Раздел 2. Грамматика и лексика

3. Выберите правильный вариант ответа.

 

1. We will still be here ___ summer.

a) in                     b) on                             c) at                       d) to

2. I see ___ sister and brother

a) Mary                b) Mary’s                      c) Maries’              d) Marys’

3. You can see a lot of police in this city, both ___ and ___.

a) here, there             b) in, outside               c) near, next to                 d) at, in front of

4. Who will work ___?

а) all day long             b) the day before yesterday c) in an hour        d) for an hour

5. ___ did you see in the park?

a) Which        b) Whom                           c) Why              d) Whose

6. She was the first woman to cross ___ Atlantic in canoe.

a) a                      b) -                         c) that                   d) the

7. ___ was a trouble at the club last night.

a) It                      b) There                c) This                   d) Here

8. Neither ___ had a shoulder bag.

a) them               b) of them             c) of we                 d) out of them

9. There aren’t ___ conveniences in the house.

a) some               b) no                      c) any                    d) much

10. That was the ___ test I’ve ever done.

a) easiest            b) easy                              c) easier                d) most easiest

4. Вставьте слова, соответствующие смыслу данных предложений.

unpopular museum defeating
worn named  

 

Sir Arthur Wellsely, the first Duke of Wellington (1769 - 1852) contributed much to the country’s glory. A British soldier and politician he is best known for (1)___ Napoleon at Waterloo in 1815. Serving as a prime-minister (1828 -1830) he became (2)___ for his opposition to parliamentary reform. He is buried at St. Paul’s along with its architect, and Admiral Nelson. His home at Hyde Park Corner is now a (3)___. Knee-length rubber-boots that look much alike leather-boots (4)___ by the Duke of Wellington are (5)___ after him.

 

Раздел 3. Монологическое высказывание по теме «Каникулы и праздники».

You are going to give a talk about holidays.

Remember to say:

• what holidays are most popular in your country;

• what your favourite holiday is and how you celebrate it;

• if you prefer to give presents or to get presents, and why.

You have to talk continuously.

 

Вариант 11

Инструкция по выполнению работы:

Письменная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из двух разделов:

Раздел 1 (задание по чтению) включает 2 задания, которые позволят оценить понимание прочитанного текста:

· Тест на установление соответствий между заголовками и текстом.

· Тест на установление соответствия приведенных утверждений прочитанному тексту (True / False / Not stated).

Рекомендуемое время на выполнение раздела 1 - 40 минут.

Рекомендации:

 К заданию 1:

- прочитайте сначала заголовки, затем текст;

- вам не нужно понимать каждое слово в тексте, а только основной смысл и более точно те части текста, которые отражены в заголовках;

- в тексте найдите фрагменты, к которым относится каждый из заголовков (это может быть одно слово, выражение, целое предложение или абзац);

- определите абсолютно неверные ответы;

- отметьте верный ответ и проверьте его правильность в тексте;

- теперь подставьте все заголовки и проверьте, сохраняется ли целостность текста и соответствует ли они содержанию абзацев.

 

К заданию 2:

- выполняя задания, всегда сначала читайте вопрос или задание и только потом текст;

- найдите в тексте то место, которое соответствует каждому вопросу;

- очень важно провести различие между фактами и мнениями, приведенными в тексте;

- намерения автора могут быть выражены прямо или нет, поэтому постарайтесь уловить скрытый смысл, если он есть.

Раздел 2 (задание по грамматике и лексике) включает 2 задания, которые позволят проверить уровень лексико-грамматических знаний, умений и навыков по изученным темам:

· Тест на употребление правильных грамматических форм.

· Задание на восстановление в тексте пропущенных слов. Это задание для проверки словарного запаса и правильности употребления слов и устойчивых выражений; грамматики и понимания структуры предложения и / или текста. Это могут быть отдельно взятые предложения или связанный текст.

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 2 - 35 минут.

Рекомендации:

 К заданию 3:

- внимательно прочитайте предложение, определите по обстоятельствам времени или по имеющимся глагольным формам, в каком времени написано предложение;

- подумайте, какую форму глагола имел в виду автор личную, инфинитив, герундий или причастие;

- посмотрите, нужна ли вам форма активного или пассивного залога;

- и только после этого окончательно выберите нужную для этого предложения форму глагола;

- при изменении прилагательного или наречия, посмотрите, есть ли в предложении сравнение или это превосходная степень, подсчитайте количество слогов, подумайте, не является ли это слово исключением, только после этого выберите нужную форму;

- при изменении существительного по соседнему глаголу или другим местоимениям определите, в каком числе (единственном или множественном) употреблено оно в предложении;

- при выборе предлога вспомните значение предлога, только после этого выберите нужное слово.

 

К заданию 4:

- сначала прочитайте весь текст, чтобы понять его основной смысл;

- обратите внимание на слова, которые стоят непосредственно перед и за пропуском, и подумайте:

а) какая часть речи должна быть в пропуске (существительное, глагол, предлог, союз и т.д.);

б) является ли слово, которое нужно вставить, частью устойчивого выражения или фразы;

в) является ли это слово частью фразеологической единицы;

- убедитесь в том, что слово, которое вы вставили, логически и грамматически вписывается в текст;

- проверьте правильность написания вставленных слов.

 

Устная часть дифференцированного зачета по английскому языку состоит из одного раздела - монологическое высказывание по заданной теме.

Рекомендации:

К разделу 3:

- Продумайте, о чем будете говорить, опираясь на план.

- Будьте готовы рассказать монолог на заданную тему в течение 2 минут.

 

Рекомендуемое время на выполнение раздела 3 - 15 минут.

Раздел 1. Чтение

1. Прочитайте тексты (1-6) и установите их соответствие рубрикам. Каждая рубрика соответствует только одному тексту, при этом одна из них лишняя.

 

A. Grammar Book B. Private Diary C. History Book D. Newspaper Article E. Science Fiction Story F. Formal Invitation G. Children’s Book 1.The fifteenth century was an age of violent contrast which are reflected in the diverse and contradictory views expressed about it by historians. To some it has appeared a period of general decline, of ruined towns and political chaos. Others have pointed to the real increase of prosperity of the mass of the people, to the growth of trade and industry and to the development of parliamentary institutions in the period from 1399 to 1450.   2.The managing director of the New Century Company Limited requests the pleasure of the company of Mr. and Mrs. Duglas Robin at the annual Dinner at the Carlton Hotel, High Street, Kensington on Friday 20th April 2014 at 8 p.m. The managing Director New Century Company Ltd. R.S.V.P.   3.A noun is the name of anything. Nouns that are the names given to all people or things or places of the same kind are called Common Nouns. The names of particular persons, places or things are called Proper Nouns. Proper nouns all begin with a capital letter. Nouns have number; singular number for one, plural number for more than one.   4.One day Billy Thring decided to go adventuring, so he buttoned himself up and down in his new blue coat and set out with his lunch in his pocket. Now, on his way he met a rat. “Good morning, Rat! What are you at?” And the Rat answered… “Trying to find a bacon rind.” So Billy Thring hastily said…   5.Monday May 25th I have decided to be a poet. My father said that there isn’t a suitable career structure for poets and no pensions and other boring things, but I am quite decided. He tried to interest me in becoming a computer operator, but I said, “I need to put my soul into my work and it is well known that computers haven’t got a soul.”   6.It was a peaceful world. The even glassland swept in rolling meadows to the distant hills. There were marble structures in the distance, sparkling in the late sunlight, but they were empty and their purpose on this abandoned planet was unknown.  

2. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

 

Dick and Matcham went to the door of the hut and opened it. Hugh, the ferryman, greeted Dick whom he had known since his childhood and stared at Matcham.

“Good day, old ferryman,” said Matcham. “Please give us your boat – we are in a hurry.” The ferryman grumblingly went to the bank and pushed his boat into the river. Then Dick led in the horse, and Matcham followed. In the river there were many islands covered with willows. Rowing across the river Hugh told Dick to threaten him with his gun, for he was afraid of the outlaw John Fenne and his men, who were probably hiding in the willows. He said they would kill him if they saw that he was willingly helping any friends of Sir Daniel, their enemy. “I can help you, master,” he said, “if it seems that I do it out of fear.”

In spite of Dick’s protest Hugh brought the boat to the bank among the willows, far from the path. Suddenly they heard a shout from one of the islands in the river and the sound of breaking branches, as if somebody was running through the wood. “That is John Fenne himself, probably,” cried Hugh.

“Threaten me with your gun, good Dick. I have tried to save your life, now save mine.” Dick had no time to answer, when the boat ran into a thicket of willows with a crash. Matcham, pale, but calm, jumped out; Dick tried to lead the horse out of the boat, but couldn’t get through the thicket with the animal.

A tall man appeared on the bank of one of the islands with a gun in his hand. He shot Dick’s horse, and when falling the poor animal upset the boat, Dick fell into the water.

 

(By R.L. Stevenson)

 

1. The ferryman had known Dick since he was a boy.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

2. Dick threatened the ferryman with his gun in order to get the boat.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

3. They heard a shout of John Fenne from one of the islands.

1) True                  2) False                 3) Not stated

 

4. Dick’s horse was shot by a tall man.

1) True                  2) False                 3) Not stated


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: