Text C. Numerals

Numerals are sighs or symbols for graphic representation of numbers. The earliest forms of numerical notation were simply groups of straight lines, either vertical or horizontal, each line corresponding to the number 1. Such a system was inconvenient when dealing with large numbers.

Roman Numerals

The system of number symbols created by the Romans expresses all numbers from 1 to 1 000 000 with the help of seven symbols:

I = 1

V = 5

X = 10

L = 50

C = 100

D = 500

M = 1 000

Roman numerals are read torn left to right. The symbols are usually added together. For example: IV= 4; VI = 6; LX = 60; XL = 40; MMII = 2002; MCMLVII = 1957

A small bar placed over the numeral multipliers the numeral by 1000.

Thus, theoretically, it is possible, by using an infinite number of bars, to express the umbers from 1 to infinity. In practice, however, one bar is usually used; two are rarely used, and more than two are almost never used. Roman numerals are still used day, more than 2000 years after their introduction. The Roman system's only drawback is that it is not suitable for rapid written calculations.

5. Переведите на русский язык следующие слова:annealing, quenching, tempering, intermediate, to immerse, indicator, treatment, ductile.

6. Переведите на английский язык следующие слова и словосочетания: температура нормализации, мелкозернистая структура, охлаждение, состав стали, оксидная пленка, индикатор, закаленная сталь, промежуточный.

7. Переведите на русский язык предложение, содержащее модальный глагол или его эквивалент. However useful it may be, it cannot be employed to advantage unless it can be obtained in adequate quantities and at reasonable price.

8.Выпишите из текста «C» предложение, содержащее сказуемое в страдательном залоге. Переведите предложение на русский язык.

9.Составьте резюме, используя образец в Приложении.

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1

Вариант № 9.

Выполните следующие задания:

1.Образуйте форму множественного числа следующих существительных: writer, chemist, astronomer, laboratory, man, founder.

2. Напишите формы вопросительных местоимений, объясните правила их использования в предложении.

3. Образуйте степени сравнения следующих прилагательных и наречий: colorful, bright, innovative, bad, many, large.

4. Прочтите и переведите тексты. Текст «А» переведите письменно и ответьте на вопросы после текста.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: