Специальная лексика урока

English Russian translation
parent company компания-учредитель
brand торговая марка
subsidiary дочерняя компания, филиал
budget бюджет
outlet торговая точка, рынок сбыта
employ нанимать на работу
purchase покупка, покупать
well-equipped хорошо оборудованный
recruitment подбор кадров
internal внутренний
open-plan office офис не кабинетного типа
external внешний
annual turnover ежегодный товарооборот
public relations связи с общественностью
newsletter информационный бюллетень

1. Продуманная чёткая структура презентации является половиной её успеха у слушателей. В начале обычно говориться, из скольких частей презентация состоит, и кратко анонсируется каждая часть.

Вот типичное представление структуры презентации:

a. "My name is Jessica Parker and I'm here to talk aboutgive a (brief) presentation on the company"
ещё вариант: "The subject of my talk is our company's position on the market of cellular transmission"

b. The presentation/ talk is in three parts.

c. The first part of my presentation is about the company structure of Beeline.

d. The second part looks at of the present activity of the company in Russia.

e. And in the last part I want to talk about our future plans.

2. Практически любая бизнес-презентация имеет своей целью проинформировать слушателя о чём-то в цифровом эквиваленте, так как цифры, а не слова наиболее ясно говорят о состоянии дел. Разумеется, если в течение некоторого времени говорить людям про факты, преимущественно в цифрах, то у них очень быстро рассеется внимание. Следовательно, нужно соблюдать определённый "цифровой баланс", не перегружать ваше выступление цифрами.

Для удерживания внимания слушателей, в презентации используются такие вводные фразы как:

As you know,
Let`s start with
Let`s look at
Let`s have a (close) look at …

"Let`s start with the parent company. As you know, AEG is a subsidiary of Electrolux. There are other brands in this group such as ZANUSSI and ROSENLEW. The President of Electrolux is Hans StraBerg. Now let's look at our present activity. Our business is very successful. We have sales of over 400$ million from 500 outlets. We employ about 27000 people in 7 European countries. In Russia our brand is very well-known. Our main products are: washing machines and refrigerators. Finally, a few words about our plans for the future. In the next five years we plan to increase the number of outlets that sell our products to 600. At the moment our market share of household appliances in Russia is 15%. Thank you for listening. Do you have any questions?"

Возможные вопросы:

"Is it a private company?
What is the annual turnover?
Where is your head office?
Who are your main competitors?"


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: