I.Организационный момент. Сообщение темы урока

CRICKET.

Cricket is a popular British game. It is often played in schools, colleges, universities, and by club teams all over the country. Cricket is a typically English sport which foreigners cannot understand. Men and boys, women and girls play cricket.

There are two teams. Each team consists of 11 players. One team must bat, the other team must field. When the first team finishes to bat, the second team must begin. The batsman must all the time guard his ‘‘wicket’’. The game is very slow, but a match may last from one to five days.

Questions

Is cricket popular or unpopular game in Britain?

Do people play it in winter or in summer?

Do only men and boys play cricket or not?

Are there 3 or 2 teams?

Does each team consist of 11 or 13 players?

Is the game fast or slow?

Must one team bat and the other field or not?

Does a match last from one to five days or less?

Задание 2. Open your books at p.62, and read the text about rugby, one more national kind of sport in Britain. And then speak about this game according to the plan written on the blackboard.
Функция - составление описания спортивной игры по схеме на основе прочитанного текста.

Режим работы: ученики.

PLAN

1. It’s (not) a team game.

2. There are... players in each team.

3. It is played in winter (summer).

4. It is an indoor (outdoor) game.

5. The players must be very strong.

6. We play this game with our hands (feet).

7. The team wins (loses) a point if a player can’t send the ball back.

Задание 3. Describe the game you like to play most of all.
Функция - обучение составлению описания согласно собственному коммуникативному намерению.

Режим работы: ученики (5-6 человек).

III. Заключительная часть урока (3 мин.).

1 ) Домашнее задание (с необходимыми пояснениями к выполнению): Ex. 5, p.65 (письменно), Ex. 2, p.63 (устно).

2) Выставление оценок и комментарий.

3) Подведение итогов урока.

Ребята, чем вы занимались сегодня на уроке? Что нового вы узнали?

15 декабря 2010 г.

Подпись студента-практиканта:

Подпись учителя английского языка:

Подпись группового руководителя:

Приветствие.

- Какую тему мы изучаем? (Правописание глагола)

- Какую работу мы выполняли на прошлом уроке? (Повторяли правила правописания мягкого знака в глаголах)

- Для чего мы это делали? (Чтобы грамотно писать. Чтобы подготовиться к контрольной работе по теме: «Глагол»)

- Сегодня на уроке мы продолжим работу над орфограммами правописания глагола, повторим изученное ранее. В конце урока не только я смогу оценить уровень знаний, но и вы сами сможете поставить оценку себе и своим одноклассникам. В этом вам поможет индивидуальный маршрутный лист (см. Приложение 1).


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: