Vocabulary exercises. Exercise 1. Найдите в тексте английские эквиваленты следующих словосочетаний

Exercise 1. Найдите в тексте английские эквиваленты следующих словосочетаний:

Внутренняя память; выполнять; координировать деятельность; управлять работой всей системы; уровни памяти; порт ввода-вывода; переключатели; режим включения или выключения; передавать сигналы; указывать последовательность пошаговых операций; основная память; управлять ходом выполнения программы; выполнять вычитание, сложение, возведение в степень, деление, умножение; для того чтобы.

Exercise 2. Вспомните значение новых слов и попытайтесь перевести словосочетания, употребляемые с этими словами.

Direction: clockwise/counterclockwise direction; data direction; forward/backward direction; inverse / reverse direction; negative direction; positive direction.

Level: access level; application level; data level; difficulty level; error level; function level; hardware level; high level; input/output level; performance level; program level; security level; software level.

Processor: control processor; data processor; error processor; general-purpose processor; special-purpose processor; image processor; language processor; mail processor; message processor; numeric processor; peripheral processor; text processor.

Switch: to switch between programs; to switch between windows; to switch disks; to switch on/ off; to switch over.

Step: final step; procedure step; program step; programming step; step by step; one step at a time; to step down/out; to step up; to take steps.

Exercise 3. Вставьте необходимые слова вместо пропусков.

1. Programs and data to be processed must be in the ________ memory.

(internal, external, secondary)

2. The control unit ___ instructions from the program.

(sends, changes, obtains)

3. The read out command is passed from the ____register to the ____ register.

(instruction, address, storage)

4. CPU is designed to ____ and to ___ basic instructions for the computer.

(control, consist, carry out)

5. CU and AlU consist of electronic circuits with millions of ____.

(sensors, switches, servers)

Exercise 4. Подберите пары или группы близких по значению слов из приведенных ниже. Переведите слова на русский язык.

Verbs: relate, employ, insert, perform, remove, operate, show, interpret, select, issue, use, receive, cause, print, make, compute, connect, execute, take away, require, act, convert, carry out, demand, permit, demonstrate, choose, transmit, type, store, get, calculate, proceed, continue, keep, allow.

Nouns: response, unit, component, computation, storage, gate, amount, element, memory, instruction, device, equipment, connection, circuit, order, command, information, relation, quantity, answer, calculation, number, data.

Adjectives: broad, complete, each, appropriate, every, basic, essential, digital, original, full, wide, initial, major, large, numerical, common, necessary, usual, important, general, great.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: