Тип урока: комбнированный

Оборудования: компьютер, интерактивная доска.

Цели:

Образовательная:

создать условия для отработки навыков и умений в чтении письме, говорении, восприятии речи на слух;

Развивающая:

создать условия для развития коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности (монологическая, диалогическая речь)

Воспитательная

содействовать воспитанию культуры общения, потребности в самовоспитании;

Ход урока:

Организационный момент:

Приветствие:

Hello, dear children. I’m happy to see you.

Речевая разминка:

How are you today?

Are you ready for the lesson?

Have all of you done your home exercise?

Фонетическая разминка:

[w]


Why do you cry Willy, why do you cry,

Why Willy, why Willy, why Willy why?


Основная часть:

Before we start our lesson, let’s check your hometask. As far as I know, your homework was Exercise 7 at page 65-66.

We are not going to read the whole text, we’ll read a particular passage.

Let’s start reading the first passage. Who is eager to start?

(5 minutes for this task)

Tell me please, what is the idea of the text?

Name the main characters.

Ok, I’ve prepared a video for you, now pay particular attention to the interactive board.

(5 mins for watching)

As you already know, you’ve just seen Jimmy Carter.

Why is so famous?

Now, let’s do the exercise 8. Are you ready?

(5mins for this task)

Let’s discuss, would you like to become a laureate of Nobel Prize?

(5 mins)

Заключение:

Let’s do a little recap. What do you know about Nobel Prize?

Write down your hometask, retell the story.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: