· One of the biggest (best known) companies in the city (region, country)
· To be creative- быть творческим
· Competitive- конкурентным
· Leader, entrepreneur by nature- лидер, предприниматель по натуре
· Skillful and experienced- умелый и опытный
· Sort of college you go to
· Kind of diploma you get
· Reliability- надежность
· Loality-лояльность, справедливость
· Energy- энергия
· Well-tempered- спокойный
· To work well under pressure- хорошо переносить повседневные нагрузки
· Not to lose balance- не терять контроль над собой
Используйте данные выражения:
1. Do come in! Will you sit down! Make yourself comfortable!
2. Do you mind if we ask you some questions?
3. How long did you work in various jobs before your present one?
4. Why did you want to change it?
5. What sort of work would you prefer to do?
Task 7. Переведите данный диалог.
- Могу я видеть Мистера Уайта? Я по личному вопросу. Я получил приглашение на собеседование по поводу приема на работу.
- Доброе утро, сэр. Расскажите мне о себе, пожалуйста
- Я закончил Московский Университет в 1990 году, отделение менеджмента. С тех пор я работал в торговой фирме.
- Чем вы занимались?
- Разработка новых методов управления и руководил отделом маркетинга и продажи.
|
|
- Каков ваш последний годовой доход?
- Мой полный годовой доход был около 24 000 долларов.
- Что вы можете сказать о личных чертах вашего характера? Вы курите? Вы сдержаны, спокойны? Часто ли теряете контроль над собой?
- Я сдержан. Я делаю все возможное, чтобы оставаться спокойным. Я хорошо лажу со своими коллегами.
- Ваша работа будет заключаться в руководстве отделом, занимающимся компьютеризацией.
- Вы можете водить машину?
- Да, у меня есть права (а driving licence).
- Я даю вам месяц испытательного срока (trial period).
- Когда я должен приступить к работе?
- Если можете, то завтра
- До свидания, Мистер Уайт.
- До свидания.
Приложение 1 Образец резюме бухгалтера
Semyon Segal A position as an accountant with emphasis on financial planning and general accounting functions. Experienced accounting professional who works well under pressure, has good oral and written communication skills, knowledge of computers and administrative abilities. BUSINESS SERVICES, Inc. Flushing, N.Y. 1998-2005 Position: Bookkeeper. Duties: Prepared account payable, accounts receivable and financial statements, handled cash and kept checking receipts, kept all books of account, general ledgers and balance sheets. Publishing House PROGRESS Moscow, Russia 1993-1998 Position: Assistant Bookkeeper Duties: Prepared accounts payable and accounts receivable. PLEKHANOV INSTITUTE, Department of Economics. Moscow, Russia 1992-1997 Arrived in the United States June, 1998. Naturalized US citizen - October 5, 2002. Married, one child. Mr. James Smith, Senior Accountant. Innovative Business Services, Inc. Jamaica Consulting Services. New York, N.Y. |
OBJECTIVE
SKILLS
EXPERIENCE
EDUCATION PERSONAL
REFERENCES
|
Приложение 2. Образец диалога по теме «Собеседование».
Applicant: Good morning, sir (madam).
Interviewer: Good morning. Come in. Please take a seat. What can I do for you?
A.: I want to get a job in your company.
I.: Why are you interested in joining our company?
A.: I am familiar with articles about your company. It is a very promising
|
|
company.
I.: What do you know about our company?
A.: It is one of the biggest companies in our region. It sells electronic equipment
(cosmetics…) to other regions (abroad). Она продает электронное оборудование (косметику…) в другие регионы (за границу).
I.: Why do you feel qualified for this job? What sort of college did you go to?
A.: I think I am creative, competitive (a leader by nature...). I finished trading-
economical college. I got a diploma in management (accounting...).
I.: Tell me about your experience.
A.: I had practical experience working as a...
I.: What are your three main strengths?
A.: I think they are reliability, loality, energy.
I.: Do you like working with others?
A.: Yes, I do.
I.: Do you work well under pressure? (often lose balance)? Are you willing to
work overtime?
A.: Yes, I do. (No, I don't). And I can work overtime.
I.: All right, Mr. (Mrs.)... I am ready to give you a job.