Раздел 2. Грамматика и лексика

  1. Выберите правильный вариант ответа.

 

1. "Are you … to visit your brother?" – "I've already visited him."

a) going                b) want                             c) wanted              d) have

 

2. "Excuse me, … a hotel near here?" – "Yes, there is."

a) are there          b) was there         c) there is              d) is there

 

3. "He was at the party yesterday, …?" – "Yes, he enjoyed it very much."

a) wasn't he         b) isn't it                c) he was              d) was he

 

4. "What … last night?" – "I went to the cinema."

a) have you done b) did you do        c) did you              d) were you done

 

5. "Have you seen Ann?" – "Yes, I … her five minutes ago."

a) have seen        b) had seen          c) did see              d) saw

 

6. "Is your office cleaned every day?" – "Yes, but it … not cleaned yesterday."

a) was                   b) is                       c) has                    d) had

 

7. " … hot today?" – "The temperature is 10 degrees."

a) Are it                 b) Is it                    c) It is                    d) Has it

 

8. " … get to work by car?' – "No, he usually goes by bus."

a) Does he            b) Did you             c) Were you           d) Is you

 

9. Please, be quiet. I … on the phone.

a) am to speak                b) am spoken       c) am speaking                d) speak

 

10. " … your parents?" – "They are very well, thank you."

a) Who is              b) Why is               c) How are             d) When are

 

4. Вставьте слова, соответствующие смыслу данных предложений.

kept childhood study
intelligent nowhere  

 

Unusual hobbies became the subject of a scientific (1) ___ in Great Britain. Psychologists found that people with unusual hobbies are more (2) ___, more creative, healthier, happier and they love longer than most people. Unusual hobbies often begin in (3) ___. The Prince of Wales liked to talk with flowers when he was a boy. One of his relatives (4) ___ a snake at home as a pet. He made millions buildings in the Mexican jungle: strange buildings and bridges that went (5) ___ and doors that opened onto walls.

Benjamin Franklin, Charles Darwin and Thomas Edison had unusual hobbies, too. What about you?

Раздел 3. Монологическое высказывание по теме «Здоровый образ жизни. Что это значит для меня?»

You are going to give a talk about keeping fit.

Remember to say:

• why a healthy lifestyle is more popular nowadays;

• what you do to keep fit;

• what sports activities are popular with teenagers in your region.

You have to talk continuously.

 

Вариант 3

Инструкция по выполнению работы:

Письменная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из двух разделов:

Раздел 1 (задание по чтению) включает 2 задания, которые позволят оценить понимание прочитанного текста:

· Тест на установление соответствий между заголовками и текстом.

· Тест на установление соответствия приведенных утверждений прочитанному тексту (True / False / Not stated).

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 1 - 40 минут.

Рекомендации:

 К заданию 1:

- прочитайте сначала заголовки, затем текст;

- вам не нужно понимать каждое слово в тексте, а только основной смысл и более точно те части текста, которые отражены в заголовках;

- в тексте найдите фрагменты, к которым относится каждый из заголовков (это может быть одно слово, выражение, целое предложение или абзац);

- определите абсолютно неверные ответы;

- отметьте верный ответ и проверьте его правильность в тексте;

- теперь подставьте все заголовки и проверьте, сохраняется ли целостность текста и соответствует ли они содержанию абзацев.

 

К заданию 2:

- выполняя задания, всегда сначала читайте вопрос или задание и только потом текст;

- найдите в тексте то место, которое соответствует каждому вопросу;

- очень важно провести различие между фактами и мнениями, приведенными в тексте;

- намерения автора могут быть выражены прямо или нет, поэтому постарайтесь уловить скрытый смысл, если он есть.

Раздел 2 (задание по грамматике и лексике) включает 2 задания, которые позволят проверить уровень лексико-грамматических знаний, умений и навыков по изученным темам:

· Тест на употребление правильных грамматических форм.

· Задание на восстановление в тексте пропущенных слов. Это задание для проверки словарного запаса и правильности употребления слов и устойчивых выражений; грамматики и понимания структуры предложения и / или текста. Это могут быть отдельно взятые предложения или связанный текст.

Рекомендуемое время на выполнение раздела 2 - 35 минут.

Рекомендации:

 К заданию 3:

- внимательно прочитайте предложение, определите по обстоятельствам времени или по имеющимся глагольным формам, в каком времени написано предложение;

- подумайте, какую форму глагола имел в виду автор личную, инфинитив, герундий или причастие;

- посмотрите, нужна ли вам форма активного или пассивного залога;

- и только после этого окончательно выберите нужную для этого предложения форму глагола;

- при изменении прилагательного или наречия, посмотрите, есть ли в предложении сравнение или это превосходная степень, подсчитайте количество слогов, подумайте, не является ли это слово исключением, только после этого выберите нужную форму;

- при изменении существительного по соседнему глаголу или другим местоимениям определите, в каком числе (единственном или множественном) употреблено оно в предложении;

- при выборе предлога вспомните значение предлога, только после этого выберите нужное слово.

 

К заданию 4:

- сначала прочитайте весь текст, чтобы понять его основной смысл;

- обратите внимание на слова, которые стоят непосредственно перед и за пропуском, и подумайте:

а) какая часть речи должна быть в пропуске (существительное, глагол, предлог, союз и т.д.);

б) является ли слово, которое нужно вставить, частью устойчивого выражения или фразы;

в) является ли это слово частью фразеологической единицы;

- убедитесь в том, что слово, которое вы вставили, логически и грамматически вписывается в текст;

- проверьте правильность написания вставленных слов.

 

Устная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из одного раздела - монологическое высказывание по заданной теме.

Рекомендации:

К разделу 3:

- Продумайте, о чем будете говорить, опираясь на план.

- Будьте готовы рассказать монолог на заданную тему в течение 2 минут.

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 3 - 15 минут.

Раздел 1. Чтение

  1. Прочитайте тексты (1-6) и установите их соответствие рубрикам. Каждая рубрика соответствует только одному тексту, при этом одна из них лишняя.
A. Asking for Medical Advice B. Joke C. Sport D. Cooking E. History F. TV Programme G. Fairy Tale 1.The first ever inhabitants are believed to be hunters of the Old Stone Age who came from the Continent and they were followed by new waves of immigrants.   2.Mash two ripe avocados, pitted and put in a bowl. Add one diced tomato and two tablespoons fresh limejuice and ¼ teaspoon oregano.   3.Wimbledon champion Coran Ivanisevic also crashed out, losing to Albert Costa ranked 40th. It was Ivanisevic’s fourth loss to the unseeded Spaniard.   4.Once upon a time, very long ago, there lived a Shoemaker and his good wife. He was well-known in his land, for he could make the finest shoes. People also liked the Shoemaker as he was always very attentive and kind-hearted.   5.I’ve got bulimia, but no one – not even my husband – knows. I’ve been unable to control my eating for years and now I’m getting too depressed. I hate myself. What can I do?   6.10:00 The fashion show. Robert Malker is a guest of the program; he will talk about his style in clothing. 10:30 Notting Hill with Julia Roberts and Hugh Grant. It’s a beautiful love story of an actress and bookkeeper. 11:50 MTV news. The latest video of George Michael. You will be the first to see it as well as the top ten of the week.  
  1. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

The Pilgrims

The Pilgrims were people of England who objected to the form of religious feeling shown to God and religious services used in the Church of England. King James punished all who refused to follow laws and traditions of the Church of England and to give money to support it.

These people had to leave their country and went to Holland trying to find religious freedom there. But they were not allowed to own land in Holland and, besides, they didn’t want their children to become Dutch-speaking people. They wanted to remain English and they soon returned to England with the idea of leaving for America. In America the Pilgrims hoped to start a new life based on their own ideals of religious and civil rights.

With the idea of a New England in America the Pilgrims crossed the Atlantic on the little ship “The Mayflower”. At the end of November in 1620 they landed on Cape Cod, not far from where Boston now is, and decided to form a colony.

A short time after landing they found a suitable place to live and began to cut trees and build houses. Winter came on, but they were not prepared for difficult times. Many of them got ill and about half of them died. But those who survived didn’t give up.

In spring and summer following that hard winter, their crops grew, and the colony became rich. They made friends with the Indians. At last, they felt sure that they found the land that they had hoped to find so long. In the autumn, they decided to have a holiday and to unite in giving thanks to God for everything they had received. They also invited the Indians and celebrated together the first Thanksgiving day in America.

 

1. King James punished everyone who had his own religious ideals and beliefs.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

2. The Pilgrims didn’t want their children to stay in England any longer.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

3. The Pilgrims called their colony Jamestown.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

4. Some time after landing the Pilgrims found a place where they began to build houses.

1) True                  2) False                 3) Not stated


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: