Вариант еще один (из)

Концерт-сольник. И исполнитель настолько популярен, что побывать на его концерте - "зачотно". Сходил - поставил крестик - рассказал всем, что сходил (я на него целых десять секунд дышал(а)!) Соответственно, публика в массе, а то и ВСЯ, может подобраться такая, которой исполнитель с его песнями и музыками глубоко похрен. Публика - отстой? Не стану говорить о пришедших гадости. Суть в том, что "отстой" с точки зрения музыканта в данном случае вновь означает ЧУЖАЯ, НЕ ТВОЯ. Вот и примерчик.

Если не врут, цена билетов на "Рок-дантизацию-2009" будет около 100 тысяч. Несложно предположить, что, кроме богЭмы, других слушателей - тех, кто любит выступающие группы - будет немного. Так же несложно предположить, что некоторым музыкантам придется сильно обломаться, потому что их сеты и слушать-то будет почти некому, не то, что переться да тащиться.

 

фц) Есть мнение, что публика - сплошь быдло, и якшаться с такой - моветон или, если хотите, западло.

1. Тому, кто так считает, посоветовал бы почаще смотреться в зеркало и... обязательно в самое ближайшее время наведаться в храм, пару свечей поставить. А то ведь за грех глупости вкупе с грехом гордыни на том свете полну задницу гвоздей забьют.

2. Уже говорилось: рокенролл никогда не был и не будет - для рафинированных интеллигентов или святых. От него не святостью, сами знаете, чем припахивает. Другое дело, что одни - и музыканты, и слушатели - ищут симпатичную компанию в аду, погружаясь во мрак. Другие, как американские пчелы, окольными тропами, потому что не знают прямых дорог, пищат, но лезут на свет из помойки. Впрочем, направление движения - личное дело.

3. Не хочешь якшаться с "быдлом", чего прешься на подобный концерт? Есть же опера и балет, консерватория... Господь даровал свободу выбора. Так начни пользоваться этой свободой с малого, ходи к себе подобным, к тем, которые приятны и интересны.

4. Якшаться с "быдлом"? Ну, Христос это не считал зазорным. Настаивал на том, что должен быть не с праведниками, а с теми, кому он нужнее. А уж музыкантам Он сам же и велел! Одно раскаявшееся и изменившееся быдло милее Ему, чем два праведника.

5. Не такое они и быдло! Нормальные в подавляющем большинстве ребята. Ну, пока не абрамовичи, не натальипеткевич, не кличко. Ничего! Не сразу Москва Витебск брала. Все у них еще будет. Жаль, многие из них однажды будут стесняться своей молодости.

 

ещ) Есть мнение, что музыкант может обижаться на публику.

Оставим в стороне, что на обиженных воду возят, а то и кое-что кладут. Будем выше.

Вспомним, что слушатель поющему и играющему НИЧЕГО НЕ ДОЛЖЕН. Напротив, это стоящий на сцене ДОЛЖЕН. Тем более, если пришедшие платят ему денежки. Ну, сам Бог велел их отработать. Что, кстати, мы и видим на всевозможных Люменах, Тараканах, Пикнике, ДДТ или Агате Кристи. С моей точки зрения, именно это "отработать по полной" и называется НАСТОЯЩИЙ профессионализм, а вовсе не умение за что-то дергать или стучать ("барабанить стыдно!") Не потому ли на концертах упомянутых публика в массе - НЕ отстой, СВОЯ? Ага, и поэтому тоже! Хотя не только.

 

Что делать, если "публика отстой"?

- Можно сказать: она - говно, и ее мнение тебе пофиг. Тогда не то, что лучше, просто необходимо свалить, - не со сцены, вообще! Не ипать никому мозг, петь маме (девушке, дедушке, начальнице).

- Можно скрупулезно пестовать СВОЮ публику. Не дуть ей в задницу. Но всяческими способами подбирать, воспитывать на своих песнях-музыках. Уважать, потому что слушатель без исполнителя вполне жив, а вот исполнитель без слушателя БЕССПОРНО МЕРТВ. Лишь присутствие ПОТРЕБИТЕЛЯ делает продукт значимым. В отношении "духовной пищи" Стругацкие в "ОЗ" обозвали таких "неедяками". Не было потребителя - был Ван-Гог мудак. Появились - сделался Гений.

- А еще можно вспомнить, что "песни, как бой. И равносильно предательству было бы замолчать". Да, каждый концерт - это битва, во многих смыслах. Исполнитель должен КАЖДЫЙ РАЗ отвечать на невысказанный вопрос слушающего "ПОЧЕМУ я должен слушать ИМЕННО ТЕБЯ?" Это касается даже таких ребят, как Маккартни или Джаггер или Мадонна или… Если тебе до тех, кто в зале, дела нет, это сразу чувствуют, и атмосфера холодеет. Иногда и до ноля, замораживая стоящего на сцене.

 

Это, кстати, и есть КРУТОСТЬ, когда народец собрался не на тебя, ему до твоих песен дела нет, а ты такого гвоздя дашь, что дым пойдет! И расслабленные встанут, слепые прозреют, курящие и пьющие в туалетах, а также писающие на улице возле ДК (ну, традиция) вернутся в зал. И будут восторженно, отвесив челюсть, внимать, либо скакать аки припадочные или угодившие под высоковольтный провод. ИМЕННО ТАК становятся Героями и, холера их возьми, звездами! И кайф, кстати, от такого маленького подвига - гораздо больше, чем от поклонения адептов и эпигонов.

 

Для тех, кто все вышесказанное пропустил, ответы на поставленные вопросы в краткой форме:

1) отстойной публики не бывает, бывают отстойные исполнители и отстойные обстоятельства. И то, и другое надо либо пытаться исправить, либо не влипать в такое в немузыкальном смысле Гуно. 2) Музыкант, конечно, может, но НЕ ДОЛЖЕН обижаться на публику. Иначе цена за эту "телушку" - полушка и та в обед.

 

ку) То, о чем действительно говорит порнография, - это, в конечном счете, не секс, а смерть.

Сюзан ЗОНТАГ dixit.

 

Ну, аб смерцi ды смеццi?

MAUZER - 2010 "PORNA"

Абмоўка першая.

Маузэрам са мной вельмi i вельмi не пашанцавала. Альбом, якi я, вядома, спiраціў з Сецiва, ужо тырчэў у маiм ВМП, а я ажно пацiраў лапкi ў прадчуваннi, як раптоўна з'явiўся трохпесенны сiнгл ОБАЯНИЯ НЕВОВЛЕЧЕННОСТИ. Ну? Ну й на тры днi засеў звонку i ўнутры, адсунуўшы ўсеагульнамагчымыя порна, у тым лiку й "Порна". Што папiшаш, калi песнi Алёны Каўковай былi, ёсць i будуць есцi мяне нашмат мацней, чымсьцi беспадобныя маўзэры ды падобныя да iх. Сэрцу не загадаеш. Тым болей, гэтыя тры песнi - адна лепшая за iншую.

Лёгка сабе ўявiць, з якiмі пачуццямi я адарваўся, урэшце, ад "Пегого пса", каб дарвацца да "зараджанага" альбому. Зразумела, пачуццi гэтыя наўрад цi гаварылi на карысць маўзэраў.

 

Абмоўка другая.

За плечуком абсэрвера заўсёды маячыць даволi ламотны "прывiд прарока ў сваёй айчыне". З аднаго боку, свярбiць у галаве: я ж няхай не вельмi добра, але ведаю таго Янку (Лёпу, Цiмафея и г.д.). Хiба ён можа быць Тым Самым?! З iншага ж боку, пачнеш бiцца ў захапленнi, заўсёды нарвешся на сустрэчнае - "Ага, зязюля хвалiць пеўня, бо тутэйшы!"

Абмоўка трэцяя.

У гэтых тэкстах асобны пачатак ужо амаль што зрабiўся агульным месцам. Маўляў, гурт гэны мне нiколi не падабаўся, але вось паслухаў новы альбом, - выдатна, халера яго бяры!

Але ж, тэксты тэкстамi, а куды ж я ад праўды жыцця? Таму давядзецца адразу паставiць усе кропкi па-над "ё".

 

...да гурта "Маузэр" я заўсёды дыхаў болей чымсьцi роўна. Каб ён мне падабаўся, дык не. Як у анекдоце, "не трэба рабiць мне смешна, Клава, я для гэтага ўжо занадта стары".

I музыка - не мая, амаль што не кранала: мне, вы ўжо, пэўна, ведаеце, больш падабаецца гучная ж, але iншая.

I мэсiдж не цiкавiў. Авох-хцi, "Брудная вада"! Бац-цюхна, "Беларусь будзе вольнай"! (Будзе? Гэх. Як той першы рок-самвыдатчык напiсаў, "свабода належыць тае пярсоне, якая карыстаецца гэтай свабодай!" Хочаш стацца вольны, дык станься!)

Ды, калi пакласцi руку на левы бок грудзей, вершы, як на маю думку, былі вогкiя, расплывiстыя, асклiзлыя, нiбыта тое жабяня. Калi што i ўражвала, дык "Калыханка". Па-першае, таму што яна амаль што тырчэла па-над астатнiм. Па-другое, калi ў большасцi песень мне бракавала мелодыi, дык у гэтым выпадку яе было - вышэй за дах...

 

Але ж, не ўсё тое добра, што ДЛЯ МЯНЕ добра.

Маўзэры-такi прываблiвалi мяне - як з'ява. А Янка асабiста - як правакатыўная медыйная персона. Правакатыўнасць Яна амаль што заўсёды выклiкала сваеасаблiвую насалоду. Торгае большасць за вымя? Коле вочы? Малайца!

 

Калi ўлiчыць вышэйузгаданае, перад пачаткам, гм, паглыблення, нiчога асаблiвага нi ад сябе, нi ад песень я не чакаў.

Цiкава было, як маўзэры, якiя даволi хутка ўскараскалiся на небасхiл (ну, бракуе на iм зорак!), крочаць па гэным небасхiле. Бо апошнiм часам быў той для iх - з розных нагодаў - калi казаць мякка, не без аблокаў.

Эвалюцыянуюць яны, цi, наадварот, дэградуюць?

Цi давялося iм зладзiць з засадай, якая напаткоўвае амаль кожны гурт, што выдатна пачынаў, i мае назву "сiндром другога альбому"?

Зараз я магу на гэтыя свае пытаннi сам сабе ж даць адказы. I адказы гэтыя практычна паўсюль, як напярэдаднi мiнулых выбараў у суседняй краiне, - аранжавыя. У сэнсе - "так".

Так, гэта эвалюцыя, то ж бо прагрэс.

Так, зладзiлi. Другi альбом лепей за першы.

Вось, менавiта, i ўсё, што я мусiў сказаць.

 

Але ж быў бы тае не я, калi б вось гэтак скончыў. Гэткiм чынам далейшае - для тых, хто любiць чытаць, усё роўна, што. А таксама крышачку для "фантыкаў" маўзэраў ды iхнiх не... як па-беларуску "недруг"? "Нясябар"? Ну, то ж бо й для "несяброў", гы.

 

............ Ян, як я разумею, нездарма даў сваёй новай працы гэткую назву. Яму, мяркую, неаднаразова даводзiлася чуць у свой бок - з нагоды iміджу, паводзiнаў, генеральнай скiраванасцi гурта - "парнаграфiя!". Порна? Выдатна, вось вам порна!

Лiчу, цалкам лагiчна будзе пачаць з караценькай прадмовы пра парнаграфiю.

 

Ян нiякай Калюмбii не адчынiў. Порна - старажытнае, ледзь не першае з мастацтваў. Самая старажытная прафесiя - зусiм не прастытутка, а порнаактор(ка). Гiстарычныя крынiцы амаль бездакорна асвятлiлi, як усё пачыналася.

 

Спачатку, вядома, было Слова. Крыху пазней была... эротыка. Адам ды Ева гойсалi па Эдэме без адзення. Справа не ў тым, што не апранутыя, а ў тым, што, як пiянеры, без "староннiх" думак. Але неўзабаве з'явiлася i парнаграфiя.

Першым прадзюсэрам ды рэжысёрам была асоба, якая, цалкам ў традыцыi жанру, звалася Сэрпент Тэмпер (Змiй Спакуснiк). Ёсць у лiтаратуры й аб першым ганарары, якi атрымалi акторы (антычны аўтар увасобiў яго ў яблыку – нашым альбо кітайскім).

 

Адным з першых гледачоў стаўся Пан Бог. Яму тое, што ён пабачыў, моцна не спадабалася! Зразумела, хутка жанр падлёг рэпрэсiям i з тых часоў лiчыцца саромным ды ледзь не забароненым. Так i гавораць пра яго - "забаронены плод". Сёй-той цiшком дадае - "салодкi".

 

Трэба заўважыць, што сёння парнаграфiя - магутная з'ява. Ёсць свае мэйнстрым ды арт-хаус, андэграунд. Ёсць дэтэктывы, блякбастэры, меладрамы... Свае геаграфiчныя асаблiвасцi: нямецкае порна, англiйскае, французскае, iталiйскае, рускае... Вялiзныя кiнастудыi-мэйджары ды маленькiя "iндзi" (нават, DIY ёсць:)). Свае фестывалi ды "оскары". Свае спiлбэргi, курасавы ды фонтрыры. Свае кiры найтлi ды гошы куцэнка... Пра гледачоў нават i казаць не буду.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: