II. Phrases to make complaints

1. We would like to remind you that – Мыхотелибынапомнитьвам, что

2. We wish to draw your attention to the fact that – Мыхотимобратитьсявашевнима-

ние на то факт, что …

3. We are disappointed to find that the quality of the goods you supplied – Ксожалению

мы обнаружили, что товары, которые вы поставили…

• Does not correspond that of the samples submitted – несоответствуюткачествупре-

доставленных образцов…

• Doesnotsatisfy – не удовлетворяют …

• Does not meet – неудовлетворяют…

• Does not match (the requirements of…/our requirements) – несоответствуюттребо-

ваниям.

9. We are returning … and would ask you to replace … – Возвращаемвамипросимза-

менить …

13. When we examined the goods it turned out that … – Послеосмотратовараоказалось,

что …

III. Phrases to handle complaints

1. We have carefully studied your claims … – Мывнимательноизучиливашипретензии

4. After investigating your complaint, we have to admit that … – Послеизучениявашей

жалобы мы вынуждены признать, что …

7. Please, accept our sincere apologies for this delay and the trouble it has caused you –

Примите наши искренние извинения за эту задержку и беспокойство, которое мы

вампричинили…

8. A replacement for the substandard goods will be delivered … – Заменанедоброкаче-

ственноготоварабудетпроизведена …


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: