Практическое занятие 39

Тема: Punishment.

Обсуждение:

· What do psychiatric and case-study methods imply?

· Describe preventive approach.

 

Обсуждение основного текста урок (Unit 6 Chapter II Just English).а.

Опрос активной лексики.

Работа над активной лексикой.

Task 3, 4 стр. 51

 

Грамматика:

Direct and Indirect Speech.

 

· The emotional problems of convicts should be given special consideration.

· In recent years public has demanded longer and hasher sentences for offenders.

Работа над активной лексикой.

Task 5, 6 стр. 52

Разбор и обсуждение настоящих криминальных дел, рассмотренных в учебнике (стр. 53):

Manslaughter,

Crime of passion,

Murder.

1 Was justice done?

2 If you were the judge, what other facts and circumstances would you like to know?

3 If you were the judge, would you give a different sentence?

4 How would you have felt if you had been the defendant?

 

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Выучить лексический и грамматический материал, представленный на занятии.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

3. Составить диалог-обсуждение изученного на занятии текста.

4. Прочитать и перевести текст “ Punishment ”.

Поставить к нему 10 вопросов различного типа.

Форма контроля:

· Письменная проверочная работа по лексике и грамматике урока

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе обсуждения указанной темы

· Проверка выполнения письменного задания

 

Практическое занятие 40 (2 часа)

Тема: Treatment of criminals.

Обсуждение:

· The emotional problems of convicts should be given special consideration.

· In recent years public has demanded longer and hasher sentences for offenders.

 

Работа над активной лексикой.

Task 5, 6 стр. 52

Разбор и обсуждение настоящих криминальных дел, рассмотренных в учебнике (стр. 53):

Manslaughter,

Crime of passion,

Murder.

1 Was justice done?

2 If you were the judge, what other facts and circumstances would you like to know?

3 If you were the judge, would you give a different sentence?

4 How would you have felt if you had been the defendant?

Обсуждение:

· Everyone deserves a second chance

· Justice is nothing unless it is tempered with mercy.

 

Повторение активной лексики.

Разбор и обсуждение настоящих криминальных дел, рассмотренных в учебнике (стр. 54):

Assault,

Shop-lifting,

Fraud.

1 Was justice done?

2 If you were the judge, what other facts and circumstances would you like to know?

3 If you were the judge, would you give a different sentence?

4 How would you have felt if you had been the defendant?

 

Форма контроля:

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе работы по вышеуказанной теме.

· индивидуальный и фронтальный опрос

· проверка письменных заданий

Практическое занятие 41 *

Тема: Capital Punishment: history.

Обсуждение:

· Describe the current attitude to the following problems:

International terrorism,

Drugs.

 

Опрос пересказа основного текста урока (Unit 7 Chapter II Just English)..

Работа над активной лексикой урока (Unit 7 Chapter II Just English)..

Task 5 стр. 58.

Обсуждение проблемы смертной казни в разные времена:

What’s your personal understanding of the following famous statements?

Give historian examples, use the active vocabulary.

 

“Let the punishment fit the crime”

– Those who steal should be deprived of their property, … those who kill should be deprived of their own lives!...

- We can not accept fixed punishments for crimes. Circumstances should be taken into account.

 

“The primary purpose of the punishment which society inflicts is to redress the disorder caused by the offence”.

 

Обсуждение:

· Describe the current attitude to the following problems:

Artificial intelligence,

Political correctness.

 

Работа над активной лексикой урока (Unit 7 Chapter II Just English)..

Перевод с русского на английский.

Task 3 стр. 57.

Обсуждение проблемы смертной казни в разные времена:

What’s your personal understanding of the following famous statements?

Give historian examples, use the active vocabulary.

 

“An eye for an eye and a tooth for a tooth!”

 

- We should admit this Biblical principle. It is eternal!

- This is a cruel pre-Christian spirit of revenge. We are civilized now- let’s give it up and be humane!

 

“It is much more prudent to acquit two persons, though actually guilty, than to pass a sentence of condemnation on one that is virtuous and innocent.”

 

Задания для самостоятельной работы студентов:

1. Выучить лексический и грамматический материал, представленный на занятии.

2. Выполнить грамматические упражнения письменно.

Форма контроля:

· Фронтальный и индивидуальный опрос

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в ходе дискуссии по теме

· Проверка выполнения письменного задания

 

Практическое занятие 42

Тема: Capital Punishment: history.

Обсуждение:

· Comment the statement:

“ Whosoever sheds man’s blood, by man shall his blood be shed”.

 

European Prison Rules (1990s) стр. 208 Just English.

Чтение, перевод.

Ответы на следующие вопросы:

1 Were these rules fair?

2 What kind of accommodation did they provide?

3 How should personnel treat the prisoners?

4 Could prisoners complain?

5 How was the discipline maintained?

6 Could prisoners get education if they wanted?

7 How was life prisoners treated?

Грамматика:

Грамматический тест на сослагательное наклонение.

 

Обсуждение:

· Comment the statement:

“ Murder is always a mistake… One should never do anything that one cannot talk about after dinner”.

 

Практическое занятие 43

Тема: Capital Punishment: for and against.

Обсуждение:

· Comment the statement:

“The pain of the penalty should outweigh only slightly the pleasure of success in crime”.

 

Разбор контрольной работы предыдущего занятия.

Разбор текста на стр. 60 (Just English).

Формирование активного словаря урока (Unit 8 Chapter II Just English

 

Обсуждение:

· Comment the statement:

“An evil deed is not redeemed by an evil deed of retaliation.’

 

Обсуждение основного текста урока (Unit 8 Chapter II Just English)..

Task 2 стр. 62.

Опрос активной лексики.

Работа над активной лексикой.

Task 1 стр. 62

 

Форма контроля:

· Оценка навыков монологической и диалогической речи в процессе чтения, обсуждения текста

· Контроль навыков восприятия аудио-визуального ряда на иностранном языке.

 


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: