Unit 4 Education; Relatives; Comparing; Walking Directions

(Директор летней школы для взрослых приветствует членов группы) ДР - Доброе утро всем! Большое вам спасибо за то что вы пришли в нашу летнюю школу для взрослых. У вас будут те же классы что и у большинства старшеклассников. A – В какие классы ходят учащиеся школы для старшеклассников? K - От девятого до двенадцатого классов. A - Это государственная или частная, или приходская школа? ДР - Это, безусловно, государственная школа. Б – Система воспитания и образования состоит из яслей для младенцев от 0 до 1 года, детских садов для малышей от 1 года до 3 лет, дошкольных заведений для детей от 3 до 5 лет. Затем идут начальные школы для учащихся с 1 по 6й классы или учащихся с 6ти до 11 лет; средние школы или школы для младших старшеклассников для учащихся 7 и 8 классов или учащихся от 12 до 13 лет. И, наконец, школы для старшеклассников для учащихся от 9 до 12х классов или учащихся от 14 до 18-лет. Американская система похожа на нашу британскую систему. Ж - Что есть у американцев для тех, кто окончил школу, и для взрослых? K - Есть местные колледжи или 2х годичные колледжи; 4х годичные колледжи и университеты. И - Я знаю, что многие иммигранты предпочитают учиться в двухгодичных колледжах. Почему? К – Потому что правительство штата оказывает финансовую помощь и выплачивает пособие на обучение. ВЖ - Это правильно. Например, моя жена получила 2100 долларов за осенний семестр и такую же сумму денег за весенний семестр. ДК - Они платят вам только после того, как вы прожили год или более в Калифорнии и если у вас низкий доход. И – Платите ли вы двухгодичному колледжу, если вы прожили менее чем год, или ваши доходы высокие? В - Да. Но вы платите очень мало, около 60 долларов за зачётную единицу. Э - Что такое зачётная единица? K – Зачётная единица - это наименьшее возможное количество учебных часов. Обычно это 20 часов. Обычно занятия состоят из трёх зачётных единиц и длятся один семестр: 2 часа в день 2 раза в неделю 4 месяца. И - Можете ли вы получить какую-то степень в колледже? КС - Конечно, можете. Вы можете получить степень младшего специалиста. Для получения степени бакалавра необходимо окончить 4 годичный колледж или университет. Для получения степени магистра надо учиться 6 лет. М - Есть ли профессионально-технические училища или школы подготовки к профессии? Б - Да, есть. Занятия там обычно длятся один семестр. Но не всегда. А - Какие предметы у учащихся школы для старшеклассников? ДР - У них есть история США, мировая история, правительство США и гражданство (обществоведение). Х – Это так называемые общественные науки. Б – У них также есть математика, естественная наука, музыка, физическое воспитание, или физра. Г - Из каких предметов состоит естественная наука? T - Она состоит из географии, физики, химии и биологии. Б – У них также есть литература, английский язык для студентов,у которых он не родной, иностранные языки; часто это - французский и испанский. Э - Есть ли у них искусство и ремёсла? КС - Да. У них есть искусство и труд, или занятия в мастерских. Э - Откуда вы это знаете? КС - Я живу в Мексике, но я учился в США Ж - Каковы основные предметы? КС - Это - математика, английский язык, история и наука. Все остальные - это факультативные предметы (предметы по выбору ученика). Э - Как студент выбирает предметы, которые ему нужны? Б - Есть консультанты, которые консультируют студентов и помогают им. Х - Я знаю, что математика подразделяется на алгебру, геометрию, тригонометрию и арифметику. С - Сложение, вычитание, умножение и деление относятся к математике. Х - В геометрии рассматриваются круги, квадраты, треугольники, прямоугольники, эллипсы и овалы другие фигуры. С -Тригонометрия имеет дело с объёмами, такими как: цилиндры, кубы, конусы, пирамиды и шары. Г - Я ненавижу математику! У нас она будет? T - Будет. Кстати, я люблю математику. Я обожаю математику. Я восхищаюсь математикой. Мне нравится решать задачи и делать вычисления. M – У нас будет естественная наука, не правда ли? С - Да. Мы будем делать опыты, наблюдать природу, и записывать результаты. ДР - Перед тем как вы заполните заявления, госпожа Кэйт Уиллингтон, наш заместитель директора покажет вам школу и ознакомит вас с планом эвакуации в случае чрезвычайной ситуации, который обычно находится на стене у двери в каждом классе, если вы не возражаете. Г - Мы не возражаем. Но перед тем как мы выйдем из офиса, могу я вам задать один вопрос? Это фотография вашей семьи на вашем столе? ДР - Да. Это фотография всей семьи Адамсов в доме наших мамы и папы, сделанная на прошлом дне благодарения. Т - А кто эти симпатичные мальчик и девочка? Это ваши сын и дочь? ДР - Нет. T - Да ну! Они похожи на вас! Это мои племянник и племянница, дети сестры моей жены и моего свояка. Характером они пошли в моего отца их деда. Моей маме нравятся внуки. Она любит и обожает своих внуков.   Б - Эти дети не похожи ни на кого в вашей семье.   ДР - Это пасынок и падчерица моей двоюродной сестры. Дети ее мужа. Это его второй брак. Он вдовец.   К - Кто самый добрый в вашей семье? ДР - Дайте мне подумать. Моя тетя Ева добрая. Мой дядя Джон добрее. Мой племянник Стивен гораздо добрее, а мои братья и сестры самые добрые. Ж - А кто самый талантливый в вашей семье? ДР - Моя теща талантливее, чем я. Моя двоюродная сестра Елизавета намного талантливее. Мои братья и сестры самые талантливые. А - Спасибо. Мы можем выходить. ДР – Пожалуйста, госпожа Кэйт Уилмингтон, когда вы выйдите из здания, поверните налево и идите прямо до главного спортзала, вы будете проходить кафетерий справа от вас. Зайдите в спортзал и пройдите через него и выйдите на стадион. Когда вы будете возвращаться, пройдите вдоль вверх по аллее к библиотеке, потом пройдите через площадь перед библиотекой и зайдите в учительскую. Там они заполнят заявления. ЗД - Наша столовая часто используется как спортзал. Мы сдвигаем обеденные столы и скамейки к стенам, когда мы проводим здесь ФВ (физру). Обычно учебные классные комнаты смежных предметов находятся в одном здании. В середине здания находится комната для учителей. Г – Это - спортзал? ЗД - Да. Комплекс состоит из тренажерного зала, танцевального зала, основного и вспомогательного спортзалов, раздевалок для мальчиков и девочек с ящиками для вещей и душами. T - Это стадион? ЗД - Да. Здесь мы играем в американский и европейский футбол. Г - Трибуны из алюминия? T – Беговая дорожка из специальной резины? ДР - Да. Также у нас есть теннисные корты, бассейны и несколько бейсбольных полей.   Ж - Ваши школьные команды в основном побеждают или проигрывают? ДР – По разному. Теперь пойдемте к административному офису. Это офис заместителя директора. Наш замдиректора отвечает за поведение. Если у вас плохое поведение, учитель напишет рапорти отправит вас сюда, или в КДП (в комнату для провинившихся). ДК – Госпожа зам. директора шутит. Не слушайте ее.   (В комнате для учителей) ВЖ - Вот бланки заявлений, которые необходимо заполнить. Напишите разборчиво ваши личные данные, включая дату рождения, место рождения, номер социального страхования и распишитесь в графе№ 18, озаглавленной "подпись". ДР - Мои поздравления. С этого момента Вы наши студенты. Так что завтра ваша обыденная жизнь поменяется. A - В какое время мы будем подниматься с постели? Ж - Мы будем просыпаться в 6 утра и вставать в 6.05 утра. И - Потом я буду принимать душ, одеваться, завтракать, пить чай и ехать в школу. T – Вы имеете в виду, что ваши гостеприимные хозяева будут подвозить вас до школы? М - В школе, мы будем задавать вопросы и отвечать на них, работать в группах, разделяя обязанности и помогая партнерам, не правда ли? Э - Да. Некоторые из нас будут раздавать и собирать задания. M - Какие задания будут у нас? Э - Лёгкие, такие как заполнить пробелы, обвести правильный ответ, вычеркнуть неправильное слово, найти соответствия, исправить ошибки, и расставить слова в нужном порядке. С - Если мы будем работать вместе, мы будем осуществлять мозговой штурм и обсуждать проблемы, чертить графики и рисовать картинки. Х - Мы будем читать, повторять, копировать и подчёркивать. T - Что касается меня, то я уже с нетерпением жду когда занятия закончатся. Г  - Почему? КС - Чтобы вернуться домой, пообедать, сделать домашнее задание, и отдохнуть (расслабиться). И - Что ты имеешь ввиду когда говоришь отдохнуть (расслабиться)? КС - Посмотреть телевизор, почитать газеты, и пойти спать. И - Зачем? КС - Чтобы проснуться в 6 часов, сделать зарядку, сесть на автобус, который идёт в школу. (The principal of summer school for adults greets the members of the group) P -Good morning, everybody! Thank you very much for coming to our summer school for adults. You will have the same classes as most of the high school students have. A- What grades are high school students?   K- They are nine to twelve grades. A- Is this a public, or a private, or a parochial school? P – It certainly is a public school. B- The system of care and education consists of nurseries for 0 to 1 year-old babies, kindergartens for 1 to 3 year-old toddlers, and preschools for 3 to 5 year-old children. Then there come elementary schools for grades 1 to 6 or for 6 to 11 year-old kids; middle schools or junior high schools for grades 7 and 8 or ages 12 to 13. And finally, there come high schools for grades 9 to 12 or 14 to 18 year-old students. American system is like our British system.   J–What do the Americans have for those who graduated from schools and for adults? K – There are community colleges, or 2 year colleges, 4 year colleges, and universities. I – I know that a lot of immigrants prefer to study at the community colleges. Why? K- Because the state government provides financial aid and pays scholarships.   V –That is correct. For example, my wife received 2100 dollars for a fall semester and the same amount of money for the spring semester. DC - They pay you only after you lived a year or more in California and your income is low.   I- Do you pay to a community college if you lived less than a year or your income is high? V - Yes, you do. But you pay very little, about 60 dollars per unit. E – What is a unit? K – A unit is the smallest possible class. It usually lasts 20 hours. Usually classes are three units and last a semester: 2 hours a day, 2 times a week for 4 months.   I – Can you get a degree in a community college? C- Sure you can. You can receive an associate degree. To receive a bachelor’s degree, you must graduate from a 4 year college or a university. To receive a master’s degree, you have to study 6 years.  M - Are there any vocational schools or trade schools?      B – Yes, there are. The classes there usually last only one semester. But it depends. A - What classes do the high school students have? P - They have the US History, World History, US Government, and Citizenship.   H - These are so-called social sciences. B - They also have Mathematics, Science, Music, and Physical Education or P. E. G – What does science include? T – It includes Geography, Physics, Chemistry, and Biology. B – They also have Language Arts, English Language Development for ESL students, and Foreign Languages, often French and Spanish. E- Do they have Arts? C – They do. They have Arts and Industrial Arts, or Shops. E – How do you know? C - I live in Mexico, but I studied in the USA. J – What are the core subjects? C- They are Math, English, History, and Science. All the rest are elective subjects.   E - How does a student choose the subjects she or he needs? B - There are counselors who consult the students and help them. H - I know that Math is subdivided into Algebra, Geometry, Trigonometry, and Calculus. S – Math stuff is additions, subtractions, multiplications, and divisions. H- Geometry deals with circles, squares, triangles, rectangles, ovals, ellipses, and other shapes. S- Trigonometry deals with solids, such as: cylinders, cubes, cones, pyramids, and spheres. G - I hate math! Will we have it? T – We will. By the way, I love math. I adore math. I admire math. I like to solve problems and do calculations. M – We will have science, won’t we? S – Yes, we will. We will do experiments, observe nature, and record the results. P – Before you fill out the applications, Mrs. Kate Willington, our Vice Principal, will show you around the school and get you acquainted with the emergency evacuation plan which is usually posted on the wall at the door of each classroom if you don’t mind. G - We don’t. But before we leave your office, may I ask you a question? Is this your family picture on your desk? P Yes, it is. This is the picture of the Adams family at our Mom and Dad’s home shot last Thanksgiving. T - Who are these good-looking boy and girl? Are they your son and your daughter? P - No, They are not. Why, they look like you! P - They are my nephew and my niece, my wife’s sister and brother in law’s children. They take after my dad, their grandfather, in character. My mother likes, loves, and adores her grandchildren. B - These kids do not look like anyone in your family. They are my cousin’s stepson and stepdaughter, her husband’s kids. This is his second marriage. He is a widow. K - Who is the kindest person in your family? Let me see. My aunt Eva is kind. My uncle John is kinder. My nephew Steven is much kinder and my siblings are the kindest. J - Who is the most talented in your family? P - My mother-in-law is more talented than I am. My cousin Elizabeth is much more talented. My siblings are the most talented. A - Thank you. We are ready to go. P - So, please, Mrs. Willington, when you go out of the building, first turn to the left and go straight ahead as far as the main gym. You will pass the cafeteria on your right. Go into the gym, then go through the gym, and go out into the stadium. When you go back, go up along the alley to the library, then go across the library square, and enter the teachers’ lounge. There they will fill out their applications.   VP – Our cafeteria is often used as a gym. We move lunch tables and lunch benches to the walls when we have P. E. here. Usually the classrooms of related subjects are in one building. There is a stuff lounge in the middle of the building.   G - Is this the gym? VP - Yes, it is. There is a weight room, dance rooms, main and auxiliary gyms, and rooms for boys and girls with lockers and showers.   T - Is this a stadium? VP – Yes, it is. We play football and soccer here.   G - Are the bleachers made of aluminum? T – Are the tracks made of special rubber? VP – They are. There are tennis courts, swimming pools, and some baseball fields as well.  J – Do your school teams mostly win or lose?   VP – It depends. Now let’s go to the administrative office. This is a vice principal office. Our vice principal is responsible for behavior issues. If your conduct is poor, the teacher will write a referral and send you here, or to OCS (on campus suspension) room. DС – Mrs. Vice Principal is kidding. Don’t listen to her. (In the teachers’ lounge) V - Here are the applications you need to fill out. Print your personal information including date of birth, place of birth, social security number and sign in the box 18 “Signature.”   P - My congratulations! You are our students now. So tomorrow your daily routines will change. A - What time will we get up?  J - We will wake up at 6 in the morning and get up at 6.05 in the morning. I – Then I will take a shower, get dressed, eat my breakfast, drink my tea, and drive to school. T – Do you mean you hospitable hosts will pick you up to school to drop you off there? M - In school, we will ask and answer questions and work in groups sharing duties and helping partners, won’t we? E - Yes, We will. Some of us will pass out and collect work sheets with assignments. M – What kind of assignments will we have? E- Easy ones: like, fill in the blanks, circle the correct answer, cross out the wrong word, match the items, correct the mistakes, and put the words in order. S - If we work together, we will brainstorm and discuss a problem and draw diagrams and pictures. H - We will read, repeat, copy, and underline.   T – As for me, I am looking forward to after school time already. G - Why? C – To come home, to have dinner, to do homework, and to relax. I - What do you mean to relax?   C – To watch TV, to read the paper, and to go to bed. I - What for? C - To wake up at 6 o’clock, to exercise, and to take bus to school.        

 

Verbs

greet consist of graduate from prefer study provide pay receive last depend include choose need consult help know subdivide deal with hate love adore admire like do calculation do experiment   observe nature   record the results fill out show get acquainted post приветствовать состоять из выпускаться из предпочитать учиться обеспечивать платить получать длиться зависеть включать выбирать нуждаться консультировать(ся) помогать знать подразделять иметь дело с ненавидеть любить обожать восхищаться нравиться делать подсчёты проводить эксперименты наблюдать за природой записывать результаты заполнять показывать знакомиться вывешивать mind move relate play win loose let be responsible behave conduct write send be kidding listen to print sign change getup wakeup take a shower getdressed drive mean pick up drop off ask answer work share   pass out collect    возражать двигать относиться играть побеждать проигрывать позволять отвечать за вести вести писать посылать дурачиться слушать печатать подписывать менять вставать просыпаться принимать душ одеваться вести машину иметь в виду подвозить сбрасывать спрашивать отвечать работать совместно использовать, (делать) раздавать собирать   fill in circle cross out match the  items correct the mistakes put the  words in  order brainstorm     discuss draw   diagram read repeat copy underline look forward to  do homework   relax watch    go to bed exercise take bus          заполнять обводить вычёркивать находить соответствия исправлять ошибки расставлять слова по порядку осуществлять мозговой штурм обсуждать рисовать карандашом чертить читать повторять копировать подчёркивать ждать с нетерпением делать домашнее задание расслабляться смотреть, наблюдать идти спать упражнять садиться в автобус

Ключевые фразы для использования в грамматических упражнениях (Урок 4)                      

  1. greet the members of the group
  2. come to the summer school for adults
  3. consist of nurseries, kindergartens, preschools, and elementary schools
  4. graduate from middle schools and high schools
  5. prefer to study at the community colleges
  6. provide financial aid
  7. pay scholarship
  8. receive 2100 dollars for a fall semester
  9. live a year or more in California
  10. pay about 60 dollars per unit
  11. last 20 hours
  12. geta degree in a community college
  13. depend on scholarship
  14. include Geography, Physics, Chemistry and Biology
  15. study in the USA
  16. choose the subjects
  17. consult the students
  18. help a vice principal and a counselor
  19. deal with circles, squares, triangles, rectangles, ovals, ellipses and other shapes
  20. deal with solids, such as: cylinders, cubes, cones, pyramids and spheres
  21. hate math
  22. adore math
  1. admire math
  2. solve problems
  3. do calculations
  4. do experiments
  5. observe nature
  6. record the results
  7. fill out the applications
  8. show around the school
  9. get acquainted with the emergency evacuation plan
  10. post the note on the wall at the door of a classroom
  11. mind difficult job
  12. use a multipurpose room as a gym
  13. move lunch tables and lunch benches to the walls
  14. play football and soccer
  15. make bleachers of aluminum and special rubber
  16. win the 1st quarter of the game
  17. loose the set
  18. end the game in a draw
41. conduct poor
  1. write a referral
  2. send to OCS (on campus suspension) room
  3. listen to the custodian
  4. print your personal information
  5. include date of birth and social security number
  6. sign in the box 18 “Signature”
  7. change the daily routines
  8. get up at 6:05 in the morning
  1. wake up at 6 in the morning
  2. take a shower
  3. get dressed
  4. eat breakfast
  5. drink tea
  6. drive to school
  7. mean something
  8. pick a student up to school
  9. drop a student off there
  10. ask and answer questions
  11. work in groups
  12. share duties
  13. help partners
  14. pass out and collect work sheets with assignments
  15. fill in the blanks
  16. circle the correct answer
  17. cross out the wrong word
  18. match the items
  19. correct the mistakes
  20. put the words in order
  21. brainstorm and discuss a problem
  22. draw diagrams and pictures
  23. read the paper
  24. repeat sentences
  25. copy words
  26. underline phrases
  27. look forward to after school time
  28. come home
  29. have dinner
  30. do homework
  31. relax at home
  32. watch TV
  33. go to bed
  34. exercise memory

               

Oral practice

 

С а м о с т о я т е л ь н а я р а б о т а № 1

На основе таблиц ниже и образца ниже расспросите соседа о его родственниках.

 

1. Do you have many (a lot of / plenty of) relatives?             No, I don’t. I have few (some) relatives.

2. What relatives do you have?                                          I have a son, an aunt, ….

3. What relative do you want to tell me about?                  I want to tell you about my uncle.

4. What is his name?                                                          His name is Russell Morris.

5. How old is he?                                                               He is 34 (years old).

6. How many years is he older, or younger than you are?  He is 6 years younger than I am.

7. Who does he look like?                                                He looks like his mother.

8. Who does he take in character after?                            He takes in character after his father. 

Relatives Names Age Age difference … looks like … takes in character after
daughter Patricia Mona 20 20 sister brother
son Tony Bernard 7 33 step mother father-in-law
uncle Russell Morris 34 6 mother father
aunt Sara Rachel 52 12 husband god mother
god daughter Dulsy Susan 11 29 cousin half sister
step father Win Wesley 46 6 godfather brother’s wife
Relatives Names Age Age difference … looks like … takes in character after
wife Ann Mary 41 11 grandfather grandmother
aunt Jeff George 39 9 uncle husband
daughter Elizabeth Kate 12 18 mother father
son Steven Robert 7 23 sister brother
cousin Rebecca Kathy 24 6 stepfather mother-in-law
god son Craig Michael 5 25 godfather god mother

 

С а м о с т о я т е л ь н а я р а б о т а № 2

На основе таблицы прилагательных и образца ниже попросите соседа сравнить его родственников.

 

  1. Who is kind in your family?
  2. Who is kinder in your family?
  3. Who is much (less) kinder in your family?
  4. Who is the kindest in your family?
  5. Who is talented in your family?
  6. Who is more talented in your family?
  7. Who is much more talented in your family?
  8. Who is the most talented in your family?
My sibling is kind in my family. My stepfather is kinder in my family. My aunt is much kinder in my family. My uncle is the kindest in my family. My cousin is talented in my family. My sister in law is more talented in my family. My half brother is much more talented in my family. My niece is the most talented in my family.

Список прилагательных

1. good (better best) 2. high 3. low 4. responsible 5. poor 6. small 7. hospitable 8. unusual 9. usual 10. different   11. young 12. slim 13. fresh 14. hungry 15. angry 16. favorite 17. ordinary 18. nice 19. well-known 20. lucky 21. large 22. dear 23. wonderful 24. reliable 25. modest 26. brave 27. talented 28. beautiful 29. famous 30. charming 31. delighted 32. interesting 34. good-looking 35. attractive 36. creative 37. brilliant 38. pleasant 39. happy 40. hard-working 41. smart 42. absent-minded 43. terrible

 

 

С а м о с т о я т е л ь н а я р а б о т а № 3

На основе данных в таблице и образца ниже расспросите соседа о его родственнике обучающемся в каком либо учебном заведении.

 

What school does Alexis Kossovsky’s niece attend? What is Alexis’s niece favorite teacher and administrator? What is Alexis’s niece favorite subject? What do the students do when they have reading?   What is her favorite place in the school? What extra curriculum activity does she do?   Alexis Kossovsky’s niece attends a preschool. Her favorite teacher is her caregiver, and her favorite administrator is her school nurse. Her favorite subject is Reading. When they have Reading, they read, write letters, retell stories, listen to the teacher, and so on. Her favorite place in the school is the administrative building. She does not do any extra curriculum activity. She is just 4 years old.

 

 

Name of the Relative / School Favorite Teacher / Favorite Administrator Favorite Subjects and Grade for it What do they do in the classroom? Favorite Place in the School Clubs and Extra Curriculum Activity (Position)
Alexis Kossovsky’s niece / preschool caregiver / school Nurse   Reading, no grades read, write letters, and retell stories administrative building Theater / actress
Joshua Gillette’s nephew / kindergarten Music teacher / teacher assistant Writing no grades read, write words, and retell stories library Book Club (treasure) After School Program
Brittany Jones’s son / elementary school Dance teacher / vice principal Ballet, no grades dance, act, and perform dance room Dance Team (dancer) Cheerleading (cheerleader)
Miguel Gomez’s brother / middle school Math and Geometry teacher / counselor Algebra B- (80 %) B- (84%)   do multiplication, division, addition, subtraction, solving equations, and problem solving multipurpose room Math Club (president) Chess Club (member)
Giovanni Carleone’s daughter / college professor of Spanish PHD / head of the department   Foreign Languages: Spanish, French A- (90 %) read, learn vocabulary, do oral exercises, translate texts, work in groups, write essays, and do projects or presentations cafeteria/ dinning commons Spanish Club, International Club, Communications Club (member)
Tiffany Swenson’s step son / high school teacher of History and Social Sciences / principal US History, Government C - (70 %), C+ (78 %) learn geography, memorize dates, learn names, write tests, read the Constitution, and learn laws tennis courts   Tennis Team (the first racket)
Carlos Diaz’s father / university professor of food technology Doctor of Science / Food Processing, no grades   write lectures, participate in seminars, and pass the exams bleachers of the stadium Student Council (member of the council)
Kenny Kern’s sister/ high school English teacher / principal Language Arts and English A write essays and journals and correct spelling mistakes auxiliary gym Debate Club, (member of the club)
Spring Yang’s cousin / high school Biology teacher (Earth/Life Science) Biology and Physics D- (60 %), D (63%) do experiments and laboratory work Culinary Arts room Cooking Club (treasure) 
Helmut Kohl’s grandson / middle school Chemistry teacher (Astronomy) /superintendant Drama and Visual Arts F(behavior), A (100 %) read plays, perform in front of class, write scripts, and do improvisation teacher’s lounge Theater Club, Community/charity theater, talent show
Indira Simarpreet’s niece / high school Geography teacher / librarian Geometry and Calculus F (50 %) solve equations, trigonometry, and write proves for identities  girls’ locker room Recreational sports, ASB (associated student body)
Ekura E. Tokinawa’s granddaughter / high school teacher of Physical Education and attendance clerck Health and Physical Education (P.E.) A- (90 %) play sports, do fitness training and testing, run short and long distances, and dance soccer field Soccer team, gym classes, yoga

 

С а м о с т о я т е л ь н а я р а б о т а № 4

На основе предлогов движения, данных ниже, и рисунка на в словаре с картинками (или карты) и образец в тексте полилога раскажите, как добраться до разных мест города.

 

UP Вверх, иди наверх (вверх) Go up
DOWN Вниз, иди вниз Go down
ACROSS ALONG Через, иди через улицу, площадь Вдоль (по), иди вдоль по улице Go across the street, the square Go along the street
THROUGH Через подземный переход (трубу) Go through the subway (pipe)
TO (towards) К, иди к окну (ко мне) Go to (towards) the window. Come to me.
FROM От, иди от окна (от меня) Go from the window (from me).
AWAY FROM Прочь от, иди прочь от окна (от меня) Go away from the window (away from me).
INTO Вовнутрь, иди в комнату Go into the room.
OUT OF Наружу, выйди из комнаты Go out of the room.
     
RIGHT Право / Поверните направо Turn to the right
LEFT Лево / Поверните налево Turn to the left
U-TURN Разворот / Сделайте разворот Make a U-turn

С а м о с т о я т е л ь н а я р а б о т а № 5

На Заполните заявление на прием в школу и колледж, заполните заявление на оказание материальной помощи и ответьте на вопросы канцлера.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: