Advertising Marketing

Marketing is the term given to the different activities involved in distributing goods from the manufacturer to the final customer. The combination of the different elements of a company's marketing plan, such as product conception and development, promotion, pricing and packaging is known as the marketing mix.

Advertising is an important element of the marketing function. It is used to increase sales by making the product or service known to a wider audience, and by emphasizing its superior qualities. A company can advertise in a variety of ways, depending on how much it wishes to spend, and the size and type of the target audience. The different media for advertising include television, radio, newspapers, magazines and direct mail, by which advertisers send letters, brochures and leaflets directly to potential customers.

Advertising is a highly developed business. In the UK, for example, approximately £5 billion is; spent on advertising each year.

(«Insight into Business»).

УРОК 3

· Знаете ли Вы о том, что существуют различные типы рекламы, которые отличаются друг от друга?

· Прочитайте следующие слова и выражения и запомните их.

evidence доказательство, очевидность
preference предпочтение
branding клеймение, маркировка
segment сегмент, отрезок
bargain дешево купленная вещь
a brand марка
vital жизненный
literally буквально, точно
to be familiar with быть знакомым
support поддержка
favorable market situation благоприятная ситуация на рынке
institutional учрежденческая
survey обзор
to track выслеживать, отслеживать
cost-per-reply затраты на ответы
cost-per-conversation-to sales расходы на разговоры по продажам
maintenance поддержка
loyalty верность, преданность
consumer advertising потребительская реклама
durables долгосрочные товары
appropriate подходящий, присущий
domestic appliance бытовая техника
security безопасность
well-being благосостояние
insurance страхование
vendor продавец
to be confused запутаться, быть запутанным
twofold двойной, двойственный
tiгe шина
admission допуск, вход, пропуск
reliance доверие, уверенность
sales promotion scheme схема продвижения продажи товаров

Прочитайте и переведите текст.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: