Application Form

Applications should be returned to the University. This form must be completed in black ink or using a typewriter or word-processor.

Please use A4 size paper for all attachments.

Please indicate which course you are applying to: MBA Tourism Management MBA Public Governance & Management MBA New Media Technology and Management

1. Personal Details

Family name:____ Title: Mr, Mrs, Miss, other title___________

First names:________________

Nationality:_______________ Male/Female:____________

Country of permanent residence:_______________

Date of birth:______ Age:____ Place of birth:____________

2. Education

University or College attended:_______________

Subjects studied:_______________

Grade Dates:________________

3. Any other qualifications or training

Give details, where obtained, and dates

4. Relevant Experience

Please give details of any past employment (paid and voluntary), or any other experience you think relevant

5. Reasons for Study

Please state in not more than 150 words:

a) why you wish to undertake this course;

b) why you feel it is relevant to your particular educational/professional needs;

c) how you envisage contributing to the future development of your country upon completing your course of study.

6. Finance

Please state why you require a scholarship to undertake your proposed course of study. Further enquiries may be made prior to the offer of a scholarship.

7. Essay

Please attach to this form an essay (in English) of no more than 1,000 words analysing what you consider to be the most significant issue relating to the society, politics, economics, or culture today.


8. Supporting Documents

Please attach any other information you think relevant to your application. Do not include testimonials.

9. Address for correspondence where you can be contacted.

E-mail:

Telephone number (mobile and home):

Fax (if applicable):

I certify that the statements made by me on this form are correct. I confirm that if my application is successful I will conform to the requirements.

10. Signature Date

Notes to candidates:

• References and transcripts will not be returned to applicants.

• Successful applicants are required to sign a declaration that they will return to their country for a minimum of 3 years on completion of their studies.

• The University regrets it cannot provide feedback on unsuccessful applications.

Correspondence with the Chosen University

Если вы решили поступать в американский или канадский уни­верситет, то для этого вам нужно будет написать несколько писем. Краткие правила оформления письма:

1. Письмо должно быть отпечатано на компьютере.

2. Оно должно быть не длиннее одной страницы.

3. Поля не должны быть слишком узкими.

4. Письмо должно быть разбито на завершенные по смыслу абза­цы.

В правом верхнем углу должен быть расположен ваш адрес. Он пишется в следующем порядке: имя, улица, дом, город, почтовый индекс, страна.

Через 1—2 строки, под адресом, должна быть напечатана дата.

Перед адресом университета, в который вы обращаетесь, долж­ны остаться две свободные строки. Все выравнивается по левому краю.

Через строку идет обращение: Dear Sir при обращении к мужчи­не или неизвестному лицу; Dear Ms при обращении к женщине.

Абзацы вашего письма должны быть отделены от обращения и друг от друга пустой строкой.


После последнего абзаца пропускаются две строки и обычно пи­шется Sincerely yours. Оставьте еще место (4—6 строк) для подписи и напечатайте свое имя.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: