Упражнения

1. Прочитайте вслух и объясните, по каким правилам читаются

следующие слова.

cup, cube, but, nut, mute, butter, rung, huge, wake, weak, wig, waver, wine, wink, way, weed, wit; coin, boy, point, join, toy, noisy, joy; now, how, yellow, bow, Moscow, town, vow, window, gown, down;

out, ounce, foul, noun, scout, count; seller, actor

2. Проспрягайте глагол-сказуемое в следующих предложениях.

1) I am a teacher. (She...)

2) I am a student. (You...)

3) I am a doctor. (They...)

4) I am a schoolboy. (He...)

5) I am a friend. (We...)

3. Поставьте следующие предложения в вопросительную форму (задайте общий вопрос). Дайте краткий утвердительный, а затем краткий и полный отрицательный ответ на полученные общие вопросы.

1. Those men are doctors. 2. Kate is a teacher. 3. The students are in that room. 4. My friend is a student. 5. These books are good.

4. Заполните пропуски соответствующей формой глагола “to be”.

1. Ben... my friend. 2. Не... a teacher. 3. I... in my room.

4.... Tommy ['tomi] and Billy ['bili] babies? Yes, they....

5. We... students. 6. She... a teacher. 7.... you a student? 8.... they doctors? No, they... not. They... students. 9. This... a cup. It... yellow. 10. The spoons... on the table. The table... in the room. 11.... those men friends? Yes, they....

5. Поставьте альтернативные вопросы к следующим предложениям, используя слова, данные в скобках.

1. Fred is a doctor (a student). 2. Ann is my friend (Kate). 3. They are teachers (students). 4. Those cups are brown (yellow). 5. These pencils are short (long).

6. Заполните пропуски артиклями, где это необходимо.

1. My friend Ann is... good student. 2. Is Kate... teacher? No, she is.... doctor. 3. This is... room. It’s... good room. 4. This is... cup. It’s... red cup.... red cup is on... table. 5. Please give me... pen and... pencil.

6. Am I... teacher? 7. This cup is not... red. It’s... yellow. 8. This is... red cup and that’s... yellow cup. 9. Bess is my... friend.

7. Ответьте на вопросы,

a)используя активную лексику урока:

1. Are you a teacher? 7 Is Nick a good or a bad doctor?

2. Are you a student? 8. Are we in the room?

3. Are you a student or a teacher? 9. Are they friends?

4. Is this boy a student? 10. Am I a teacher?

5. Is he your friend? 11. Am I a teacher or a doctor?

6. Is your friend a student or a teacher?

б) обращая внимание на употребление предлогов:

1. Is your book on the table or under it?

2. Is your map in your brief-case or on the blackboard?

3. Are we at the table or at the door?

4. Is his book in my bag or on his table?

8. Заполните пропуски предлогами.

1. Please take that long pencil...... your briefcase, Nick, and put it... the table. 2. The black pen is... the table. The brown pen is... my bag. The red pencil is...that book. 3. Please take these books... the table.

4. Please go... the blackboard. 5. Please close your book and put it.....your brief-case. It’s... your briefcase now. 6. Please go... the door and close it. 7. Please put a spoon..... your cup, Ben. 8. Please go...... the room. 9. Please take a pen... that student. 10. Fred is... his room now. 11. Please take your pen... the table and put it..... your bag, Jane. Now please take it...... your bag and put it... the book. 12. Please go...

your table and take your book...... your bag. 13. Please look... the blackboard. Please go... the blackboard. 14. Please take the cup... Jane and put it... the table.

9. Переведите следующие предложения на английский язык.

а) 1. Вы преподаватель? Нет, я не преподаватель, я студент. 2. Фред, дай этому мальчику твою книгу, пожалуйста. 3. Этот галстук желтый или красный? Он желтый. 4. Пожалуйста, возьмите чашки со стола. Поставьте, пожалуйста, чашки на этот стол. Спасибо.

5. Пожалуйста, положите эту книгу в свой портфель.6. Возьмите, пожалуйста, ложку у этого мальчика. 7. Петр – врач. Он мой друг. Он хороший врач и хороший друг. 8. Фред – студент. Сейчас он в своей комнате. 9. Ваши студенты в той комнате? 10. Ваш друг врач или преподаватель? Он врач.

б) 1. Дай мне, пожалуйста, твою книгу и карандаш, Фред. Спасибо. 2. Коля, возьми, пожалуйста, мою книгу с того стола, открой ее, найди страницу седьмую и прочитай урок третий. 3. Этот текст короткий или длинный? Он короткий. 4. Анна студентка или врач? Анна теперь врач. Она хороший врач.

УРОК 8

Звук [ э: ]


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: