double arrow

Имя числительное. The Numerals.


 

-teen          от 13 до 19         fourteen,fifteen

-ty         десятки 20, 30 …        twenty,thirty

-th         все порядковые       fourtieth

числительные          thirteenth

but:       one - thefirst

two - the second

three - the third

 

Чтение дат

nineteen hundred - 1900

eighteen oh five -1805

nineteen seventeen -1917

two thousand and two -2002

20th May, 1964 - the twentieth of May, nineteen sixty-four

May 20, 1964 - May the twentieth, nineteen sixty-four

 

Exercise 5.Read the following numerals.

 

15, 15th; 50, 50th; 16, 16th; 60, 60th; 17, 17th; 70, 70th; 18, 18th; 80, 80th; 19 19th; 90 90th.

 

Exercise 5.Read the numerals and write the figures.

 

One hundred and twenty-five, the twentieth, a hundred and two, one thousand two hundred and fifty, three thousand and five, two hundred and seventy five, one million two hundred and twenty-five thousand three hundred and seventy five, the twenty-first, one hundred and twenty-fifth.

Exercise 6.Read the dates.

 

Nineteen oh  five

nineteen nineteen

nineteen hundred and twenty-nine

May the fifteenth nineteen forty-eight

the fifteenth of October, nineteen fourty-eight.

Exercise 7.Say the following in English.

 

В 1941году, 2-го октября 1953, 1-го сентября 2002, в 1799 году, в 1988 году, 1936-й год, 25 декабря 1995 года, 1809-й год, в 1786 году, 23 февраля 1918 года, 1936-й год.

 

Exercise 8. Write the following in English.

 

Сотни людей, триста учебников, тридцать два ученика, двадцать четыре часа в сутках, тысяча книг, двести восемьдесят один доллар, тридцать тысяч рублей, семь дней в неделе, восемьдесят девять студентов первого курса, триста шестьдесят пять дней в году, двадцать восемь или двадцать девять дней в феврале.




 

Stop and Check.

 

  1. Скажите по-английски.

1. Откройте книгу!

2. Отвечайте на мои вопросы!

3. Давайте навестим ее!

4. Смотрите на доску!

5. Разрешите мне поговорить с ней.

6. Пусть она отдохнет.

7. Не делайте этого!

8. Пусть она скажет правду.

9. Не курите здесь!

 

  2. Заполните пропуски глаголом –to be в нужном по смыслу времени.

 

1. These students … on leave next summer.

2. They … in the cinema last Monday.

3. I … very busy tomorrow.

4. My friend … on sick-list now.

5. Two students … absent at the previous lesson.

6. Nobody … absent today.

7. We … specialists in five years.

8. We … schoolboys and schoolgirls.

9. I … always glad to see you.

 

3. Заполните пропуски личными местоимениями.

 

1. … am glad to see him.

2. are never late for the lesson.

3. Why is … absent?

4. … is my friend.

5. … are а first-year student.

6. How are …?

7. Where is …?

8. … was on sick-list.

9. …will be on leave soon.

 

4. Заполните пропуски предлогами.

 

1. The group is ready … English lesson. 2. We are … English lesson. 3. The teacher is looking … the group register. 4. The students are making … dialogues. 5. We work hard … English. 6. We’ll take a credit … English. 7. Was she busy … work yesterday? 8. The teacher tries to explain this rule … him. 9. They read … English well.

 

5. Найдите антонимы.

 

a). to begin, to be absent, to be well, to pass, success, to enter, to make up.

b). to do, to fail, to finish, to be present, to leave, to be on sick-list, failure.

6. Переведите.

 

1. Мой друг – первокурсник.

2. Они сейчас на уроке английского языка.

3. Вы студент?

4. Где вы били вчера?

5. Кто будет на вечеринке в субботу?

6. Учитель просматривает журнал группы.

7. Студенты составляют диалоги.

8. Он не ученик, он студент.

9. Мой друг отвечает на вопросы преподавателя



Section II.

My Biography.

 

Грамматика             Структура английского повествовательного 

                                      предложения. Существительное. Глагол. The

Present and the Past Simple Tenses. Типы вопросов.

Словообразование       Суффиксы существительных: -hood, -ment , -ing.

Суффиксы прилагательных: -al, -ic.

Словосложение.

Тексты                           My family. My Biography.

 

Unit 1.

My Family.







Сейчас читают про: