавiсьць? Можна. Але гэта лiтаральна дурасьць. Таму што перапiсваць гiсторыю значна дурней, чымсьцi, так бы мовiць, жыць у ёй ды будаваць яе. Глядьзець замест будучынi ў мiнуўшчыну - надаваць свайму жыцьцю фальшывы зьмест, рабiць з сябе, жывога чалавека, здань.

 

Акрамя гэтай патаснай заўвагi, можна казаць ня толькi пра дурасьць, але шчэ й пра палiтычную каньюнктуру. Бо разьвiццё адносiнаў з Масквой гэта ж толькi частка нашай гiсторыйi. А куды ж падьзець йiншыя ейныя старонкi? Цалкам "рознакаляровыя" адносiны з Польшчай, Нямеччынай, Украйнай?

...Куды падьзець ня меньш як 300 тысячаў беларусаў, якiх пад час Другой сусьветнай зьнiшчылi нацыяналiсты-хахлы? Альбо 60 тысячаў беларусаў, кроў якiх на руках ува польскай Армiйi Краёвай? Альбо тое, што беларускiя вёскi накшталт Хатынi палiлi хахлы ды беларусы?!

А гэта ж толькi нявялiкая й зусiм нядалёкая частка нашай сумеснай гiсторыйi! Было шчэ, калi магілёўцы паклялiся памерцi, але не пусьцiць у горад войскi Радьзiвiла. А расейцаў сустрэлi хлебам-сольлю... Было, калi праваслаўныя сяляне хапалi паўстанцаў Калiноўскага й прадавалi гэных расейским войскам. А потым атрымалi за гэнае ад царскага ўраду пяць тысячаў адзнакаў!...

 

Дык што, вайна? З усiмi, адразу цiто па чарзе? Радьзiма альбо скон? Да канчатковае перамогi Вялiкай Крыуйi-Лiтвы - ад Чорнага да Балцкага мораў? Цiто, можа, за адьдзяленьне Магiлёву ад Беларусi й пабудову Падняпроўскае рэспублiкi?

Ну, штандар вам у рукi!

 

Давядьзецца у каторы раз нагадаць словы-адказ Маргарэт Тэтчар, калi ў яе запыталiся, чаму ўва Англiйi няма антысямiтызму, - "таму што англiчане ня лiчаць сябе горшымi за габрэяў!"

Я ня лiчу сябе горшым за маскаля, хахла, габрэя цiто негра. Можа й ня да ўсiх адчуваю братэрскiя пачуцьцi (шчэ вучуся быць сапраўдным хрысціянiнам), але й нянавiсьцi, пагарды, жаху ня адчуваю, бязумоўна. У мяне зашмат йiньшых комплексаў.

На маю думку, замест таго, каб адрошчваць рогi, лепей было б прыслухацца да выбiтнага расейца Васiля Розанава: "Ня падабаецца, як малюе габрэй, намалюй лепей за яго. Ня падабаецца, як грае на скрыпцы габрэй, зайграй лепей за яго..." й гэтак далей. Тое ж раю рабiць й ува спаборнiцтве з усiмi астатнiмi, тымi ж маскалямi. Калi гэта, канешне, табе патрэбна. Лепей, упэнены... так, аб сваёй душы паразважаць й... так, вучыцца быць хрысьціянiнам...

 

Напрыканцы - анiяк ня абмiнуць размовы пра мову. Якая дарэчы... "Старабеларуская пiсьменная мова завецца таксама заходнярускай, стараўкрайнскай, рускай, русiнскай..."

Але размова ня аб тым.

 

Безумоўна: калi некалi беларуская мова й была адьзiнай для усiх тутэйшых, дык было гэта вееельмi даўно.

Яшчэ у позьнiм (раньнiм?) сярэднявеччы шляхта, якой было шмат (?), размаўляла пераважна на йiншых мовах - польскай, французскай, так, рускай, а беларускай цуралася, грэбавала ёю як мужыцкай. Ды й потым ня зьвярнулася да "роднай".

А вось значная частка "простых" людьзей зь цягам часу займела роднай ня толькi беларускую. Калi глядьзець з дня сёньняшняга, дык ужо даволi далёкi той час, калi на Беларусi былi ажно чатыры дьзяржаўныя мовы - беларуская, габрэйская, польская ды руская. За апошняе стагодьдзе беларуская мова лiчы што два разы рабiлася "няжывой"...

Так, расейскi прыгнёт, савецкая улада, рэпрэсiйi ды ўсё гэткае. Але ж хiба ўва ўсiм вiнныя рускiя? Хiба ўва тутэйшых "белых дамах" сядьзелi й кiравалi ня СВАЕ?

Хіба раскулачвалi ня СВАЕ? Хiба даносы адьзiн на аднаго пiсалi, у патылiцу стралялi ня СВАЕ?! Хiба цэрквы руйнавалi ня СВАЕ?

Альбо хiба ў савецкiя часы, год ужо з 40-50-т таму гарацкое насельнiцтва, гэтак жа, як колiшняя шляхта, ня цуралася, ня грэбавала "сельскай" мовай?! Было, было...

Дык цi варта вiнавацiць ува ўсiм маскаля ды гаварыць аб тым, што беларуская мова - родная для УСIХ, хто зараз жыве на Беларусi? Вядома, не.

Й галоўнае, у чым я ўпэўнены: калi нехта думае ды размаўляе ня па-беларуску, а па-руску, гэтае НЯ робiць чалавека чужынцам, НЯ беларусам!

 

Тым ня меньш, гэта я ня дьзеля таго, каб нашую мову канчаткова зьнiшчыць, пахаваць ды усталяваць (крыва)крыж. Не. Жыве й хай жыве далей. Нават квiтнее.

Сёньняшнi лад, калi тым, хто гаворыць па-беларуску, часьцяком наддаюць цiто ў патылiцу, цiто па дупе, - вычварэнскi, жудасны. Грамадьзяне РэБэ, якiя гэтак робяць, гэтак ставяцца да беларускае мовы, безумоўна, фрыкi, лайно. Анiчога ня вартыя, акрамя чаркi, ну, мо, шчэ й скваркi ды коркi. Змагацца з гэткiмi, за тое, каб йiх паменьшала, - справа ня толькi патрэбная, добрая, але й неабходная. (Нож у сьпiну гэткаму чалавеку? Не, паўтаруся, дапамагаць тут павiнна цярпеньне. Трэба паступова "гнуть свою линию", бо грубай фiзычнай сiлай, хуценька, пытаньня ня вырашыць).

Але ж...

Цi ня лайно тыя, хто лiчыць цябе чалавекам "другой якасьцi" толькi за тое, што ты размауляеш ня па-беларуску? Цi ня фрык тэй, хто робiць зь сябе медыя- ды проста героя толькi таму, што размаўляе на Мове?! Тэй, хто вучыць дьзяцей ВЫКЛЮЧНА беларускай ды, мо, шчэ ангельскай мове, таму што "маскалi - пачвары, й мова йiхняя пачварная"?! (Напрыклад, гэтым выхваляўся шаноўны Вiтаўт Мартыненка).

 

Каб неяк паставiць у гэтым занадта ўжо зацягнутым тэксьце шматкроп'е, скажу ў тон Высоцкаму: "Я САБЕ ўжо ўсё давёў!"

 

А што тычыцца нагоды гэтае размовы, гурта Крывакрыж, дык, пераходьзячы на "великодержавный" - чем бы дитя ни тешилось, лишь бы руки на одеяле лежали!

Шаноуны чытач! Навошта табе гэты сонцаварот, якi сам сабе даў назоў "крывы крыж"? Нашмат болей зараз патрэбна калi ня знайсьцi дык шукаць йiньшы - "просты" й сапраўдны крыж. Ды й ня толькi патрэбна, але й прыемна. Хоць у гэтым дай веры аўтару тэкста.

 

П.С. Усе памылкi ды апiчаткi, бязумоўна, ёсьць аффтарскiма знакамi.

 

ЧАСТЬ 35.

- Однажды на утренний завтрак к Гурджиеву пришла дама, полностью ему преданная. "Что будете заказывать на завтрак?" - спросил Гурджиев, поскольку дело было в кафе. "Всё, что сочтете нужным для моего развития", - отвечала дама. "Что ж, - сказал Учитель, - тогда тройной виски".

РНО (Роскошь нечеловеческого общения)

 

ны) Давно заведено, что от всех мало-мальски значительных людей в истории остается пара анекдотов, несколько выдранных из контекста фраз и нечто совершенно неожиданное... Пушкин скорее отец народов и солнечный Бог... А что осталось от Толстого с Достоевским? Кто-то рассказывал мне, что один из них на балалайке играл и детей любил, а другой - вообще не помню, что.

А.СИДОРОВ dixit.

 

Ну, о значительности, контексте и неожиданности?

 

##### - 2007 "ОДИН В ПОЛЕ ВОИН"

Почему этот альбом привлек моё внимание через пару лет после его выхода? Это - соловей на безптичьи. Вот, он меня понял (maman, qu'est que c'est "jo'pa"?) Как раз нарисовался люфт между прошлым (каламбур?) Zombie Zoo и будущими "готами". Вообще - почему нет?!

Почему? Потому что не только любовь, но и НЕлюбовь может быть с первого взгляда. И подобное достаточно сильное чувство я испытывал к диезам с тех самых пор, когда впервые увидел их в нашей "педухе" в... 2001-м? 2002-м?

Тогда лучше всего "арию витебского гостя" определяла старая формула - черт-те что и с боку бантик. В роли бантика - компьютер, от присутствия которого на сцене хлопцев просто пёрло. Да, энергии было - отбавляй. Но - "на пустой желудок" - бессмысленной, бессодержательной. А я не утюг и не кофеварка, чтобы просто включать меня в розетку.

 

Только ли в этом причина моей нелюбви? Не только. Например, в названии.

 

Имечко ##### - одно из самых оригинальных и... идиотских, которые встречал. Традиционное вербальное название решительно отринуто, превратившись в пиктограмму. Кого-то этот факт даже порадует, извращенца. Кого-то, но не меня. Потому что название, как правило, НЕ ПРОСТО слово. А, если можно так выразиться, стержень, на который нанизывается всё прочее. И от него мнооогое зависит. Типа "как вы лодку на, так она и по". А тут?

Во-первых, ооооогромное число слушателей группы... понятия не имеет, что это за #! И почему их пять? Им и одной-то # многовато. Это не инсинуации, а наблюдение. Большинство диалогов вокруг группы именно названия и касается. Так что,

во-вторых, постоянно приходится употреблять привычно-буквенное сочетание. Для тех, кто в танке.

В-третьих, какие ассоциации вызывает #####? "От сумы да от тюрьмы не"?

Ладно бы, ассоциации обманывали, приводили в замешательство, выбивали потенциального слушателя из привычной колеи! Так, название не рождает НИКАКИХ, даже "ошибочных" ассоциаций! Выбивает слушателя не из колеи, а... за пределы Солнечной системы. А, главное, не только не привлекает внимания, наоборот, отбивает желание услышать - что там, за решетками. В то время как музыка у группы - отнюдь не элитарная, не такая, чтоб прятаться от назойливого слушателя. Наоборот, рассчитывает на то, что его, родимого, будет много.

 

Из-за такого "коварства" путь диезов к популярности был более тернистым, чем мог бы быть. Росла она исключительно на бабкиных дрожжах. В смысле "одна баба сказала": диезы - это круто. Ну, еще на интернетовской "переписке Ленина с Каутским". Нафига было огород (из решеток) городить?!

Впрочем, на обложке ##### смотрится ничуть не хуже, чем мнооооогие буквенные названия металлических групп. А, может, и лучше. Как вы наверняка знаете, эти суровые ребята неровно дышат к тааааким логотипам, что разобрать, что за слова за ними скрываются, часто не представляется возможным. Как на похожую тему певал Высоцкий, "ну, металлисты, что возьмешь..."

 

Другие претензии?

Да, вот хотя бы стиль, тот самый "альтернативный металл", который мне не интересен ни вооот настолечко! Мне и НЕальтернативный никуда не упёрся. Поскольку упёрся сам по себе. Я давненько убеждён: металл - это не штрассе, а закгассе - тупик. Могут ли заинтересовать акробатические этюды - спид, трэш, дес, блэк, фолк, авотещеитакмогу - в тупике? ТОЛЬКО в том случае, если изначально любил тяжеляк. А я В ЛЮБВИ к оному благополучно остановился на олдовом хард-роке. Так что альтернатива металлу для меня существует. Металл как альтернатива - НЕТ. Тем более, альтернатива В металле. Что мне в диезах?!

 

Тем не менее, сознаюсь, альбом вызвал любопытство и даже по-своему понравился. Поначалу. Чем? Хотя бы тем, что "решетки" не утратили первоначальной энергетики. А еще тем, что они, ну, всамделишние фокусники от альт-металла. Благодаря которым слушателю, не слишком врубающемуся в то, что такое АМ, можно просто и доступно объяснить, с чем эту "альтернативу" едят. Объясняю.

 

"Альтернатива" - это такая шляпа... Нет. Это такой мешок, позаимствованный у программы "Ваше лото". В мешке - куча бочонков. В основном металлических, не по фактуре, по содержанию. Но немало и прочих, самых разных. И вот аффтар, в данном случае "решетки", засовывает туда, в этот мешок руку, перемешивает и, не глядя, один из них вытаскивает. Затем снова лезет в мешок, снова перемешивает и вытаскивает следующий... И так до тех пор, пока не закончится фантазия либо композиция.

Диезам - плюсег хотя бы за такой, далекий от догматики подход. Точнее-то такой подход тоже уже стал догмой, моделью для сборки альт-металла. Но результат в каждом конкретном случае разнится. Поэтому у диезов ПРИ ЖЕЛАНИИ вполне можно расслышать и трэшевый дыр-дыр-дыр, и дэсовый ры-ры-ры, и прогрессив-квох-квох, и панковское джж-джж, и даже... ду-ду и брень-брень ска! "Верность традициям альт-металла" и "верность традициям металла" - две большие разницы! Такой конструктор если не пахнет, так хотя бы слегка припахивает творчеством. Нееее, плюсег.

В конце концов, под песенки диезов порой хорошо мотается башкой!

Музло - что надо. Но, перефразируя известного писателя, "душа не рада без му-со-ро-про-во-да". (А на груди мертвой кошки висела табличка: "Мяу!")

 

"Отсутствие мусоропровода" - эвфемизм, описывающий тексты. Эх, ну как, раз за разом вслушиваясь в композиции "решеток", НЕ РАЗОБРАТЬ, ЧТО они поют?! Разобрать, непременно разобрать!

Разбираешь - выясняешь: тут - отсутствие знакомством с русский языка; там... во, у "ХЗ" на эту тему: "Когда ему отрубили голову, он продолжал нести такую х.йню, что палач в запале отрубил себе уши".

Ну, скажите, что это за...:

теряя силу этих снов

меняла деньги на любовь

давно не прятала глаза

дочь продавая как раба

..........

небрежно касаясь глади холста

под кистью маэстро росли города

прибрежные скалы сочились дыханьем

где своды небес порождали волненья

..........

я желаю чтоб всё было O'K

желаю побольше пиздатых друзей

желаю чтоб кайф не отпускал никогда

запомни: Москва разбивает серца

 

А?!

 

Тем не менее, можно и за тексты поставить маленький плюсег. Ооооочень многие "на их месте" отделываются расплывчатыми, ничего не выражающими и не значащими фразами. "Сойдет за мировоззрение". А также за философичность и глубокомысленность. Придаст группе недостающего весу. Диезы вроде стремятся разговаривать со слушателями о тех вещах, которые их вроде интересуют. Уже немало.

Немало. Но СОВСЕМ НЕ МНОГО! О важном и волнующем? А что волнует-то?! Пробившись через косноязычие, приходишь к выводу, что толстая красная нить - "Проблема Художников и Блядей" (и то, и другое следует толковать расширительно, гы). Могу согласиться: проблема, живо трепещущая в нутре не одного "художника". Но то, как она, эта нить, суч и тся, не вызывает ни интереса, ни любопытства, лишь раздражение. И вопрос: а на самом ли деле ВОЛНУЕТ? Или все же придумано и надуманно. Типа социальность. Типа проблемность. Пикантность. Может, ВОЛНОВАЛО бы, не обратил бы ты внимания на "ашипки и ачипятки". ПЕРЕЖИВАЛ бы вместе с поющим.

Возразите: рокенролл не для отличников-медалистов? Согласен. Слушатель диезов в академиях не кончал?! Согласен. Сойдет?! НЕ согласен. С моей точки зрения, рокенролл - это не "тупой и еще тупее", один на сцене, другой в зале. Бывает, конечно. И пусть бывает. Типа "сидим мы с тобой в одной жопе и давай-ка в ней оттянемся в полный рост!"

Но бывает, к счастью, и по-другому. Когда и те, кто на сцене, и те, кто в зале, стремятся из этой общей теплой и уютной (?) жопы на свежий воздух. Вот за это и люблю.

 

Короче, диезы - тот самый, подробно описанный в медицинско-рекламной литературе случай, когда "лучше играть, чем говорить". Оставили бы ТОЛЬКО рефрены, было бы не в пример лучше. "Новое время - моё!" "Моя любимая группа!" "Лишь любовь!" "Сопротивляйся!" А выходит иначе. Вот ТАК выходит:

отбрось предрассудки

будь честен перед самим собой

перестань, не колебайся

сопротивляйся

дыши ровно

говори прямо

смешно улыбайся

сопротивляйся

 

А?!

Только и остается, что смешно улыбаться. Так и тянет сказать, против собственной "совести", гы: "Хлопцы, а не запеть ли вам по-английски?!" Но...

Снова пукну в ту же лужу.

Запев по-английски, ты переходишь из относительной категории ("для Беларуси хорошооо") в абсолютную ("что такое хорошо и что такое плохо"). При этом теоретически можешь расширить аудиторию. Осуществить "детскую" мечту: окончательно сделавшись товаром, прорваться на международный рынок. Но, скорее, столкнёшься с детской неожиданностью. Поскольку будут действовать другие законы. Экономические, типа законов конкуренции. И их будет гораздо больше. Вот, в качестве примера. Западная публика во время оно не приняла на дух российский "Круиз", несмотря на то, что критики включили их альбом в десятку лучших альбомов года! Посчитала, что акцент у лидера-гитариста-вокалиста Гаины - чудовищный...

 

Короче говоря, ключевое слово, точнее, слова для этого альбома содержатся в его названии - "в поле".

Выйдешь в поле, сядешь... А-у-уууууууу! Ни-ко-го. С кем воевать?

 

##### - 2009 "ПАНДЕМИЯ"

Пока рука колола, дождался новинки "из того же материала". Как брезгливо написал один из "косушных" олдовых тру-металлистов на форуме для таких же, "подсуетились ребята - поспели за модой на пандемию!"

"Быстро вырос в целом мире свиной вирус, три-четыре, ширится растет заболевание". А дальше ключевое - "если хилый - сразу в гроб!" И Летов здесь ни при чем.

Нет, диезы, если верить пресс-релизу, понимают пандемию гораздо шире. Но верить ли? Сами эту пафосную заумную (да, более заумную, чем эти тексты!) хренотень прочтете. И все для себя решите. А вот в гроб своим новым альбомчиком диезы загонят кого хошь.

 

Начать с того, что сводивший этот релиз знаменитый датчанин Якоб Хансен, работавший, кроме прочего, с Amatory, видимо, тоже, как и я, ПОСЛУШАЛ тексты. И впечатлили они его не меньше, чем меня. Поскольку свел он материал так,... что текстов не слышно! Остались - именно - лишь припевы-рефрены. Вроде "лети, сгорай, это точно кому-нибудь нужно!", "в свою игру играй!" От этого альбом, как и ожидалось, гы, только выиграл.

А от чего проиграл?

 

От того что "Пандемия" звучит хоть и более мощно, но и более традиционно, более стандартно. С точки зрения металла, есесьно. Хитрых поворотов и наворотов поубавилось. Все как-то джиджиджи да рррррыыыыыыы. Да, голоса тоже стали совсем в стиле. Сплошная немотивированная истерика.

 

Помните, написал выше, что "диезы - тот самый, подробно описанный в медицинско-рекламной литературе случай, когда "лучше играть, чем говорить". Так теперь случай сделался (архе)типичным и почти клиническим. Именно что - играют, а что "говорят" - практически неважно.

 

Тем более, говорят все так же косноязычно. Только красная нить ссучилась в иную плоскость, которую можно озаглавить "Непонимание окружающего мира и ужас перед ним".

В, возможно, лучшей композиции "Спрут" (не зря ж она отдельным сигнальным синглом распространялась) это проявляется наиболее четко.

Мегаполис, город-спрут ищет новую кровь и высааааасывает её... Ну, песенки типа серия сказочек - про черную руку, гробик на колесиках и все такое, чем по-прежнему пугают детишек в пионерлагерях.

Неясно только, в чем проблема? Зачем было бедным диезам перебираться из Витебска, который, конечно, не спрут, так осьминожек, в Москву? Хотелось денюжек да славы? Ну. Получили. Так они, пенендзы да поцелуи понеже спины, должны б перевешивать врожденный страх перед крупным городом выходца из мелкого (села)?! Ан, похоже, не перевешивают! Тоже не проблема. Решение - на поверхности: в глушь, в Саратов! Хотя бы и в ту же "культурную столицу" РеБе.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: