Основные критерии оценок изложения

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

Вариант

1. Ўзбек миллий ошхонасининг ривожланиш тарихи ва ўзига хос хусусиятлари.

2. Сабзавотларнинг озуавий иймати амда инсон организмига таъсири.

3. Сабзавотлардан салат тайёрлаш учун технологик харита тузинг.

1. Табиий толали газламалардан пахта ва зиир толалардан тўилган газламалар, уларининг хусусиятлари.

2. Газламанинг ўнг ва тескари томонларини, бўйлама ва кўндаланг ипларини анилаш тартибини ёзинг.

3. Хал унармандчилигида миллий кийимлар аида тушунча. Каштачиликда ишлатиладиган асбоб-ускуналар. Миллий каштачлик масулотлари. Каштачиликда ишлатиладиган нашлар, наш елементлари.

1. Бичиш ва тикиш аида маълумот. Гавдадан ўлчов олиш оидалари.

2. Дазмол усуллари.

3. Фартук ва боичли алпоча кичик ажмдаги чизмасини чизиш амда моделлаштириш.

6-синф. “Сервис хизмати” йўналиши

1. Пазандачилик хонасини жиозланишига ўйиладиган талаблар.

2. Ошхона асбобларида металл, чинни, сопол, фанас, пластмасса, шиша идишлардан тўри фойдаланишнинг аамияти.

3. Ўзбек миллий таомларидан мастава тайёрлашнинг технологик харитасини тузинг.

1. Жун ва ипак толали газламалар, уларнинг олиниши. Жун ва ипак толаларининг хоссалари.

2. Фурнитура аида умумий маълумот. “Молния” таилмасини тикиш тартиби.

3. Оё юритмали тикув машинасининг тузилиши, ишлаш принтсипи.

1. Белдан кийиладиган кийим турлари. Юбкалар аида маълумот.

2. Юбка учун ўлчов олиш ва чизмасини чизиш. Юбка ескизларини чизиш ва моделлаштириш.

3. Зардўзлик санъати тарихи ва унинг ривожланиши. Зардўзликда ишлатиладиган хом ашё ва асбоб-ускуналар.

7-синф. “Сервис хизмати” йўналиши

1. Гўшт ва бали масулотларининг озуавий иймати, аамияти ва моияти. Гўшт ва бали турлари, уларнинг сифатига бўлган талаблар, саланиш муддатлари.

2. Сабзавот ва меваларни консервалаш амда андолат масулотлари тайёрлаш учун жиозланган иш ўрнини ташкил етиш.

3. Ўзбек миллий таомлардан палов тайёрлашнинг технологик харитасини тузинг.

1. Кимёвий толаларнинг хусусиятларини ўрганиш. Таши кўринишга араб чўзилиши, ижимланиши, сув ўтказиш, иссидан салаш хоссалари, ёниши.

2. Кийимлар ассортименти ва размери. Кийим тикишнинг асосий босичлари.

3. Гавдадан ўлчов олиш ва ёзиш. исоблаш формуласи. Кўйлак асос чизмасини чизиш бўйин ўмизини моделлаштириш.

1. Тикиладиган “уро” буюмига ескиз чизиш ва шаблонлар тайёрлаш.

2. Кийимлар ассортименти ва размери. Кийим тикишнинг асосий босичлари.

3. Ўзбек миллий таомлардан палов тайёрлашнинг технологик харитасини тузинг.

8-синф. “Сервис хизмати” йўналиши

1. Мулкчилик турлари. Маркетинг ва менежментлик фаолиятининг ривожланиши.

2. Касбларда менат турларининг таърифи.

3. Ленталар, тасмалар ва фурнитурадан фойдаланиб, байрам соваси учун сувинер тайёрлаш.

1. Технологик жараён аида асосий тушунча.

2. Ўзбекистонда узлуксиз таълим тизимида академик литсей ва касб-унар коллежлари, уларнинг бир-биридан фари амда умумий томонлари.

3. Блузкани асос чизма бўйича моделлаштиринг.

1. Менат предметига механик таъсир етиш орали амалга ошириладиган технологик жараёнлар.

2. Касблар таснифи.

3. Болалар панчосини тўиш схемасини чизиш.

9-синф. “Сервис хизмати” йўналиши

1. Замонавий ишлаб чиаришнинг бозор муносабати билан узвийлиги.

2. Касбни тўри танлашнинг моияти ва истиболи.

3. Табиат манзарасини ифодаловчи пано тайёрлаш.

1. Табиатни муофаза иилиш ва ишлаб чиариш.

2. Касб танлашда изииш, мойиллик ва обилият.

3. Кўйлакнинг технологик харитасини тайёрлаш.

1. Технологик ужжатнинг ягона тизими ва унинг давлат стандартлари.

2. Касбларнинг мураккаблик омилларининг талили.

3. Капрининг технологик харитасини тайёрлаш.

Ёзма топширили иш вариантларини баолаш мезони

Баолаш мезони Ажратилган балл
Берилган топшири саволларга тўри, ани тартибда ва имло хатоларсиз жавоб ёзилган бўлса; 91-100
Бажариладиган иш кетма-кетлигини тўри тартибда келтирган бўлса;
Асбоб-ускуна ва мосламалардан фойдаланишдаги хавфсизлик техникаси оидаларига риоя илинган бўлса;
Берилган топшири саволларнинг 2 тасига тўри, 1 тасига исман ва имло хатоларсиз жавоб ёзилган бўлса; 81-90
Бажариладиган иш кетма-кетлигини тўри тартибда келтирган бўлса;
Асбоб-ускуна ва мосламалардан фойдаланишдаги хавфсизлик техникаси оидаларига риоя илинган бўлса;
Берилган топшири саволларнинг 1 тасига тўри, 2 тасига исман ва имло хатоларсиз жавоб ёзилган бўлса; 71-80
Буюм тайёрлашда иш кетма-кетлиги тартибсиз тарзда келтирган бўлса;
Буюм тайёрлашда хавфсизлик техникаси оидаларига риоя илинган бўлса;
Берилган топшири саволларнинг 3 тасига ноани тарзда ва имло хатоларсиз жавоб ёзилган бўлса;   61-70
Бажариладиган иш кетма-кетлигини ноани тўри тартибда келтирган бўлса;
Асбоб-ускуна ва мосламаларнинг турларини фарли томонларини очиб беролмаган бўлса;
Саволларга тўли жавоблар берилмаган бўлса; 51-60
Ишнинг амалий исми исман очиб берилган бўлса;
Буюм тайёрлашда иш кетма-кетлиги исман ёритилганлиги учун;
Саволларга тўли жавоблар берилган бўлса; 50-41
Буюм тайёрлашда хавфсизлик техникаси оидаларига риоя илинмаган бўлса;
Буюмнинг технологик харитасига ўйиладиган талаблар очиб берилмаган бўлса; 40-31
Иш кетма-кетлиги исман ёритилган ва имло хатолар мавжуд бўлса;
Берилган топшири саволларнинг мазмуни очиб берилмаган ва имло хатолар мавжуд бўлса; 20-11

Рус тили (ўзбек ва қардош тилларда ўқитиладиган мактабларда)фанидан билимлар синови учун 5-9 синфларда намунавий назорат иши.

5-синф

Диктант

Утро

Солнце только показалось над горизонтом. Утро было тихое и ясное. Солнце освещало поля, холмы, рощи. Листья не шевелились. Изредка под тем или другим деревом раздавался шорох. Слышно было, как била по листьям катившаяся капля воды. Звонко пели птицы. Жужжанием, писком и чириканьем наполнялся воздух. Кузнечики весело стрекотали в траве. Жаворонки заливались по сторонам дороги.

(54 слов.)

6-синф

Диктант

Начало осени

Лес уже пожелтел под дыханием осени. Сухой лист трепетал на ветках, опадал, крутился в воздухе. Он покрывал землю пёстрым мягким ковром.

Чем глубже в лес, тем разнообразные краски.

Тишина. Казалось, лес задумался и смотрел в бледное небо. Он слушал, как медленно текут соки деревьев, как погибают листья и трава.

Тишину нарушал треск сухой ветки под ногами. Вдруг пробежал где-то пугливый зверёк. Зашумела, закричала сердито ворона.

(По Н. Гусеву)

(65 слов.)

7-синф

Диктант

Тень

Удивительная в лесу тишина. Лес отдыхает. Солнечные зайчики сидят смирно. Летит ленивая паутинка.

Хорошо идти по такому лесу от полянки к полянке. Чудесный запах разносится по лесу. Идёшь и с каждом шагом отпиваешь глоток чистого воздуха. На поляне с брусничным настоем стоял медвежонок. Он что-то ловил. А поймать не мог. Малыш перекатывался, хватал, кусал, сердился. Медвежонок ловил свою тень. А она от него ускользала. Медвежонок переваливался с боку на бок. Он устал и сел. Послышался шум. Медвежонок бросился в кусты.

(По Н. Сладкову)

(81 слов.)

8-синф

Изложение

Новый дом

(В. Панова)

Новый дом построен на Точильной, окраинной улице (в старину там жили точильщики, от них улица и получила название). Окруженный маленькими домиками, деревянными заборами и лоскутными садиками, новый пятиэтажный, с восемью подъездами дом выглядит великаном и красавцем. Он уже покрыт, застеклен и окрашен снаружи, остались мелкие внутренние работы. В нижнем этаже – помещения для магазинов и общественной столовой. Выше – квартиры с балкончиками.

Улицу у нового дома нужно было еще мостить и асфальтировать. Деревянные мостки и рытвины по соседству с ним, с его нарядными балконами и громадными, ещё пустыми магазинными витринами, выглядили безобразно.

(90 слов.)

9-синф

Изложение

Зайчонок

(По Б. Пескову)

Зайчонку было три дня от роду. Он сидел на маленьком островке и дрожал от холода. Зайчиха – мать убежала кормиться, и вода, наверное, отрезала ее на другом островке. Вода прибывала и прибывала. Маленький заяц сидел на островке совсем один. Вода наступала. Скоро пятачок земли покрылся водою. Сухим осталось только гнилое полено на бугорке. Зайчонок понятия не имел о разливах, но догадался: надо забраться повыше. Полено поплыло. Зайчонок, сжавшись в комок, начал путешествие.

Зайчонка увидела Ксана из лесного заповедника.

-- Ах, зайка, зайка, совсем замёрз.

Ксана положила зайчонка за пазуху и принесла в лесную избушку.

В избушке топилась печь. Зайца посадили в рукавицу, когда он отогрелся, поднесли к мордочке блюдечко с молоком. Заяц фыркнул, но потом быстро-быстро заработал губами. Так поселился зайчонок в лесной избушке.

(122 слова.)

Содержание и речь Грамотность Оценка
  Рассуждения в процессе изложения, носящие характер литературоведческих, публицистических, историко-литературных наблюдений содержательны, интересны, самостоятельны.Заключительная часть представляет собой авторское обобщение, самостоятельные выводы, вытекающие из основной части. Работа отличается богатством словаря, разнообразием используемых синтаксических конструкций, точностью и богатством словоупотреблений. Допускается: 1 орфографическая или 2 синтаксических ошибок 86-100
  Заголовок соответствует содержанию текста. В изложении имеются единичные фактические неточности, значительные нарушения последовательности изложения материала. Заключительная часть представляет собой обобщения или выводы вытекающие из основной части. Лексический и грамматический строй речи достаточно разнообразен.   Допускается: 1 орфографическая или 4 пунктуационные ошибки при отсутствии орфографических ошибок 71-85
  Заголовок не вполне отвечает содержанию текста. В работе допущены некоторые неточности, непоследовательность в изложении материала. Заключительная часть представляет собой обобщение изложенного.Словарь беден, однообразны употребляемые синтаксические конструкции, встречается неправильное словоупотребление. Стиль работы не отличается единством, речь недостаточно выразительна. Допускается: в сумме не более 9 орфографических и пунктуационных ошибок; 4 орфографических и 5 пунктуационных ошибок; или 3 орфографических и 6 пунктуационных ошибок; или 7 пунктуационных и 2 орфографических 70-56
  Заголовок не соответствует содержанию текста. Тема изложена с нарушением последовательности событий. Допущено искажение смысла текста. Крайне беден словарь, работа написана короткими, однотипными предложениями, часты случаи неправильного словоупотребления Количество орфографических, пунктуационных и грамматических ошибок превышает допустимые нормы на оценку «3» 55 -31
  Тема не раскрыта, словарь крайне беден, отсутствуют выводы, в работе большое количество недочётов, лексических, грамматических и пунктуационных ошибок Большое количество ошибок 30 и ниже

МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРОВЕДЕНИЮ

ДИКТАНТОВ

класс Словарный контрольный изложение
  10-15 50-60  
  15-20 60-70  
  20-25 70-80  
  25-30 80-90 90-100
  30-35 90-100 100-120
Баллы Количество допускаемых ошибок
86-100 1-2 не значительн. ошибки
71-85 3-4 ошибок
70-56 До 9 ошибок
55-31 Свыше 9 ошибок
31 и ниже 14 и ниже

Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: