VII. Выпишите и переведите: из 3-го абзаца предложение, содержащие страдательный залог, а из 4-го – инфинитив в функции составной части сказуемого

VIII. Прочтите 4-й абзац и данный ниже вопрос к нему. Из приведенных ответов ответа укажите номер предложения, содержащего правильный ответ на поставленный вопрос:

How can people solve energy problems?

1. People must use solar energy.

2. People must use the energy of fusion of hydrogen atoms.

3. People must use the vast store of hydrogen in the ocean.


Вариант 4

I. Переведите предложения на русский язык, определите в каждом из них видо-временную форму и залог глагола-сказуемого

1. Huge concrete panels are being used in the construction of new projects.

2. Good harvests have been gathered in many districts this summer.

3. Science and engineering have made great progress during the last thirty years.

4. We were invited to the lecture on the International situation last week.

II. Переведите следующие предложения, учитывая разные значения слов it, that, one.

1. This house built much sooner than that one.

2. It is known that there are rich deposits of coal in that district.

3. As l’ve not read the book, I can’t tell you anything about it.

4. It was after he had returned from Leningrad that I told him the news.

III. Перепишите предложения и переведите их, имея в виду различные значения глаголов to be, to have, to do:

1. I have to go to the library to get some more books on this problem.

2. A new power station is being built in this town; it is to be ready by the next year.

3. My friend is a very good student. He does everything accurately and in time.

4. We have a large library at our Institute.

5. I had finished my work by five o’clock.

6. He doesn’t have enough time now, so he will do this work during his holidays.

IV. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на бессоюзное подчинение:

1. I thought he had graduated from the Institute in 1970.

2. We decided we should go the Crimea next summer.

V. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на функцию инфинитива в предложении.

1. To raise the standards of people’s culture is an important problem.

2. He worked hard not to lag behind the other students.

VI. Прочтите и устно переведите на русский язык с 1-го по 5-й, 7-й и 8-й абзацы текста. Перепишите и письменно переведите с 1-го по 5-й абзацы текста.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: