double arrow

Doing the Physical Examination

Dr. Hudson came closer to the patient. He noted the patient's gen­eral appearance and checked the skin and mucous membranes carefully. With an ophthalmoscope he examined the eyegrounds; and with the otoscope - the tympanic membranes. He checked the patient's neck and chest.

Dr. Hudson asked the patient to take a deep breath and hold it. Then to blow the air out and hold it. Then not to breathe at all. Then he wanted the patient to breathe in and out through his mouth and to say -«ninety-nine, ninety-nine»... .

Dr. Hudson asked the patient to lie down on the examining table and palpated the abdomen. The patient had no pain in the abdomen.

After checking the patient's back and extremities, he took the reflex hammer and checked the reflexes. He then checked the patient's blood pressure. It was 120 over 70. That was normal. The doctor's plan was to have some laboratory tests done the next day including blood and urine tests, and an X-ray of the stomach. He invited the patient to come to discuss the diagnosis and treatment after he would have received the tests results.

Упражнение 14. Вы участвуете в конференции на тему «Медицинское обслуживание в Англии». Студенты вашей группы подготовили доклады но следующим темам.

The character of health service in Great Britain. 2. The types of patients receiving medical treatment and care in Great Britain. 3. The role of the family doctor (in the National Health Service). 4. Private hospitals in Great Britain. 5. Health centres in Great Britain.

Прослушайте доклады и задайте вопрос каждому выступающему.


GRAMMAR SUPPLEMENT ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ (THE NOUN)

§ 1. Имя существительное - часть речи, обозначающая лицо или предмет и отвечающая на вопрос кто? или что?: a skeleton, physiology, a patient.

Существительные делятся на:

собственные: London, Mary, America;

нарицательные: a dog, a patient;

абстрактные: history, love, friendship;

вещественные: bread, water, matter;

Собирательные: family, team, crowd.

Существительные образуют множественное число путем при­бавления к форме единственного числа окончания -(e)s:




Trunk - trunks, boy - boys, hero - heroes, process - processes.

Обратите внимание на особые случаи образования множествен­ного числа:

1. путем изменения корневой гласной:
man - men

Woman - women

Foot - feet

Tooth - teeth

Child - children

Mouse — mice

2. в именах существительных, заимствованных из феческого и
латинского языков:

Analysis - analyses

Thesis - theses

Datum - data






Сейчас читают про: