Starbucks in International Financial Centre (IFC), Hong Kong

Vocabulary

to develop department to devise research to match objective piecemeal ad hoc to be up to luck to involve external environment opportunity challenge segmentation mix to operate rise threat to consider monitoring essential to achieve force broad income purchasing to concern to affect source attendance rapid to attribute to shape responsive to transform commitment impact to leverage to allow разрабатывать отдел разрабатывать исследование, изучение подбирать, сопоставлять цель частичный, разрозненный имеющий узкую направленность иметь успех вовлекать внешний окружение, среда возможность проблема сегментация структура осуществлять деятельность подъём угроза продумать постоянное наблюдение, контроль необходимый достигать фактор широкий, обширный доход покупательский иметь отношение вызывать источник посещение быстрый отнести, считать охватить поддающийся, быстро реагирующий преобразовывать, превращать обязательство, намерение влияние успешно использовать позволять

Find out the English equivalents in the text.

Основанный на бюджете, стратегические цели, достичь желаемых результатов, хорошее понимание, анализ возможностей рынка, проведение исследования рынка, постоянно меняющийся, продумывать маркетинговую стратегию, шесть главных факторов, вызывать изменения, посещение торговых мероприятий, быстрое внедрение, спрос на кофе, предоставлять отличные возможности, увеличивающееся количество состоятельных людей, помогать созданию здоровой планеты, удовлетворять требования потребителей.

Answer the questions to the text.

1. What is the Marketing plan?

2. Why must the company develop the Marketing plan?

3. What are two parts of the Marketing plan?

4. How many major forces must hospitality marketers study?

5. What kind of forces are they?

6. What sources can you use in conducting an environmental scanning?

7. How did Starbucks manage to succeed in Chinese market?

Read the table Macro-Environmental Forces. Choose one kind of the environment to analyze its impact to the hospitality market in your country or region. Use the Internet to find out the information.

Example:

Demographic environment in the Volgograd region

Population size 30000000 people
density …….
age structure …….
….. …….

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: