Раздел 2. Грамматика и лексика

  1. Выберите правильный вариант ответа.

 

1. I am right, ___ I?

a) am not              b) don’t                             c) aren’t                d) am

2. The palace ___ to public in 1990.

a) has been opened b) is opened         c) was opened                  d) opened

3. I can’t buy this watch, ___ too expensive.

a) they are            b) them are        c) these are           d) it is

4. In the South ___ very hot in summer.

a) it is                    b) there is             c) is                        d) is it

5. ___ any furniture in the room?

a) Are there          b) There is             c) Is there              d) There are

6. We will still be here ___ summer.

a) in                      b) on                      c) at                       d) to

7. Last summer it ___ almost every day.

a) rains                             b) rained               c) is raining           d) was raining

8. I can’t say ___ I liked the film very much.

a) than                             b) what                             c) that                   d) then

9. Modern English began ___ the fifteenth century.

a) at                      b) by                      c) from                              d) in

10. Who ___ by?

a) TV was invented b) invented TV                  c) was TV invented d) did invent TV

4. Вставьте слова, соответствующие смыслу данных предложений.

decorated main Easter
excitement favourite  

Most schools and colleges are closed for a week in spring at (1) ___. The holiday takes place each year sometime between March 22 and April 25. during this holiday many homes are (2) ___ with white lilies. In many cities, families dressed in their new spring clothes walk down the (3) ___ street in an “Easter Parade”. For children, Easter brings the (4) ___ of the mythical Easter rabbit, who hides coloured eggs for them to find.

One of the most (5) ___ holidays in America is Christmas, of course. People celebrate the birth of Christ on this day.

 

Раздел 3. Монологическое высказывание по теме «Интернет»

You are going to give a talk about the Internet.

Remember to say:

• why today’s teenagers use the Internet so much;

• how the Internet makes long-distance communication easier;

• what dangers teenagers can face when they use the Internet.

You have to talk continuously.

 

Вариант 9

Инструкция по выполнению работы:

Письменная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из двух разделов:

Раздел 1 (задание по чтению) включает 2 задания, которые позволят оценить понимание прочитанного текста:

· Тест на установление соответствий между заголовками и текстом.

· Тест на установление соответствия приведенных утверждений прочитанному тексту (True / False / Not stated).

Рекомендуемое время на выполнение раздела 1 - 40 минут.

Рекомендации:

 К заданию 1:

- прочитайте сначала заголовки, затем текст;

- вам не нужно понимать каждое слово в тексте, а только основной смысл и более точно те части текста, которые отражены в заголовках;

- в тексте найдите фрагменты, к которым относится каждый из заголовков (это может быть одно слово, выражение, целое предложение или абзац);

- определите абсолютно неверные ответы;

- отметьте верный ответ и проверьте его правильность в тексте;

- теперь подставьте все заголовки и проверьте, сохраняется ли целостность текста и соответствует ли они содержанию абзацев.

 

К заданию 2:

- выполняя задания, всегда сначала читайте вопрос или задание и только потом текст;

- найдите в тексте то место, которое соответствует каждому вопросу;

- очень важно провести различие между фактами и мнениями, приведенными в тексте;

- намерения автора могут быть выражены прямо или нет, поэтому постарайтесь уловить скрытый смысл, если он есть.

Раздел 2 (задание по грамматике и лексике) включает 2 задания, которые позволят проверить уровень лексико-грамматических знаний, умений и навыков по изученным темам:

· Тест на употребление правильных грамматических форм.

· Задание на восстановление в тексте пропущенных слов. Это задание для проверки словарного запаса и правильности употребления слов и устойчивых выражений; грамматики и понимания структуры предложения и / или текста. Это могут быть отдельно взятые предложения или связанный текст.

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 2 - 35 минут.

Рекомендации:

 К заданию 3:

- внимательно прочитайте предложение, определите по обстоятельствам времени или по имеющимся глагольным формам, в каком времени написано предложение;

- подумайте, какую форму глагола имел в виду автор личную, инфинитив, герундий или причастие;

- посмотрите, нужна ли вам форма активного или пассивного залога;

- и только после этого окончательно выберите нужную для этого предложения форму глагола;

- при изменении прилагательного или наречия, посмотрите, есть ли в предложении сравнение или это превосходная степень, подсчитайте количество слогов, подумайте, не является ли это слово исключением, только после этого выберите нужную форму;

- при изменении существительного по соседнему глаголу или другим местоимениям определите, в каком числе (единственном или множественном) употреблено оно в предложении;

- при выборе предлога вспомните значение предлога, только после этого выберите нужное слово.

 

К заданию 4:

- сначала прочитайте весь текст, чтобы понять его основной смысл;

- обратите внимание на слова, которые стоят непосредственно перед и за пропуском, и подумайте:

а) какая часть речи должна быть в пропуске (существительное, глагол, предлог, союз и т.д.);

б) является ли слово, которое нужно вставить, частью устойчивого выражения или фразы;

в) является ли это слово частью фразеологической единицы;

- убедитесь в том, что слово, которое вы вставили, логически и грамматически вписывается в текст;

- проверьте правильность написания вставленных слов.

 

Устная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из одного раздела - монологическое высказывание по заданной теме.

Рекомендации:

К разделу 3:

- Продумайте, о чем будете говорить, опираясь на план.

- Будьте готовы рассказать монолог на заданную тему в течение 2 минут.

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 3 - 15 минут.

Раздел 1. Чтение

1. Прочитайте тексты (1-6) и установите их соответствие рубрикам. Каждая рубрика соответствует только одному тексту, при этом одна из них лишняя.

 

A. Beauty B. Political News C. Mass Media D. Health E. History F. Geography G. Biography 1.Roald Dahl was born in 1916 in Wales of Norwegian parents. He was educated in England before starting work for the Shell Oil Company in Africa. He began writing during the 2nd World War.   2.The United States proper stretches across North America from the Atlantic Ocean in the east to the Pacific Ocean in the west, from Canada in the north to Mexico, the Gulf of Mexico, and the Gulf of California in the south.   3.Critics consider that TV really plays a role in making our children violent. But at least one media outlet is working to help teens turn away from aggression. Court TV has developed a program to teach children how to react to violent and reckless behaviour.   4.Research has shown that severe episodes of sunburn during childhood can lead to a greater risk of skin cancer in later years. But even if you want to protect your child from the sun’s rays, it’s no fun having to constantly interrupt their game on the beach.   5.The rebels, led by Wat Tyler and John Ball, a clergyman, marched to London, captured the Tower with the help of Londoners, killed the Archbishop of Canterbury and the Lord Chancellor.   6.Once, being beautiful meant being tall, thin, young, white and blond. These days our vision of female beauty has expanded to include all hues, shapes, ages, and sizes. Consider some of the celebrities of the late nineties: Jennifer Lopez, Sophia Loren and Camrym Manheim.  

2. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

 

Our spaceship has reached the Moon; the landing was quite normal. Now the three members of our crew will be able to rest for two weeks or so. We can sleep, talk, drink and go sightseeing on the Moon. Perhaps we shall even take a trip down to Earth.

Then we will go back into space again. We shall make trips to Mars, or Venus, or Mercury. I have made such interplanetary flights for fifteen years already. Our spaceship carries a cargo of food and machines to one planet and a cargo of minerals to another. We, spacemen, are just interplanetary truck drivers.

When Dumarest, French and I were walking towards the exit of reception, Dumarest said: “Do you think the old man will meet us as usual?”

“I think so,” said French. “He will meet us… if he isn’t dead. What do you think, Frank?” I didn’t answer.

“We see him after every trip. I’m sure he is waiting for us by the exit as usual. Oh, yes, here he is, just the same as always.”

He was right. Thorne was standing by the exit of the reception. He was very thin and very old. His hair was white and his eyes were like the eyes of a lost dog.

The old man looked at me as I went into the medical office for a radiation check. He was still standing there when I left the medical office and then went to another office to give the clerk the ship’s papers.

He looked with those eyes of a lost dog at every man who landed on the Moon… Most people paid no attention to him. Some invented different stories about him. I was the only man who knew just why he always stood there looking at the faces of the people who landed on the Moon. He was waiting for his son.

Tony Thorne was young, brave, with a dream in his heart. His dream was to become a spaceman. His mother was dead. His father didn’t give him permission to enter Space School. He didn’t want Tony to become a spaceman, - he was afraid to lose him. So young Tony had stolen all the money he could from his father and had run away from home. That was all the story. A simple sixteen-year-old story.

 

1. The author is a space truck driver.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

2. Thorne was waiting for them because he wanted to know about the political situation on the Earth.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

3. Tony’s mother died when he was sixteen.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

4. Only the author knew Thorne’s story.

1) True                  2) False                 3) Not stated


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: