Раздел 2. Грамматика и лексика

  1. Выберите правильный вариант ответа.

1. … does it take you to get to school?

a) How long                b) How much        c) How many         d) What

 

2. Did you hear … news?

a) the latest                           b) the last             c) the late             d) the latter

 

3. We’d better not … them here again.

a) ask                          b) to ask                c) asked                d) to be asked

 

4. If you … not mind, I’d rather go now.

a) do                           b) are                    c) going                 d) does

 

5. It all depends … you.

a) of                            b) from                         c) on                      d) out of

 

6. If I … Britain, I’ll meet my pen-friends.

a) will visit                              b) visit                   c) visited               d) visits

 

7. You shouldn’t … to people.

a) to talk                     b) talk                   c) talked                d) tell

 

8. Big Ben is worth ….

a) saw                         b) see                    c) seeing               d) seen

 

9. In the 15th century there … a series of wars in England, which were called the Wars of the Roses.

a) was                         b) had been          c) has been           d) were

 

10. The British people … to be the world’s greatest tea drinkers.

a) consider                             b) considered       c) are considered d) is considered

4. Вставьте слова, соответствующие смыслу данных предложений.

 

Christmas political important
Independence religious  

 

       Among the patriotic holidays in the USA are: Labour Day, Veterans’ Day, Columbus Day, and Thanksgiving.

(1) ___ holidays include Washington’s Birthday, Lincoln’s Birthday and (2) ___ Day. Many Americans think of two (3) ___ holidays – Easter and (4) ___ - as the most (5) ___ celebrations of the year.

 

Раздел 3. Монологическое высказывание по теме «Иностранные языки».

You are going to give a talk about foreign languages.

Remember to say:

• why lots of people learn foreign languages nowadays;

• why you have chosen to do the English exam this year;

• what you did to prepare for your English exam.

You have to talk continuously.

Вариант 7

Инструкция по выполнению работы:

Письменная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из двух разделов:

Раздел 1 (задание по чтению) включает 2 задания, которые позволят оценить понимание прочитанного текста:

· Тест на установление соответствий между заголовками и текстом.

· Тест на установление соответствия приведенных утверждений прочитанному тексту (True / False / Not stated).

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 1 - 40 минут.

Рекомендации:

 К заданию 1:

- прочитайте сначала заголовки, затем текст;

- вам не нужно понимать каждое слово в тексте, а только основной смысл и более точно те части текста, которые отражены в заголовках;

- в тексте найдите фрагменты, к которым относится каждый из заголовков (это может быть одно слово, выражение, целое предложение или абзац);

- определите абсолютно неверные ответы;

- отметьте верный ответ и проверьте его правильность в тексте;

- теперь подставьте все заголовки и проверьте, сохраняется ли целостность текста и соответствует ли они содержанию абзацев.

 

К заданию 2:

- выполняя задания, всегда сначала читайте вопрос или задание и только потом текст;

- найдите в тексте то место, которое соответствует каждому вопросу;

- очень важно провести различие между фактами и мнениями, приведенными в тексте;

- намерения автора могут быть выражены прямо или нет, поэтому постарайтесь уловить скрытый смысл, если он есть.

Раздел 2 (задание по грамматике и лексике) включает 2 задания, которые позволят проверить уровень лексико-грамматических знаний, умений и навыков по изученным темам:

· Тест на употребление правильных грамматических форм.

· Задание на восстановление в тексте пропущенных слов. Это задание для проверки словарного запаса и правильности употребления слов и устойчивых выражений; грамматики и понимания структуры предложения и / или текста. Это могут быть отдельно взятые предложения или связанный текст.

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 2 - 35 минут.

Рекомендации:

 К заданию 3:

- внимательно прочитайте предложение, определите по обстоятельствам времени или по имеющимся глагольным формам, в каком времени написано предложение;

- подумайте, какую форму глагола имел в виду автор личную, инфинитив, герундий или причастие;

- посмотрите, нужна ли вам форма активного или пассивного залога;

- и только после этого окончательно выберите нужную для этого предложения форму глагола;

- при изменении прилагательного или наречия, посмотрите, есть ли в предложении сравнение или это превосходная степень, подсчитайте количество слогов, подумайте, не является ли это слово исключением, только после этого выберите нужную форму;

- при изменении существительного по соседнему глаголу или другим местоимениям определите, в каком числе (единственном или множественном) употреблено оно в предложении;

- при выборе предлога вспомните значение предлога, только после этого выберите нужное слово.

 

К заданию 4:

- сначала прочитайте весь текст, чтобы понять его основной смысл;

- обратите внимание на слова, которые стоят непосредственно перед и за пропуском, и подумайте:

а) какая часть речи должна быть в пропуске (существительное, глагол, предлог, союз и т.д.);

б) является ли слово, которое нужно вставить, частью устойчивого выражения или фразы;

в) является ли это слово частью фразеологической единицы;

- убедитесь в том, что слово, которое вы вставили, логически и грамматически вписывается в текст;

- проверьте правильность написания вставленных слов.

 

Устная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из одного раздела - монологическое высказывание по заданной теме.

Рекомендации:

К разделу 3:

- Продумайте, о чем будете говорить, опираясь на план.

- Будьте готовы рассказать монолог на заданную тему в течение 2 минут.

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 3 - 15 минут.

Раздел 1. Чтение

1. Прочитайте тексты (1-6) и установите их соответствие рубрикам. Каждая рубрика соответствует только одному тексту, при этом одна из них лишняя.

 

A. School News B. TV Programme C. Political News D. Arts News E. Health F. Crime News G. Weather Forecast H. Guide to Etiquette 1.A lot of cloud across the country, with large areas of thick mist or fog: the fog particularly thick in hillier districts. Rain across some parts of Scotland & Northern England; patchy drizzle elsewhere.   2.The 120 Belgian, Swedish and British youngsters took part in an activity day at the European Environment Department’s headquarters in Brussels to boost their awareness of environmental issues and to make them “good ambassadors” for the environment.   3.The Health Education Authority has published guidance for schools to help them eradicate smoking from their premises, which includes appointing a working party of staff to develop a formal policy on smoking. As a contribution to cutting the number of young smokers, the HEA wants all schools to ban teachers, parents, governors or adult visitors from smoking on school premises.   4.Daily vitamin E pills may increase the risk of coughs, colds and chest infections in elderly people, a study of 652 people has found. The findings from a Dutch trial were reported in the Journal of the American Medical Association.   5.As a child, Helen McCrory was a tomboy who refused to wear girl’s clothes and who gave another girl a black eye at school. Now, as she starts in Channel 4’s wonderful adaption of Anna Carenina, the 31-year-old actress is about to be seen as one of the most feminine and passionate heroines in literature.   6.Introductions need to be done speedily, accurately and politely. As a general rule of thumb: men are introduced to women and juniors to their elders.   7. 8.0 TATE MODERN: the stories behind some of the new gallery’s most popular and ironic works, including Picasso’s Weeping Women and The Red Studio by Henry Matisse. 8.45 BBC NEWS; WEATHER 9.0 STAR TREK: VOUYAGER: See film guide (4465) 9.45 MASTERCHEF 2002: Culinary competition  

2. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

 

When I got back to the reservation, my family wasn’t surprised to see me. There is an old Indian poet who said that Indians can reside in the city, but they can never live there. That’s as close to truth as any of us can get. Mostly I watched television. For weeks I switched TV programs, searched for answers in the game shows and soap operas. My mother would circle advertisements about job in red and hand the paper to me.

‘What are going to do with the rest of your life?’ she asked.

‘Don’t know,’ I said. But I was special, a former college student, a smart kid. I was one of those Indians who was supposed to succeed, to rise above the rest of the reservation like an eagle.

For a few months I didn’t even look at the advertisements my mother circled, just left the newspaper where she had set it down. After a while I got tired of television and started to play basketball again. I’d been a good player in high school, nearly great, and almost played at the college I attended for a short time. But I’d been too out of shape from drinking and sadness to be good again. Still I liked the way the ball felt in my hands and the way my feet felt inside my shoes.

At first I just shot baskets by myself. It was selfish, and I also wanted to learn the game again before I played against anybody else. Since I had been good before and embarrassed some tribal members, I knew they would want to take revenge on me. Forget about the cowboys against Indian business. The most intense competition on my reservation is Indians against Indians.

 

1. The story-teller was very passive for some time.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

2. The story-teller never studied.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

3. The story-teller served in the army.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

4. The story-teller felt he was no more a strong player.

1) True                  2) False                 3) Not stated


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: