VII. Выпишите и переведите из 3-го абзаца предложение, содержащее инфинитив в функции определения, а из 5-го абзаца – предложение, содержащее инфинитив в функции подлежащего

VIII. Прочтите 6-й абзац и вопрос к нему. Из приведенных вариантов ответа укажите номер предложения, содержащего правильный ответ на поставленный вопрос:

What additional advantage can we get using the new materials?

1.... we can decrease the lifetime of the equipment.

2.... we can increase the weight of the equipment.

3.... we can decrease the weight of the equipment.

Вариант 2

I. Переведите предложения на русский язык, определите в каждом из них видо-временную форму и залог глагола-сказуемого.

1. The construction of the dam was completely mechanized.

2. I saw the power station which had been described in this article.

3. Mendeleyev predicted that the vacant places in his table would be filled by yet unknown elements.

4. While a current is flowing through a wire, the latter is being heated.

II. Переведите следующие предложения, учитывая разные значения слов it, that, one.

1. January is the first month of the year and December is the last one.

2. Natural rubber is of higher quality than that produced artificially.

3. It was expected that our engineer would return before the New Year.

4. It is understood that the new power plant will be soon constructed.

III. Перепишите предложения и переведите их, имея в виду различные значения глаголов to be, to have, to do:

1. We see that you are busy.

2. The designs have to be examined and approved of by experts.

3. Do you live in the same street?

4. They say that our professor is in the laboratory.

5. He told us that he was writing an article about Russian music.

6. They do their home tasks after their work is over.

IV. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на бессоюзное подчинение:

1. We hoped the students had finished their experiment.

2. He thought everybody knew about his invention.

V. Перепишите следующие предложения и переведите их, обращая внимание на функции инфинитива:

1. This method is designed to eliminate costly tower cranes.

2. To read ancient mathematical tables was very difficult.

VI. прочтите и устно переведите 1-6-й абзацы текста. Перепишите и письменно переведите 1, 3, 4 и 6-й абзацы текста:


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: