1. Advertising Age. — 1994. — August 1. — P. 1.
2. Lessig P., Park C. W. Promotional Perspectives of reference Group Influence- Ad • rt' • Implications // Journal of Advertising. - 1978. — № 7. - P. 41-47. ' ertlsing
3. Превосходный обзор литературы по воздействию референтных групп вы сможете найт работе Bearden W.O., Etzel M.J. Reference Group Influence on Product and Brand Purcha B Decisions // Journal of Consumer Research. — 1982. — 9, № 9. — P. 183—194
4. Fishbem M. Attitude and the Prediction of Behavior // Readings in Attitude Theory and Measurement / Ed. M. Fishbein. — New York: Wiley, 1967. — P. 477-492.
5. Ryan M.J. Behavioral Intention Formation: The Interdependency of Attitudinal and Social Influence Variables // Journal of Consumer Research. — 1982. — 9, № 12. — P. 263—278
6. Bearden W.O., Netcmeyer R.G., Tee! J.E. Measurement of Consumer Susceptibility to Interpersonal Influence // Journal of Consumer Research. — 1989. — 15, № 3. — P. 473-481.
7. Settle R.B., Attrcck.1. Why They Buy. — New York: Wiley, 1989. - Chap. 7.
8. Bearden W., Netemeyer R., Tee/ J. Measurement of Consumer Susceptibility to Interpersonal Influence // Journal of Consumer Research. — 1989. - 15, № 3. — P. 473-481.
9. Park C. W., Lessig P.V. Students and Housewives: Differences in Susceptibility to Reference Group Influence // Journal of Consumer Research. — 1977. — 4, № 9. — P. 102-110.
10. Robertson Т.Е. Innovative Behavior and Communication. — New York: Holt, Rinehart and Winston, 1971.
\\.Bearden W., Etzel M. Reference Group Influence on Product and Brand Purchase decisions// Journal of Consumer Research. — 1982. - 9, № 9. - P. 183-194.
12. Там же.
13. Вопросы диффузии информации и воздействие лидеров общественного мнения рассмотрены в работах Catignon H., Robertson T.S. A Prepositional Inventory on New Diffusion Research// Journal of Consumer Research.— 1985.- 11, №3,— P. 849-867; Leonard-Barton D. Experts as Negative Opinion Leaders in Diffusion of a Technological Innovation // Journal of Consumer Research. — 1985. — 11, № 3. - P. 914-926.
14. Dichter E. How Word-of-Mouth Advertising Works // Harvard Business Review. — 1966. — 44, № 11/12,- P. 147-166.
15. К числу самых первых и хорошо известных исследований, которые последовали за пионерской работой Katz E., Lazarsfeld P.F. Personal Influence. — New York: Free Press, 1955, относится изучение приверженности врачей к использованию различных лекарств. См. работу Mentzel H., Katz E. Social Relation and Innovations in the Medical Professions: The Epidemiology of a New Drug // Public Opinion Quarterly. — 1956. — 19, № 4. — P. 337-352. Детальное описание модели двухэтапного распространения информации см. в работе Кап E. The Two-Step Flow of Communication: An Up-to-Date Report on Hypothesis // Public Opinion Quarterly. — 1957. - 21, № 2. - P. 61-78.
16. Kan E., Lazarsfeld P.P. Personal Influence. - New York: Free Press, 1955. - P. 138.
17. Myers J.G. Patterns of Interpersonal Influence in the Adoptions of New Products // Proceedings of the American Marketing Association / Ed. R.M. Haas. - Chicago: American Marketing Association, 1966. — P. 750-757.
18. Rogers E.M. Diffusion of Innovations. — New York: Free Press, 1962.
19. Dichter E. How Word-of-Mouth Advertising Works// Harvard Business Review. — 1966. — 44, № 11/12. - P. 147-166.
20. Catignon H., Robertson T.S. A Prepositional Inventory on New Diffusion Research // Journal of Consumer Research. - 1985. - 11, № 3. — P. 849-867; Catignon H., Robertson T.S. Innovative Decision Processes. // Handbook of Consumer Behaviour / Eds. T.S. Robertson, H.H. Kassarjian. - Englwood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1991. - P. 316-348.
21. Mahajan У., Muller E., Bass P.M. New Product Diffusion Models in Marketing: A Review and Directions for Research // Journal of Marketing. — 1990. — 54, № 1. — P. 1-26.
22 Eliashberg J., Robertson T.S. New Product Preannouncing Behavior: A Market Signalling Study // Journal of Marketing Research. - 1988. - 25, № 3. - P. 282-292.
23. Mahajan V., Muller E., Srivastava R.K. Determination of Adopter Categories by Using Innovation Diffusion Models // Journal of Marketing Research. — 1990. - 27, № 2. — P. 37-50.
24. Robertson Т.Е. Innovative Behavior and Communication. — New York: Holt, Rinehart and Winston, 1971.
25. Mancuso, например, сообщает об исследовании, в ходе которого студентам университета, отобранным из-за потенциальной склонности к лидерству в своей среде, вручался новый товар (пластинка с записью рок-н-ролла), после чего им предлагалось распространять о нем положительное мнение среди своих однокурсников. См. работу Mancuso J.R. Why Not Create Opinion Leaders for New Product Introductions? // Journal of Marketing. — 1969. - 33, № 7. — P. 20-25.
26. Belk R.W. Possessions and the Extended Self// Journal of Consumer Research. — 1988. — 15, № 9. - P. 131-168.
27. McCrackcn G. Culture and Consumption. — Bloomington: Indiana University Press, 1988. — Chap. 5.
28. McCracken G. Advertising from a Cultural Point of View: One Approach to the Gain Ad. (Paper presented at the Annual Conference of the Association for Consumer Research). — New York, 1990, September.
29. Wells W.D., Gubar G. Life Cycle Concept in Marketing Research // Journal of Marketing Research. - 1966. - 3, № 11. - P. 355-363.