Господи, Иже разбойника спутника приемый, в крови руце осквернившаго, и нас с ним причти, яко Благ и Человеколюбец

Мал глас испусти разбойник на кресте, велию веру обрете, во едином мгновении спасеся и первый, райская врата отверз, вниде; Иже того покаяние восприемый, Господи, слава Тебе.

(Господи, принявший в спутники разбойника, кровью руки осквернившего, и нас с ним сопричти, как благой и Человеколюбец.

Малый возглас издал разбойник на кресте, но великую веру обнаружил, в одно мгновение был спасен, и первый, врата рая открыв, в него вошел; Господи, покаяние его принявший, слава Тебе!)

Слава…

Богородичен: Радуйся, Ангелом радость мира приемшая. Радуйся, рождшая Творца Твоего и Господа. Радуйся, сподобльшаяся быти Мати Божия.

(Радуйся, чрез Ангела радость миру принявшая; радуйся, родившая Творца Твоего и Господа; радуйся, удостоенная стать Матерью Христа Бога.)

Антифон 15-й, гл. 6

Днесь висит на древе, Иже на водах землю повесивый; венцем от терния облагается, Иже Ангелов Царь; в ложную багряницу облачается, одеваяй небо облаки; заушение прият, Иже во Иордане свободивый Адама; гвоздьми пригвоздися Жених Церковный; копием прободеся Сын Девы. Покланяемся Страстем Твоим, Христе. Покланяемся Страстем Твоим, Христе. Покланяемся Страстем Твоим, Христе. Покажи нам и славное Твое Воскресение.

Не яко иудее празднуем, ибо Пасха наша за ны пожреся Христос: но очистим сами себе от всякия скверны и чисто помолимся Ему: воскресни, Господи, спаси нас, яко Человеколюбец.

Крест Твой, Господи, жизнь и заступление людем Твоим есть, и нань надеющеся, Тебе распятаго Бога нашего поем: помилуй нас.

(В сей день висит на Древе Тот, Кто повесил землю на водах; венцом из терний венчается Ангелов Царь; в порфиру шутовскую облачается Одевающий небо облаками; пощечины принимает Освободивший Адама в Иордане; гвоздями прибивается Жених Церкви; копьем пронзается Сын Девы. Поклоняемся страданиям Твоим, Христе. Поклоняемся страданиям Твоим, Христе. Поклоняемся страданиям Твоим, Христе. Покажи нам и всеславное Твое Воскресение!

Не будем подобно Иудеям праздновать: ибо Пасха наша, Христос Бог, был заклан за нас; но очистим себя от всякой скверны, и искренно помолимся Ему: "Воскресни, Господи, спаси нас, как Человеколюбец!"

Крест Твой, Господи - жизнь и воскресение для народа Твоего; и на него надеясь, Тебя, распятого Бога нашего мы воспеваем, помилуй нас.)

Слава…

Богородичен: Видящи Тя висима, Христе, Тебе Рождшая вопияше: что странное еже вижду таинство, Сыне Мой? Како на древе умираеши плотию водружен, Жизни Подателю?

(Видя висящим Тебя, Христе, Родившая Тебя взывала: "Что за неслыханное таинство, которое Я вижу, Сын Мой? Как Ты умираешь на древе, плотью пригвожденный, жизни Податель?)

После ектеньи и возгласа поется седален 4 гл., который обычно звучит иначе, не «на глас», и только эта, присущая знакомым словам мелодия, возносится в притихшем храме:

Искупил ны еси от клятвы законныя честною Твоею Кровию, на Кресте пригвоздився и копием прободся, безсмертие источил еси человеком, Спасе наш, слава Тебе.

(Искупил Ты нас от проклятия закона драгоценною Своею Кровию: ко Кресту пригвожденный и копьем пронзенный, Ты людям источил бессмертие. Спаситель наш, слава Тебе!)

Шестое Евангелие от Марка (XV, 16–31). В нем – о воинах, изощряющихся в издевательствах над Господом, о шествии на Голгофу и распятии.

Пение антифонов закончилось. Поются заповеди блаженства со стихирами:

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Древом Адам рая бысть изселен, древом же крестным разбойник в рай вселися. Ов убо вкушь, заповедь отверже Сотворшаго, ов же сраспинаемь, Бога Тя исповеда таящагося. Помяни и нас, Спасе, во Царствии Твоем.

(Из-за дерева Адам выслан был из рая, а через древо Крестное разбойник в рай вселился; первый вкусив плод, отверг заповедь Творца; а второй, с Тобою распинаемый, Богом исповедал Сокровенного, взывая: "Помяни меня, Спаситель, во Царствии Твоем!")

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Закону Творца от ученика купиша беззаконнии и, яко законопреступника, Того Пилатову судищу представиша, зовуще: распни, в пустыни сим Маннодавшаго. Мы же, праведнаго разбойника подражавше, верою зовем: помяни и нас, Спасе, во Царствии Твоем.

(Творца Закона у ученика купили беззаконные, и как преступника, поставили Его пред судилищем Пилата, взывая: "Распни!" - в пустыне манну им подавшего. Мы же, праведному разбойнику подражая, с верою восклицаем: "Помяни и нас, Спаситель, во Царствии Твоем!")

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Богоубийц собор, иудейский язык беззаконный, к Пилату неистовне зовый, глаголаше: распни Христа неповиннаго, Варавву же паче нам отпусти. Мы же вещаим к Нему разбойника благоразумнаго глас: помяни и нас, Спасе, во Царствии Твоем.

(Толпа богоубийц, Иудейское племя беззаконное, неистово крича, к Пилату обращалось: "Распни Христа неповинного и лучше Варавву нам отпусти!" Мы же возглашаем вопль благоразумного разбойника к Нему: "Помяни и нас, Спаситель, во Царствии Твоем!")

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Живоносная Твоя ребра, яко из Едема источник источающая, Церковь Твою, Христе, яко словесный напаяет рай, отсюду разделяяся яко в начала, в четыри Евангелия, мир напаяя, тварь веселя и языки верно научая покланятися Царствию Твоему.

(Живоносные Твои ребра подобны источнику, бьющему из Эдема, который Церковь Твою, Христе, напояет, как духовный рай, отсюда разделяясь, как на потоки, на четыре Евангелия, мир орошая, творение веселя, и народы верно научая поклоняться Царствию Твоему.)

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Распялся еси мене ради, да мне источиши оставление; прободен был еси в ребра, да капли жизни источиши ми; гвоздьми пригвоздился еси, да аз глубиною Страстей Твоих к высоте державы Твоея уверяемь, зову Ти: Живодавче Христе, слава Кресту, Спасе, и Страсти Твоей.

(Ты был распят за меня, чтобы мне источить прощение; был пронзен в ребра, чтобы струи жизни мне извести; был гвоздями пригвожден, чтобы я, глубиною Твоих страданий в высоте могущества Твоего удостоверяемый, восклицал Тебе, Податель жизни Христе: "Слава и Кресту, Спаситель, и страданию Твоему!")


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: