Обобщение и систематизация знаний

Tasks for team 1:

1. Describe your school. Make 3 sentences.

2.Answer: Is there a library in your school? (Answers may vary.)

3. Answer: What is your favourite subject? (Answers may vary.)

4. Answer: What date is it today? (Answers may vary.)

5. If you bump into someone you say: Answer: «I am sorry/Sorry».

6. Put the missing word. Answer: We are sitting next to each other.

7. Guess: There are many books in this place. You can read there. Answer: It’s a library.

8. Guess: This month is between January and March. Answer: It’s February.

9. Name the season: June, July, August. Answer: It’s summer.

10. Answer: When do you have PE? (Answers may vary.)

Tasks for team 2:

1. Guess: You study there. You read, write and count there. Answer: It’s a classroom.

2. Answer: What is your favourite subject? (Answers may vary.)

3. If you want to ask your teacher about something, you say: Answer: “Excuse me”

4. Guess: This month is between October and December. Answer: It’s November.

5. Name the season: March, April, May. Answer: It’s spring.

6. Say the date: November, 11. Answer: It's the 11th of November.

7. Answer: When do you have English? (Answers may vary.)

8. Answer: Is there a school hall in your school? (Answers may vary.)

9. Put the missing word: Answer: Excuse me, may I come in?

10. Complete: There are floors in my school. (Answers may vary.)

Физкультминутка (см. Unit 3. Lesson 1)

Контроль и самопроверка знаний.

Работа в тетради

Выполнить проверочный тест за 2 четверть (Test 2). Предварительно в классе необходимо разобрать каждое задание устно, убедитесь, что дети понимают все задания. Затем ученики приступают к самостоятельному выполнению теста.

Упражнение I. Listen and complete with subjects.

Прослушать текст и записать учебные предметы в соответствующие дни.

Track 29.

We have РЕ on Thursday.

We have English on Monday and on Friday.

We have Art on Wednesday.

We have Kazakh on Monday, Tuesday and Friday.

We have Russian on Tuesday and Thursday.

We have Music on Wednesday.

Упражнение 2. Complete the text with the words.

Прочитать слова в рамке и вставить их в текст.

Keys: My school is not small. It is big. There are four floors in my school. There is a gym and a big library. There are many books in the library. Our classroom is number 23. There is a big school hall in our school. We have concerts there.

Упражнение 3. Match the numbers.

Соединить слова с соответствующей цифрой.

Keys:

first lsl

eleventh 11th

twentieth 20"'

third 3rd

twelfth 12"’

second 2nd

Упражнение 4. Put the months in order.

Пронумеровать месяцы по порядку.

Упражнение 5. Match the sentences to the pictures.

Учащиеся должны сопоставить предложения с рисунками.

Рефлексия.

Предложите учащимся оценить свои достижения и успехи за 2 четверть по всем аспектам речевой деятельности в приложении My Language Portfolio в рабо­чей тетради. Учащиеся должны выбрать и закрасить нужный символ:

символ с улыбающимся лицом, если он может выполнить самостоятельно указанные действия;

символ с грустным лицом, если он испытывает затруднения и нуждается в помощи.

Символы, обозначающие каждый коммуникативный навык, предназначены для оценивания учителем. Рядом с каждым символом учитель ставит галочку определенного цвета, давая понять ученику, над каким из этих навыков предстоит работать: красная галочка - поработать, зеленая - ученик хорошо справляется с заданиями, связанными с использованием этого навыка.

Подведение итогов урока.

Учитель подводит итоги урока, отмечает активную работу каждого ученика.

Unit 5. Lesson 1


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: