Прочитайте текст. Поставьте глаголы, данные в скобках в нужную форму. 3.Прочитайте текст и вставьте подходящие слова, выбрав один из предложенных ниже вариантов

3.Прочитайте текст и вставьте подходящие слова, выбрав один из предложенных ниже вариантов.

Форма контроля:

Проверка письменного задания

 

Практическое занятие 6

Тема: The first Laws: Laws of Babylon.

Обсуждение:

· What was the text Law and Society about?

· Why do people need laws?

 

Опрос по активной лексики урока (Unit 2 Just English)..

Обсуждение текста Law of Babylon. Task 6.

Работа над лексикой урока (Unit 2 Just English). Task 5, 7.

 

1/Обсуждение текстов, выработка навыков свободной устной речи:

What do you know about the history of England?

Who were Normans? Why did they come?

How did the native population accept them?

Was that invasion progressive?

What happened with the language?

Who were Anglo-Saxon? Did they have rights?

 

 

2. Чтение, перевод, обсуждение текста «Laws of Babylon»

3. Прослушивание и обсуждение диалогов по теме.

4. Отработка навыков правильной артикуляции, интонации, чтения.

5. Выполнение грамматических упражнений по теме «Модальные глаголы».

 

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Выучить лексический и грамматический материал, представленный на занятии.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

3. Составить диалог-обсуждение изученного на занятии текста.

Форма контроля:

· Письменная проверочная работа по лексике и грамматике урока

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе обсуждения указанной темы

· Проверка выполнения письменного задания

 

Практическое занятие 7

Тема: The First Laws: Ancient Greece and Rome.

Обсуждение:

· What do you know about Greece and Rome?

· What legislation and legal systems did they have?

· What famous statesman and politicians of Greece and Rome do you know?

 

Текст: The legal Heritage of Greece and Rome.

Разбор текста.

Формирование активного словаря урока (Unit 3 Just English):

Обсуждение:

· What are the origin and the meaning of the word “draconian”?

· What was Solon’s contribution to ancient law?

· How do you understand the concept of “natural law”?

 

Опрос по лексики.

Работа над лексикой. Task 2.

Обсуждение текста урока:

What does the ancient Greek concept of law comprise?

Why were the first laws mainly attributed to divine powers?

 

· What do you know about Seven Wise Men of Greece?

· Name them, tell what are they famous of?

 

Текст Solon.

Формирование активного словаря урока (Unit 3 Just English)..

· What do you remember about Laws of Babylon?

· Who drew them up?

· What questions did they cover?

· What punishment did they envisage?

· Compare them with the laws of Draco and then of Salon.

 

Опрос по активной лексике урока (Unit 3 Just English)..

Обсуждение текста:

1 What was Salon’s contribution to world sciences?

2 How was put together the accounts of his life?

3 When did Salon first become prominent?

4 When did he live? What were the times then for Athens?

5 What were two main things he believed in?

6 Why was Draco’s code severe?

7 What was the single statute Solon didn’t change?

 

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Выучить лексический и грамматический материал, представленный на занятии.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

3. Составить диалог-обсуждение текста урока.

Форма контроля:

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе чтения, обсуждения текста

· Контроль навыков восприятия аудио-визуального ряда на иностранном языке.

III сессия

Практическое занятие 8*

Тема: The foundation of British Law: The Magna Carta. Habeas Corpus Act.

 

Обсуждение:

· What were the two basis principles of the English system of government at the beginning of the 13th century? How do you understand these principles?

· Compare The Magna Carta with Solon’s code.

 

Опрос по лексике урока. (Unit 4 Just English).

Обсуждение текста урока (Unit 4 Just English). Task 3.

Работа над лексикой урока (Unit 4 Just English).. Task 2

Задание: что представляют собой демократическая/ республиканская/ федеральная/ парламентская формы правления.

 

Обсуждение:

· What political situation necessitated the granting of the Magna Carta?

· What provisions did the Magna Carta contain?

 

Quiz на активную лексику урока (Unit 4 Just English).

Работа над лексикой Task 4.

 

Тема: The foundation of British Law: Habeas Corpus Act.

Обсуждение:

What do you know about political and legal systems in modern England?

 

Обсуждение текста.

Quiz на активную лексику урока.

Работа над лексикой Task 3.

 

Грамматика: Future Perfect.

Упражнения, грамматический перевод.

Ролевая игра:

Imagine the following situation: You have been arrested and put in custody. No warrant has been produced. Your friend or lawyer comes to see you in prison. Tell him or her about your problem and ask him or her to take appropriate steps.

Task 1.

Формирование активного словаря:

Custody,

Resistance,

To raise taxes,

To restrict,

Financial control,

To influence.

 

Грамматика:

Грамматический тест на пройденные времена систем Simple, Continuous, Perfect.

Разбор контрольной работы предыдущего занятия.

 

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Повторить изученный лексико-грамматический материал.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

Форма контроля:

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе работы по вышеуказанной теме.

· индивидуальный и фронтальный опрос

Практическое занятие 9 *

 

Тема: The foundation of British Law: the Petition of the rights and the bill of Rights.

The European Law in the 19th century: Napoleon’s Code.

 

Обсуждение:

Express your attitude to the Petition of right? Was a progressive form of legal code?

Текст The Bill of Rights.

Разбор текста.

Формирование активного словаря урока (Unit 5 Just English):

Грамматика:

Перевод текста Петиции на стр.195 с третьего по седьмой параграф. Just English Reader

Обсуждение:

Compare the Bill of rights with the Magna Carta. What document was more progressive?

 

Обсуждение текста Task 6.

Опрос по активной лексики урока (Unit 5 Just English).

Работа над лексикой урока (Unit 5 Just English) Task4, Task 5.

 

Перевод текста Петиции на стр.195 с седьмого по десятый параграф. Just English Reader

 

The European Law in the 19th century: Napoleon’s Code.

Обсуждение:

· Which countries throughout the world still use the elements of Napoleon’s code? Why?

· Did Napoleon draw up the whole code himself?

 

Опрос по активной лексики.

Работа над лексикой. Task 1.

Обсуждение текста Task 3.

Грамматика:

Грамматический тест на времена систем Simple, Continuous, Perfect, Perfect-Continuous.

Обсуждение:

Comment on the statements:

History is a version of the past events that people have decided to agree upon.

The heart of a statesman must be in his head.

 

Downfall and Abdication.

Обсуждение текстов, выработка навыков свободной устной речи:

What is your judgment about Napoleon as a historical figure?

How did he come to power?

Speak about his victories. Was he genius?

 

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Выучить лексический и грамматический материал, представленный на занятии.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

3. Составить диалог-обсуждение изученного на занятии текста.

Форма контроля:

· Письменная проверочная работа по лексике и грамматике урока

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе обсуждения указанной темы

· Проверка выполнения письменного задания

Практическое занятие 10

Тема: The study of Crime.

Обсуждение:

· What is criminology in your opinion? Is it vital for the case study?

· What is your understanding of the following words – misconduct, sin, violation of the law? Give examples.

· What is a crime? Do we need any differentiation between kinds of crimes?

· What kinds of crime do you know? Give examples.

 

Разбор текста на стр. 30 Just English.

Формирование активного словаря урока (Unit 1 Chapter II Just English).

 

Обсуждение:

· What steps can society take to cope with crime?

· What methods and techniques are applied in criminology?

 

Устный опрос активной лексики урока (Unit 1 Chapter II Just English)..

Обсуждение текста урока (Unit 1 Chapter II Just English). Task 5 стр. 32.

Работа над активной лексикой:

Task 2, стр.31, task 4 стр. 32.

Обсуждение:

· In what spheres of life can criminology find a useful application?

 

Работа над активной лексикой.

Task 3 стр. 31

Текст Cesare Lombroso.

Формирование активного словаря урока (Unit 1 Chapter II Just English).

 

Обсуждение:

· Try to give a definition to the world crime. (CRIME is an act or the commission of an act that is forbidden or the omission of a duty that is commanded by a public law and that makes the offender liable to punishment by the law.)

· Name as many crimes as you can remember.

 

Обсуждение текста Cesare Lombroso.

Task 8 стр. 34.

Устный опрос активной лексики урока (Unit 1 Chapter II Just English)..

Работа над активной лексикой урока (Unit 1 Chapter II Just English). Task 7 стр. 34.

 

Обсуждение:

· What was Lombroso’s contribution to the development of penal system?

 

Работа над активной лексикой урока (Unit 1 Chapter II Just English).:

Перевод с русского на английский Task 9 стр. 34.

 

Comment on the following phrase:

Thieves respect property; they merely wish the property to become their property that they may more perfectly respect it.

Работа над активной лексикой урока (Unit 1 Chapter II Just English).:

Task 1 стр. 37.

 

Грамматика:

Повторение Past Simple Past Continuous.

Артикль.

 

Обсуждение:

· What reasons do you think a crime could have?

· What can cause a crime?

· Does psychology play an important role in case study? Why?

 

Разбор контрольной работы предыдущего занятия.

Разбор текста на стр. 39.

Формирование активного словаря урока (Unit 3 Chapter II Just English).:

Грамматика: Повторение времен группы Perfect Continuous.

Present Perfect Continuous.

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Повторить изученный лексико-грамматический материал.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

Форма контроля:

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе работы по вышеуказанной теме.

· индивидуальный и фронтальный опрос

Практическое занятие 11 *

Тема: The causes of crime. Punishment.

Treatment of criminals.

Тестирование 40мин

 

Обсуждение:

· What is the relationship between the mental and emotional state of a person and his or her inclinations to crime?

· What are the latest views on the causes of crime?

 

· Comment the idea: “All criminals are perverse people!”

 

Работа над активной лексикой урока (Unit 3 Chapter II Just English).:

Перевод с русского на английский Task 6 стр. 42

 

· How did criminological theories develop?

 

Notorious criminals: Cain, Brutus, Alessandro Cagliostro, Butch Cassidy and Sundance Kid.

Тексты на стр. 221-223 Just English

2. Who were they?

3. What are they famous for?

4. What made them become criminals?

5. Can you explain their criminal dids from psychological point of view?

6. Why are the stories about them so popular, if they were criminals?Грамматика:

Повторение времен группы Perfect Continuous.

Future Perfect Continuous.

Тема: Punishment.

 

Обсуждение:

· What do psychiatric and case-study methods imply?

· Describe preventive approach.

 

Обсуждение основного текста урок (Unit 6 Chapter II Just English).а.

Опрос активной лексики.

Работа над активной лексикой.

Task 3, 4 стр. 51

· The emotional problems of convicts should be given special consideration.

· In recent years public has demanded longer and hasher sentences for offenders.

Работа над активной лексикой.

Task 5, 6 стр. 52

Разбор и обсуждение настоящих криминальных дел, рассмотренных в учебнике (стр. 53):

Manslaughter,

Crime of passion,

Murder.

1 Was justice done?

2 If you were the judge, what other facts and circumstances would you like to know?

3 If you were the judge, would you give a different sentence?

4 How would you have felt if you had been the defendant?

 

 

Тема: Treatment of criminals.

Обсуждение:

· The emotional problems of convicts should be given special consideration.

· In recent years public has demanded longer and hasher sentences for offenders.

 

 

Работа над активной лексикой.

Task 5, 6 стр. 52

Разбор и обсуждение настоящих криминальных дел, рассмотренных в учебнике (стр. 53):

Manslaughter,

Crime of passion,

Murder.

1 Was justice done?

2 If you were the judge, what other facts and circumstances would you like to know?

3 If you were the judge, would you give a different sentence?

4 How would you have felt if you had been the defendant?

Обсуждение:

· Everyone deserves a second chance

· Justice is nothing unless it is tempered with mercy.

 

Повторение активной лексики.

Разбор и обсуждение настоящих криминальных дел, рассмотренных в учебнике (стр. 54):

Assault,

Shop-lifting,

Fraud.

1 Was justice done?

2 If you were the judge, what other facts and circumstances would you like to know?

3 If you were the judge, would you give a different sentence?

4 How would you have felt if you had been the defendant?

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Выучить лексический и грамматический материал, представленный на занятии.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

3. Прочитать и перевести текст “ Treatment of criminals ”. Поставить к нему 10 вопросов различного типа.

Форма контроля:

· Письменная проверочная работа по лексике и грамматике урока

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе обсуждения указанной темы

· Проверка выполнения письменного задания

 

Практическое занятие 12*

Тема: Capital Punishment: history. Capital Punishment: for and against.

 

Обсуждение:

· Describe the current attitude to the following problems:

International terrorism,

Drugs.

 

Работа над активной лексикой урока (Unit 7 Chapter II Just English)..

Task 5 стр. 58.

Обсуждение проблемы смертной казни в разные времена:

What’s your personal understanding of the following famous statements?

Give historian examples, use the active vocabulary.

 

“Let the punishment fit the crime”

– Those who steal should be deprived of their property, … those who kill should be deprived of their own lives!...

- We can not accept fixed punishments for crimes. Circumstances should be taken into account.

 

“The primary purpose of the punishment which society inflicts is to redress the disorder caused by the offence”.

 

Обсуждение:

· Describe the current attitude to the following problems:

Artificial intelligence,

Political correctness.

 

Работа над активной лексикой урока (Unit 7 Chapter II Just English)..

Перевод с русского на английский.

Task 3 стр. 57.

Обсуждение проблемы смертной казни в разные времена:

What’s your personal understanding of the following famous statements?

Give historian examples, use the active vocabulary.

 

“An eye for an eye and a tooth for a tooth!”

 

- We should admit this Biblical principle. It is eternal!

- This is a cruel pre-Christian spirit of revenge. We are civilized now- let’s give it up and be humane!

 

“It is much more prudent to acquit two persons, though actually guilty, than to pass a sentence of condemnation on one that is virtuous and innocent.”

 

Обсуждение:

· Comment the statement:

“ Whosoever sheds man’s blood, by man shall his blood be shed”.

 

European Prison Rules (1990s) стр. 208 Just English.

Чтение, перевод.

Ответы на следующие вопросы:

1 Were these rules fair?

2 What kind of accommodation did they provide?

3 How should personnel treat the prisoners?

4 Could prisoners complain?

5 How was the discipline maintained?

6 Could prisoners get education if they wanted?

7 How was life prisoners treated?

Грамматика:

Грамматический тест на сослагательное наклонение.

Обсуждение:

· Comment the statement:

“ Murder is always a mistake… One should never do anything that one cannot talk about after dinner”.

Тема: Capital Punishment: for and against.

Обсуждение:

· Comment the statement:

“The pain of the penalty should outweigh only slightly the pleasure of success in crime”.

 

Разбор контрольной работы предыдущего занятия.

Разбор текста на стр. 60 (Just English).

Формирование активного словаря урока (Unit 8 Chapter II Just English

 

Обсуждение:

· Comment the statement:

“An evil deed is not redeemed by an evil deed of retaliation.’

 

Обсуждение основного текста урока (Unit 8 Chapter II Just English)..

Task 2 стр. 62.

Опрос активной лексики.

Работа над активной лексикой.

Task 1 стр. 62

 

Обсуждение:

· Comment the statement:

“Whosoever sheds man’s blood, by man shall his blood be shed.”

 

Опрос пересказа основного текста урока (Unit 8 Chapter II Just English)..

Работа над активной лексикой урока (Unit 8 Chapter II Just English)..

Обсуждение:

· Comment the statement:

“We shouldn’t be blinded by emotional arguments: glorification of criminal on screen, etc., irrelevant.”

 

Работа над активной лексикой урока (Unit 8 Chapter II Just English)..

Перевод с русского на английский.

Task 4 стр. 63.

Обсуждение фактов и текстов на стр. 64

Barbarity,

Deterrence.

 

Обсуждение:

· Comment the statement:

“Crime can only be drastically reduced by the elimination of social injustices – not by creating so-called “deterrents” when the real problems remain unsolved.”

· Comment the statement:

“There is no room for capital punishment in a civilized society”.

 

Работа над активной лексикой урока (Unit 8 Chapter II Just English)..

Task 6 стр. 65.

Обсуждение общих идей по теме, представленных в упражнение. Студенты должны продемонстрировать умение пользоваться активной лексикой, не только данного урока.

Форма контроля:

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе работы по вышеуказанной теме.

· индивидуальный и фронтальный опрос

Экзамен

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: