double arrow

II. How well have you read? Can you answer the following questions? 1. What did Christopher Columbus do in 1492?

1. What did Christopher Columbus do in 1492?

2. Why did Christopher Columbus call the people on the first island

“los Indios"?

3. When did the people come first to North America?

4. What were the Iroquois occupied with?

5. Why do we consider many Indians to be fine craftsworkers?

6. What calendar did the Indians develop?

7. Why was the Indian way of life changed?

III. Give Russian equivalents to the following English word combinations:

To set sail; to obtain access to; to make one's living by smth; to fight for smth; to be affected by smth; ice age; fierce warriors; to fight for the glory; the vehicle; sophisticated calendar; to take into account.

IV. Give English equivalents to the following word combinations:

Коренное население; возделывать пшеницу; отправиться в поисках нового морского пути; получить доступ к богатству; уви­деть землю; высадиться в Новом Свете; быть разбросанным по всему континенту; ледниковый период; численно увеличиться; миролюбивые племена; храбрые воины; сражаться во славу племе­ни; искусные мастера; огнестрельное оружие; изменить образ жизни.

V. Put all types of questions to the text.

VI. Retell the text, using expressions, given in Task 3.

VII. Translate into English:

В 1497 г. судно под начальством Джона Каббота в поисках морского пути в Китай прибыло к острову Ньюфаундленд. Затем французы Вераццано (1524) и Картье (1535) открыли устье р. Гуд­зон и устье р. Св.Лаврентия. Поиски морских путей в Китай и Ин­дию на севере продолжались в ХVI и ХVII вв. Четыре плавания с этой целью предпринял Генри Гудзон. Он пытался отыскать про­ход в обход Северной Америки. К половине ХVII века очертания Нового Света были определены на всем протяжении от Огненной Земли до Калифорнии на западе и до Баффиновой Земли на Ат­лантическом побережье.

LESSON XI.






Сейчас читают про: